Cum sa ajungi la un startup de succes

  • 4 oct. 2019, 9:49
  • 619

In lumea rapida si inovatoare de astazi, startup-urile vin si pleaca, cat ai clipi din ochi. Se estimeaza ca 80% dintre startup-uri esueaza in primele 18 luni. De la fonduri administrate gresit, pana la bad branding si angajari gresite, sunt nenumarate posibilitati ca un business nou sa fie un esec.

Una dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac antreprenorii este sa nu-si trateze noua afacere ca pe o firma matura. Pe masura ce o firma creste, prioritatile se schimba, fondatorii se pot duce in directii diferite iar afacerea de la care s-a pornit poate fi uitata. Indiferent de stadiul sau vechimea unui business, un plan pe termen lung ar trebui sa fie prioritar. Daca te gandesti la afacerea ta ca la una matura inca de la inceput, aceasta va fi un succes. Iata cateva sfaturi pe care le poti folosi pentru a avea un business de succes!

1. Cunoaste-ti limitele

Atunci cand Steve Jobs si Steve Wozniak au creat Apple, acestia nu au facut-o de unii singuri. Fiecare dintre ei avea calificari unice ce i-a ajutat sa faca posibila crearea Apple. Adesea, oamenii confunda inovatia cu antreprenoriatul, insa inovatorii de succes nu sunt neaparat antreprenori buni. Este posibil ca inovatorii sa nu se priceapa cand vine vorba de chestiuni operationale, finaciare sau despre cum sa cresti o afacere. Pe de alta parte, antreprenorii tind sa nu gandeasca inovativ, insa stiu cum sa faca dintr-o idee ceva real.

Este extrem de important sa poti fi cinstit si deschis cu privire la limitarile personale. Nimeni nu stie absolut totul, asadar atunci cand iti alegi un partener de business sau atunci cand angajezi pe cineva nou, fa-o in functie de ceea ce-ti lipseste tie. Identificand propriile tale deficiente vei putea gasi un partener potrivit, care te va ajuta sa construiesti totul.

2. Fa ceva care sa conteze

In lumea virtuala din ziua de astazi, antreprenorii sunt atat de concentrati pe gasirea urmatoarei mari aplicatii sau pe crearea unui joc maret, incat uita sa se adreseze oamenilor cu problemele lor reale, de zi cu zi. Afacerile longevive sunt acelea care sunt valoaroase in vietile clientilor. Asta nu inseamna ca daca vei crea o aplicatie sau un joc nu e bine, insa trebuie sa gandesti in viitor, despre cum produsul tau va evolua, devenind astfel semnificativ.

3. Ignoranta poate fi benefica, uneori

Atunci cand o afacere este la inceput, optimismul poate fi molipsitor. Cu totii au o atitudine de tipul „putem face orice”, fara sa se gandeasca la ce ar putea aparea. Daca ti s-ar spune de la inceput prin ce ar putea trece afacerea ta, e posibil sa te fi dus acasa si sa-ti fi regandit ideea. Uneori, sa nu stii ce-ti ofera viitorul este cel mai mare avantaj pe care il are o noua afacere.
Si totusi, sa-ti asumi riscuri nu este un lucru rau. Riscul este inerent in procesul unui startup. La urma urmei, intreprinzi ceva nou. Fiecare companie mare a avut de-a face, pe parcus, cu momentele sale riscante. Creaza la locul de munca un mediu placut, pozitiv, care incurajeaza ideile marete. Atunci cand apare o problema, consultat-ti echipa cu privire la aceasta, tratand-o ca pe o experienta din care inveti ceva si gandindu-te la ce ar fi putut rezulta din aceasta. Daca stabiliesti acest tip de atitudine inca din prima zi, compania ta va ramane una pozitiva multa vreme.

Navigarea pe apele agitate ale unui startup este rareori usoara, dar avand mentalitatea corecta inca de la inceput, te va ajuta sa transporti o parte din incarcatura. Startup-urile sunt optimiste, agile si inovatoare, iar imbinand aceste caracteristici cu cele ale unor afaceri mature, companiile pot deveni unele logevive, de succes. Privind totul din ansamblu, iti vei face drumul catre succes mai accesibil.