Managementul, mai mult decât o profesie

  • 1 feb. 2018, 12:15
  • 1 065

Dacă sunteți în căutarea unei soluții pentru a vă păstra cei mai talentaţi angajați, atunci deveniți susţinătorul lor. Asta nu înseamnă însă că trebuie să îi protejați. Un bun manager este îndreptățit să ofere feedback și, de asemenea, rezultate la cererile sale.

Cei mai buni lideri înțeleg cine sunt angajații performanţi și fac tot ceea ce le stă în putință pentru a le menţine viu interesul, oferindu-le diverse oportunități.
De exemplu, contrar credinței populare, un feedback dur nu este neapărat un lucru rău. Cel puțin, le arată angajaților cât de dedicat sunteți ca manager.

O modalitate de a vă evalua echipa este de a oferi feedback valoros. Ultimul lucru pe care orice angajat îl dorește este să aibă impresia că totul este bine şi apoi să fie dat afară, dintr-o dată, într-o dimineață. Evitați acest lucru, oferindu-i din când în când feedback-ul necesar. Sinceritatea şi diplomaţia reprezintă cele mai bune strategii pentru o relație de muncă reușită.
Un mare lider nu ar trebui să aibă grijă doar de cariera sa, ci ar fi indicat să îi ajute și pe cei din jurul său să crească din punct de vedere profesional.

Comunicarea

Managerii subestimează uneori valoarea unei conversații unu-la-unu, atunci când vine vorba despre discutarea rapoartelor lunare. Stabiliţi o astfel de întâlnire în fiecare săptămână. Principalul beneficiu va fi că angajaţii vor căpăta din ce în ce mai multă încredere în superiorul lor şi, în același timp, vor primi feedback constant. Dedicând timp special pentru a discuta rapoartele, evitați problemele mai mari. Mai mult decât atât, o discuție săptămânală unu-la-unu arată că vă pasă foarte mult de dezvoltarea angajaților.

Cum ar trebui să se desfăşoare întâlnirea unu-la-unu?

*10 minute pentru a vorbi despre domeniile în care raportul direct are nevoie de suport;
*10 minute pentru manager, timp în care va oferi feedback şi va verifica obiectivele;
*10 minute pentru dezvoltarea profesională sau orice alte probleme personale ale angajatului.

Chiar dacă sunteți șef, acest lucru nu vă dă niciun drept să-i faceți pe subordonați responsabili pentru lucrarea pe care ați
primit-o. Dacă este responsabilitatea voastră să faceți ceva, ar trebui să fiți voi înșivă cei care fac respectivul lucru. Din moment ce oamenii care lucrează în cadrul echipei ca subordonați nu pot refuza să facă lucrurile pentru care îi desemnați, dându-le lor de muncă, nu faceți altceva decât să le creșteți resentimentele.
Un bun manager împărtășește mereu laurii succesului și ia vina asupra sa. Echipa dvs. a făcut ceva bine? Recunoașteți-le meritele pentru asta. Nu mergeți la superiorii să vă lăudați că s-a întâmplat datorită dvs.; acordați credit în cazul în care creditul este datorat. De asemenea, aveți grijă la cuvintele pe care le folosiți în timp ce vorbiți cu persoanele pe care le gestionați. Ar trebui să fie întotdeauna „proiectul nostru”, „echipa noastră” sau „am făcut asta” și niciodată „proiectul meu” sau „am făcut-o”. Și dacă cineva din echipă se încurcă, asumați-vă vina pentru asta (dacă nu este ceva incredibil de grav). Acest lucru stimulează loialitatea și obligă oamenii să lucreze mai mult pentru a compensa greșelile lor.