E lucru clar că nimeni nu e perfect. Din greșeli se învață, important este să știi să gestionezi situațiile și să reușești să mergi mai departe, cu capul sus. Cum reacționezi când superiorul tău greșește? E foarte important să îi comunici, pentru că poate reușiți să salvați situația la timp, dar și mai important este modul în care o faci.
Fii sigur că, într-adevăr, a greșit și nu proceda în mod pripit.
Identifică problema, analizează situația și urmărește firul întâmplărilor. Verifică de două ori că este corectă informația și abia apoi acționează. Nu arunca acuze înainte de a fi sigur de corectitudinea lor. Chiar dacă ai impresia de la început că ceva nu va merge, de obicei doar în timp se vor vedea efectele nagative. Într-o echipă trebuie să cooperezi, chiar dacă nu ești de acord cu cineva. Nu pune bețe în roate numai pentru a demonstra că opinia ta inițiala a fost cea corectă. Dă o șansă, e posibil că totuși să fie o decizie bună. Dacă însă crezi cu tărie în judecata ta încearcă înainte să deschizi o discuție să îți construiești cât mai coerent argumentația.
Găsește un plan de rezervă și nu renunța repede la opinia ta.
Nu pune accent pe partea negativă. În momentul în care te hotărăști să-i comunici eroarea, pregătește una sau chiar două soluții pentru situația creată. Astfel, după ce îi dai vestea proastă, poți să atenuezi momentul cu soluțiile și să faci trecerea mai ușoară. Nu e un lucru de mirare dacă încercarea ta nu va reuși de la prima convorbire. De obicei un șef are mai multe abilități și experiență decât tine. Probabil că nici nu a luat decizia în pripă și a analizat situația înainte, așa că nu va renunța la poziția sa numai pentru că a auzit o opinie contrară. Poți să încerci iar, fără însă a renunța la tonul respectuos.
Fii onest în ceea ce privește motivele și oferă-i sprijinul tău în totalitate.
Nu-l lăsa singur în lumina negativă a reflectorului în care a fost poziționat. Expune-i problema astfel: “Consider că ar fi mai bine pentru companie să rezolvăm această problemă din pripă, până să escaladeze, iar eu sunt aici să vă ajut, dacă aveți nevoie de sprijin.” Nu îți baza discursul numai pe plângeri. Argumentează punctul tău de vedere pornind de la fapte (mai ales că e posibil adesea ca acestea să nu fie cunoscute la fel de bine precum le cunoști tu, cel care te lovești în fiecare zi de ele).
Pune accent pe aspectele pozitive.
Alege cu grijă cuvintele să nu sune totul ca și cum ai arunca vina pe cineva. Și mai ales să nu sune a confruntare (nu de alta, dar toată lumea vrea să iasă învingătoare dintr-o confruntare și atunci preocuparea șefului nu va fi să te asculte, ci eventual să combată ce ai de spus).
Ascultă cu atenție.
Într-o astfel de întrevedere nu trebuie să vorbești doar tu, ideal e să fie un dialog. E posibil să afli că în spatele deciziei au fost și alte motive pe care tu încă nu le cunoști. Dacă asculți cu atenție atunci arăți că ești preocupat de binele companiei și poți și să afli lucruri noi despre direcția în care se va îndrepta aceasta.
Tratează-ți șeful ca și cum ar fi un client.
Și, se știe, clienții sunt dificili. Pentru a vinde ceva trebuie să ții cont de personalitatea cumpărătorului, de stilul de abordare la care el răspunde în mod pozitiv. E posibil ca șeful să fie o persoană analitică și atunci să pui accent pe grafice și fapte concrete. E posibil să fie o persoană care pune mare accent pe mulțumirea celor din jur și atunci argumentele tale să se construiască în jurul modului în care decizia respectivă îi poate influența pe ceilalți.
E lucru clar că nimeni nu e perfect. Din greșeli se învață, important este să știi să gestionezi situațiile și să reușești să mergi mai departe, cu capul sus. Cum reacționezi când superiorul tău greșește? E foarte important să îi comunici, pentru că poate reușiți să salvați situația la timp, dar și mai important este modul în care o faci.
Fii sigur că, într-adevăr, a greșit și nu proceda în mod pripit.
Identifică problema, analizează situația și urmărește firul întâmplărilor. Verifică de două ori că este corectă informația și abia apoi acționează. Nu arunca acuze înainte de a fi sigur de corectitudinea lor. Chiar dacă ai impresia de la început că ceva nu va merge, de obicei doar în timp se vor vedea efectele nagative. Într-o echipă trebuie să cooperezi, chiar dacă nu ești de acord cu cineva. Nu pune bețe în roate numai pentru a demonstra că opinia ta inițiala a fost cea corectă. Dă o șansă, e posibil că totuși să fie o decizie bună. Dacă însă crezi cu tărie în judecata ta încearcă înainte să deschizi o discuție să îți construiești cât mai coerent argumentația.
Găsește un plan de rezervă și nu renunța repede la opinia ta.
Nu pune accent pe partea negativă. În momentul în care te hotărăști să-i comunici eroarea, pregătește una sau chiar două soluții pentru situația creată. Astfel, după ce îi dai vestea proastă, poți să atenuezi momentul cu soluțiile și să faci trecerea mai ușoară. Nu e un lucru de mirare dacă încercarea ta nu va reuși de la prima convorbire. De obicei un șef are mai multe abilități și experiență decât tine. Probabil că nici nu a luat decizia în pripă și a analizat situația înainte, așa că nu va renunța la poziția sa numai pentru că a auzit o opinie contrară. Poți să încerci iar, fără însă a renunța la tonul respectuos.
Fii onest în ceea ce privește motivele și oferă-i sprijinul tău în totalitate.
Nu-l lăsa singur în lumina negativă a reflectorului în care a fost poziționat. Expune-i problema astfel: “Consider că ar fi mai bine pentru companie să rezolvăm această problemă din pripă, până să escaladeze, iar eu sunt aici să vă ajut, dacă aveți nevoie de sprijin.” Nu îți baza discursul numai pe plângeri. Argumentează punctul tău de vedere pornind de la fapte (mai ales că e posibil adesea ca acestea să nu fie cunoscute la fel de bine precum le cunoști tu, cel care te lovești în fiecare zi de ele).
Pune accent pe aspectele pozitive.
Alege cu grijă cuvintele să nu sune totul ca și cum ai arunca vina pe cineva. Și mai ales să nu sune a confruntare (nu de alta, dar toată lumea vrea să iasă învingătoare dintr-o confruntare și atunci preocuparea șefului nu va fi să te asculte, ci eventual să combată ce ai de spus).
Ascultă cu atenție.
Într-o astfel de întrevedere nu trebuie să vorbești doar tu, ideal e să fie un dialog. E posibil să afli că în spatele deciziei au fost și alte motive pe care tu încă nu le cunoști. Dacă asculți cu atenție atunci arăți că ești preocupat de binele companiei și poți și să afli lucruri noi despre direcția în care se va îndrepta aceasta.
Tratează-ți șeful ca și cum ar fi un client.
Și, se știe, clienții sunt dificili. Pentru a vinde ceva trebuie să ții cont de personalitatea cumpărătorului, de stilul de abordare la care el răspunde în mod pozitiv. E posibil ca șeful să fie o persoană analitică și atunci să pui accent pe grafice și fapte concrete. E posibil să fie o persoană care pune mare accent pe mulțumirea celor din jur și atunci argumentele tale să se construiască în jurul modului în care decizia respectivă îi poate influența pe ceilalți.