Ikea își schimbă strategia, pentru a face față concurenței. Compania intră în mediul online

  • 11 oct. 2017, 10:53
  • 673

Compania Ikea va încerca să experimenteze în domeniul strategiei de vânzări pentru a face faţă concurenţei din mediul online. Ikea lansează un proiect-pilot de comercializare online a mobilei rezentată, pe fondul diminuării numărului de clienţi, scrie BBC.

Printre companiile online cu care ar putea colabora Ikea s-ar putea număra Amazon şi Alibaba, deşi Torbjörn Lööf a refuzat să dezvăluie vreun nume.

"Este vorba de cea mai mare evoluţie în modul în care clienţii interacţionează cu Ikea de la crearea conceptului", a explicat Torbjörn Lööf pentru Financial Times.

Proiectul prezentat de Lööf intervine pe fondul crizei fără precedent din domeniul retail. Unele dintre cele mai mari companii din lume - inclusiv Sears şi Toys ‘R’ Us - au ajuns în pragul falimentului, iar vânzările a numeroase malluri din Statele Unite au scăzut puternic din cauza trecerii clienţilor în mediul online.

La fel ca alte companii de talia sa, Ikea a luat cu greu decizia de a deveni activă în mediul online. Însă, acum, cea mai mare companie de retail care vinde piese de mobilier vrea să modifice modelul. Torbjörn Lööf afirmă că una dintre priorităţi va fi comerţul online în toate ţările.

Ikea vinde în peste 49 de țări, cu peste 400 de magazine la nivel global. Alte 22 de magazine urmează a fi deschise anul viitor, inclusive în India și Letonia. În următorii 5 ani, compania intenționează să intre și pe piața Americii de Sud.