Fie că îl iubim sau îl urâm, trebuie să-i recunoaștem lui Jeff Bezos, fondatorul Amazon, meritele pentru crearea unuia dintre cele mai de succes business-uri la nivel mondial. De asemenea, și pentru faptul că a ajuns cel mai bogat om din lume.
Povestea sa de succes a început în 1994, când a lansat Amazon în propriul garaj. Acum, Amazon este, poate, cea mai de succes companie de e-commerce din întreaga lume, poate doar Alibaba lui Jack Ma fiind suficient de puternică pentru a-i sufla în ceafă, scrie start-up.ro.
Bezos, lăudat și admirat de o gramadă de oameni și antreprenori, dar și criticat pentru modul în care își tratează angajații (circulă destul de des pe internet povești ale angajaților Amazon care spun că sunt nevoiți să lucreze într-un program infernal pentru a putea să-și ia salariul, neavând timp să meargă la toaletă măcar), a avut, încă de la început, o viziune – a știut că magazinul lui online va vinde și alte produse în afară de cărți. Așa că a făcut tot ce i-a stat în puteri pentru a construi un imperiu în retail, în care să vândă aproape orice, la prețuri destul de mici, iar clienții săi să-și primească produsele achiziționate aproape imediat.
Pe parcurs, Bezos a reușit să devină și cel mai bogat om din lume, cu o avere de aproximativ 108 miliarde de dolari. Așa că, fie că îl admirați sau îl blamați pe Bezos, luați totuși în considerare câteva dintre lecțiile care i-au asigurat succesul.
Păstrează mereu o mentalitate de startup
Jeff Bezos a conturat acest concept Day 1 încă din primele zile de existență a Amazon. Filosofia sa se referă la faptul că Amazon a încercat mereu, chiar și acum fiind un gigant în retail, să păstreze o mentalitate de tip startup. Așa Bezos se poate asigura că nu apare autosuficiența și dispare dorința de a mai face lucruri noi și inedite. Filosofia sa Day 1 se împletește cu strategia de a face pași încrezători, dar calculați, și de a ghida permanent dezvoltarea companiei.
Clienții sunt mai presus de orice
Încă de la început Bezos a fost obsedat de ideea de a inova în funcție de nevoile și cerințele clienților. Strategia sa a fost de a se uita în permanență la client și nu la competiție pentru a dezvolta business-ul. În opinia sa, este mult mai important să nu pierzi vremea încercând să prinzi din urmă competiția, ci să te concentrezi pe satisfacția clienților tăi.
Fii îndrăzneț și curajos acolo unde contează cel mai mult
Bezos a spus în repetate rânduri că scopul său este ca Amazon să devină ”Earth’s most customer-centric company”. Iar toate resursele din companie merg spre această direcție, de a satisface absolut toate cerințele clienților săi. De aceea, de exemplu, Amazon lucrează în permanență la optimizarea sistemelor de logistică și livrare, pentru ca acestea să funcționeze cât mai eficient, iar clienții să fie mulțumiți de rapiditatea și calitatea livărilor.
Mulțumește-te cu puțin și reinvestește în companie
Frugalitatea este unul dintre principiile care stă la baza Amazon. Bezos s-a concentrat pe ideea de a se mulțumi cu puțin, fiind chiar extrem de econom, și de a reinvesti permanent profitul în companie, concentrându-se, mai ales, pe zonele care pot duce la o satisfacție mai mare a clienților, evident.
Îmbrățișează eșecul pentru a avea succes
Una dintre strategiile cheie care au constribuit la succesul lui Bezos este modul în care antreprenorul american abordează eșecul. Bezos crede în ideea de a încerca cât mai multe proiecte, chiar dacă este conștient că unele vor da greș. Vorbește constant despre nevoia ca antreprenorii să-și asigure niște riscuri calculate. Fără a face un salt, este de părere Bezos, nu vei ști niciodată ce poate funcționa și ce nu. De fapt, chiar faptul că a acceptat posibilitatea de a da greș l-a ajutat să aibă curajul de a-și lansa afacerea.
Fie că îl iubim sau îl urâm, trebuie să-i recunoaștem lui Jeff Bezos, fondatorul Amazon, meritele pentru crearea unuia dintre cele mai de succes business-uri la nivel mondial. De asemenea, și pentru faptul că a ajuns cel mai bogat om din lume.
Povestea sa de succes a început în 1994, când a lansat Amazon în propriul garaj. Acum, Amazon este, poate, cea mai de succes companie de e-commerce din întreaga lume, poate doar Alibaba lui Jack Ma fiind suficient de puternică pentru a-i sufla în ceafă, scrie start-up.ro.
Bezos, lăudat și admirat de o gramadă de oameni și antreprenori, dar și criticat pentru modul în care își tratează angajații (circulă destul de des pe internet povești ale angajaților Amazon care spun că sunt nevoiți să lucreze într-un program infernal pentru a putea să-și ia salariul, neavând timp să meargă la toaletă măcar), a avut, încă de la început, o viziune – a știut că magazinul lui online va vinde și alte produse în afară de cărți. Așa că a făcut tot ce i-a stat în puteri pentru a construi un imperiu în retail, în care să vândă aproape orice, la prețuri destul de mici, iar clienții săi să-și primească produsele achiziționate aproape imediat.
Pe parcurs, Bezos a reușit să devină și cel mai bogat om din lume, cu o avere de aproximativ 108 miliarde de dolari. Așa că, fie că îl admirați sau îl blamați pe Bezos, luați totuși în considerare câteva dintre lecțiile care i-au asigurat succesul.
Păstrează mereu o mentalitate de startup
Jeff Bezos a conturat acest concept Day 1 încă din primele zile de existență a Amazon. Filosofia sa se referă la faptul că Amazon a încercat mereu, chiar și acum fiind un gigant în retail, să păstreze o mentalitate de tip startup. Așa Bezos se poate asigura că nu apare autosuficiența și dispare dorința de a mai face lucruri noi și inedite. Filosofia sa Day 1 se împletește cu strategia de a face pași încrezători, dar calculați, și de a ghida permanent dezvoltarea companiei.
Clienții sunt mai presus de orice
Încă de la început Bezos a fost obsedat de ideea de a inova în funcție de nevoile și cerințele clienților. Strategia sa a fost de a se uita în permanență la client și nu la competiție pentru a dezvolta business-ul. În opinia sa, este mult mai important să nu pierzi vremea încercând să prinzi din urmă competiția, ci să te concentrezi pe satisfacția clienților tăi.
Fii îndrăzneț și curajos acolo unde contează cel mai mult
Bezos a spus în repetate rânduri că scopul său este ca Amazon să devină ”Earth’s most customer-centric company”. Iar toate resursele din companie merg spre această direcție, de a satisface absolut toate cerințele clienților săi. De aceea, de exemplu, Amazon lucrează în permanență la optimizarea sistemelor de logistică și livrare, pentru ca acestea să funcționeze cât mai eficient, iar clienții să fie mulțumiți de rapiditatea și calitatea livărilor.
Mulțumește-te cu puțin și reinvestește în companie
Frugalitatea este unul dintre principiile care stă la baza Amazon. Bezos s-a concentrat pe ideea de a se mulțumi cu puțin, fiind chiar extrem de econom, și de a reinvesti permanent profitul în companie, concentrându-se, mai ales, pe zonele care pot duce la o satisfacție mai mare a clienților, evident.
Îmbrățișează eșecul pentru a avea succes
Una dintre strategiile cheie care au constribuit la succesul lui Bezos este modul în care antreprenorul american abordează eșecul. Bezos crede în ideea de a încerca cât mai multe proiecte, chiar dacă este conștient că unele vor da greș. Vorbește constant despre nevoia ca antreprenorii să-și asigure niște riscuri calculate. Fără a face un salt, este de părere Bezos, nu vei ști niciodată ce poate funcționa și ce nu. De fapt, chiar faptul că a acceptat posibilitatea de a da greș l-a ajutat să aibă curajul de a-și lansa afacerea.