Cum să eviți cele mai frecvente 6 greșeli la interviul de angajare

  • 28 feb. 2017, 12:29
  • 1 000

Într-un final, te-ai hotărât să-ți găsești un job. Pentru că nu ai mai lucrat până acum, știi că nu va fi ușor și te înarmezi cu răbdare. Îți pregătești CV-ul, aplici pentru mai multe joburi și, după o perioadă de așteptare, ești chemat la interviu! Bucurie mare! Te pregătești cum știi tu mai bine, îți alegi cu grijă ținuta, te prezinți crezând că vei impresiona persoana din fața ta, însă… surpriză: nu te mai sună nimeni nici după o zi, nici după o săptămână…

Foarte multe persoane au trecut și mai trec prin acest scenariu, mai ales dacă sunt la începutul carierei și nu au experiență de comunicare la interviu. Lipsa de experiență îi face să comită anumite greșeli. Tu, însă, poți să le eviți, cu ajutorul sfaturilor din acest articol.

6 cele mai comune greșeli la interviul de angajare și cum să le eviți:

1. Ești negativist.

Orice ar spune persoana care te intervievează, nu te grăbi să o contrazici. Și, în general, nu aduce niciun element negativ în interviu. Găsește partea pozitivă a tuturor lucrurilor despre care discutați. De asemenea, rămâi o persoană integră până la capăt și nu minți sub nicio formă și în nicio condiție. Angajatorul tău trebuie să aibă în tine, în caz contrar nu va putea construi niciun fel de relație cu tine.

2. Îmbrăcămintea inadecvată.

Unul dintre secretele unui interviu reușit este să te îmbraci potrivit. În caz contrar, intre tine și angajator se va crea o barieră suplimentară. Potrivit nu înseamnă nici ținută business, și nici blugi rupți la genunchi. Potrivit înseamnă în acord cu modul în care se îmbracă în general angajații companiei. De aceea, înainte de a merge la interviul de angajare, află cum se îmbracă oamenii din companie și adoptă un stil cât mai apropiat.

3. Vorbești prea mult sau prea puțin.

Replicile tale ar trebui să fie asemănătoare cu o minicompunere, cu o introducere clară, un cuprins și o încheiere. Dacă replicile tale sunt prea scurte, persoana din fața ta ar putea crede că nu ai nimic de spus. Iar dacă vorbești prea mult, ar putea considera că nu poți evidenția esențialul. Orice ar fi, gândește înainte să vorbești.

4. O cercetare insuficientă legată de interviu.

Numeroși tineri vin la interviurile de angajare fără să știe lucruri esențiale despre companie sau despre funcția pentru care au aplicat. Evită această greșeală alocând suficient timp pregătirii pentru interviu. Citește cât mai multe informații despre companie, despre obiectivele și valorile sale, dar și despre funcția pentru care ești chemat la interviu. Pentru aceasta, ai la dispoziție surse precum site-ul companiei, dar și paginile sale de pe rețelele de socializare.

5. Nu pui nicio întrebare.

Un interviu de angajare nu este doar despre a vedea dacă o persoană are calitățile necesare pentru a lucra într-o anumită funcție, ci și despre a vedea cât de interesată este acea persoană de noul job. Angajatorul și-ar dori să-ți vadă entuziasmul, ceea ce ți-ar sublinia credibilitatea. Însă ai mare grijă: înainte să pui vreo întrebare, gândește-te dacă nu cumva ar trebui să fii deja informat și să cunoști răspunsul. Eventual, pregătește-ți din timp o listă cu întrebări pe care le poți adresa.

6. Afișezi o atitudine de lipsă de încredere.

Primele două-trei minute ale interviului sunt decisive pentru impresia pe care angajatorul și-o face despre tine. Fă tot posibilul să te prezinți ca o persoană sigură pe ea, profesionistă și încrezătoare în forțele proprii. Atenție, însă, oamenii vor aprecia încrederea, nu și aroganța. În definitiv, nu ai nimic de pierdut, angajarea ta la această companie nu este o decizie de viață și de moarte, astfel încât poți avea o atitudine relaxată și detașată.

Înainte de a merge la interviul de angajare, observă-te ce atitudine ai și pregătește-ți cele mai bune trucuri pentru a-ți menține încrederea în tine. Te poți gândi la momentele tale de succes pentru a avea o stare emoțională bună. Însă, cel mai important este să vii pregătit la interviu. Astfel, vei avea o bază pe care să-ți menții încrederea în timupul interviului.