Cum poate fi stabilit echilibrul dintre carieră și viața personală?

  • 6 iul. 2021, 13:36
  • 1 090

Conceptul de work-life balance se află pe lista de priorități a tot mai mulți oameni care vor să pună accent pe petrecerea timpului liber într-un fel cât mai sănătos. De asemenea, companiile se orientează acum spre a încuraja angajații să găsească aceste situații ideale care duc la un echilibru sănătos între cele două aspecte ale vieții. Work-life balance oferă oamenilor posibilitatea de a descoperi cele mai sănătoase feluri de a-și gestiona timpul și de a se bucura de relațiile construite în afara locului de muncă. Iată de ce acest echilibru este esențial și cum poate fi stabilit:

Echilibrul dintre viața personală și cea profesională este chiar o chestiune de sănătate mintală, deoarece reamintește angajaților despre mecanismele pe care trebuie să se concentreze când stabilesc limite. În special în contextul actual, în care o mare parte dintre aceștia muncesc de acasă, viața profesională și cea personală se pot intercala într-un mediu familiar. Locuința devine birou, iar timpul rezervat relaxării se poate transforma chiar și neintenționat în program prelungit pentru muncă. Ce avantaje oferă un stil de viață bazat pe echilibru?

Sănătate fizică și psihică îmbunătățită

Work-life balance implică și un program de lucru sănătos, echilibrat și care te ajută să eviți stările de stres accentuat.

Abilități dezvoltate de concentrare

Dezechilibrul care apare atunci când nu există conceptul de work-life balance poate duce la lipsa de concentrare.

Satisfacție profesională

Angajații care știu să separe viața profesională de cea personală se pot bucura de satisfacțiile aduse de un stil de viață echilibrat pe ambele planuri.

Ce sistem de lucru este potrivit

Pentru angajații din diferite sectoare, mutarea muncii în regim remote sau de la domiciliu a reprezentat o schimbare cu care o parte dintre aceștia s-au obișnuit mai greu. De aceea, sistemul de muncă hibrid vine în ajutorul companiilor și al angajaților la acest capitol, făcând tranziția la un stil de muncă diferit mai ușoară și mai prietenoasă cu echilibrul dintre muncă și relaxare. Este nevoie de un echilibru și în ceea ce privește modul de muncă, acesta putând fi abordat atât de acasă, cât și la birou, oferind un procent ridicat de flexibilitate angajaților. Companiile care aleg să continue activitatea de la birou pot implementa o serie de măsuri specifice și necesare în prezent și viitor. În prezent se oferă soluții la nivel operațional și arhitectural pentru ca angajații să se bucure de un mediu care le protejează sănătatea atunci când fac trecerea de la munca de acasă la cea de la birou sau în sistem hibrid. Pentru ca aceste practici să funcționeze, liderii și managerii trebuie să evalueze nevoile angajaților în această perioadă, dar și modul în care acestea vor evolua în viitorul post pandemie și să le ofere un loc de muncă mai sigur.

Ce înseamnă burnout

Lipsa unui sistem bine pus la punct de work-life balance poate duce la un nivel ridicat de stres și frustrare, indiferent de locul din care activează angajații în timpul programului zilnic. Atunci când limitele dintre cele două lumi sunt încălcate cu regularitate, fie prin munca peste program sau printr-un stil haotic de lucru, se poate instala senzația de burnout. Aceasta se poate recunoaște după productivitatea scăzută, dificultatea de concentrare și o atitudine negativă față de job. Experții trag un semnal de alarmă asupra faptului că burnout-ul se instalează atunci când angajații pun prea multă presiune pe performanța profesională și tratează viața personală cu dezinteres. În astfel de situații este esențial ca liderii dintr-o companie să promoveze principii și măsuri îndreptate spre starea de bine a acestora. Liderii care pun accent pe binele general al angajaților pot implementa măsuri ce oferă angajaților care se întorc spațiul și încrederea pentru o experiență sănătoasă la locul de muncă. În condițiile actuale este absolut necesară adoptarea de practici și protocoale care oferă confort colectivului și care susțin felul în care se va munci de acum înainte. De asemenea, angajatorii care vor să pună la dispoziția angajaților cât mai multe opțiuni și flexibilitate, trebuie să se asigure că modelul hibrid este adaptat la situația post pandemie.

Echilibrul work-life este un aspect care poate duce la diferite probleme în viața angajaților și a companiei. Este, așadar, datoria celor cu putere de decizie de a implementa măsurile care să combată dezechilibrele serioase, care îi afectează pe angajați.