Cum să te comporți la petrecerea corporativă, astfel încât mai târziu să nu-ți fie rușine

  • 18 dec. 2018, 16:35
  • 2 219

Petrecerile de serviciu reprezintă o latură importantă din politica corporativă a oricărei companii. Potrivit psihologilor, aceste evenimente informale de serviciu sunt considerate cea mai bună metodă de a întări legătura între colegi.

Dar nu uita că există o diferență între petrecerea prietenoasă și cea corporativă. Ceea ce prietenii tăi pot ierta, colegii și șefii tăi pot să nu înțeleagă. De aceea, citește articolul nostru pentru a afla cum să te comporți la petrecerile corporative, ca să nu-ți strici relațiile cu colegii sau să nu-ți pierzi locul de muncă.

Trebuie să vii neapărat la petrecerea corporativă 

De regulă, evenimentele corporative se desfășoară în afara orelor de lucru, de aceea încearcă să-ți programezi o seară pentru acest eveniment. Chiar dacă ești foarte ocupat, găsește cel puțin o oră în programul tău aglomerat pentru a veni. Refuzul sau absența la petrecerea corporativă dintr-un motiv nu prea important, pot fi percepute de către colegii tăi ca o ignorare a valorilor companiei.

Nu neglija codul vestimentar 

Unele companii practică de mult timp petrecerile costumate sau tematice, care rezolvă cu ușurință problema ce ține de alegerea ținutei. Nu uita, dacă a fost stabilit un cod vestimentar, nu trebuie să-l neglijezi. Dacă nu există nici o tematică, atunci iată câteva recomandări: mai mult corp acoperit, mai puțină sclipeală, accesorii și machiaj strident.

Bea, dar cu măsură 

Dacă nu-ți cunoști măsura, atunci puneți-o la marcajul „două pahare, nu mai mult". Nu uita, următoarea dimineață de lucru te poate surprinde neplăcut nu numai cu o mahmureală dureroasă, ci și cu privirile uimite ale colegilor. Dacă totuși ai decis să mărești doza de alcool, nu uita să mănânci ceva gras și consistent după fiecare pahar, nu amesteca băuturile.

Evită situațiile de conflict și bătăile 

Atmosfera informală și temperamentul încălzit de alcool duce la faptul că cea mai mică neînțelegere poate provoca un conflict. În acest caz, este mai bine să amâni clarificarea conflictului pe altă dată, mai potrivită, când fiecare va putea evalua obiectiv cuvintele, faptele și intențiile. Dacă nu-ți reușește, încearcă să atragi atenția organizatorilor. Aceștia te vor ajuta la rezolvarea situației și la epuizarea rapidă a conflictului. 

Vrei să dansezi - dansează

La petrecerile corporative se poate și chiar trebuie de dansat, dacă acest lucru este inclus în programul evenimentului. Dar merită să dansezi în zonele/scenele special amenajate pentru asta. Mesele, scaunele, masa barului nu sunt un loc pentru dans. În timpul dansurilor lente și în pereche, păstrează distanța, altfel vei deveni eroul zvonurilor despre încă o relație de serviciu.

Nu flirta prea mult 

Ideea de a cuceri o colegă în timpul petrecerii corporative este una rea. Nu uita, alcoolul șterge limitele. Se poate întâmpla așa că dorința de a continua această seară împreună, a doua zi va fi cauza unor relații foarte tensionate. Dacă dorești să construiești o relație serioasă cu cineva din colegi, încearcă să stabilești treptat o comunicare informală. În plus, hărțuirea în stare de ebrietate va provoca o atitudine ambiguă față de tine, concediere și o înscriere neplăcută în carnetul de muncă.

Vorbește despre tot, dar numai nu despre serviciu 

Potrivit psihologilor, discutarea la petrecerea corporativă a momentelor de serviciu cu colegii este un ton prost. Este mai bine să vorbești despre subiecte abstracte, să eviți întrebările de politică și religie, despre o avansare neașteptată în funcție sau despre coborârea pe scara ierarhică a anumitor colegi, și despre problemele companiei. Dacă discuți cu șeful, nu atinge subiectul avansării în funcție. Aceste întrebări se rezolvă într-o atmosferă strict de afaceri și de lucru.

Filosofia oricărei petreceri corporative este de a permite colegilor să se uite unul la celălalt puțin diferit și să construiască relații în afara comunicării profesionale, așa că încearcă să ieși cel puțin o seară din rolul tău obișnuit de lucru. Fii activ, participă la programul de divertisment al petrecerii, fii sociabil și vei fi observat de către colegii tăi!

Cel mai important este să nu uiți că tot ce se întâmplă la petrecerea corporativă, niciodată nu rămâne la petrecerea corporativă! Deci, încearcă să îți controlezi comportamentul, cuvintele și acțiunile.