Concurs pentru funcțiile de secretar general de stat și secretari de stat ai Ministerului Justiției. Care sunt condițiile

  • 19 sept. 2017, 9:29
  • 1 140

Candidații pentru funcția de secretar general de stat trebuie să fie licențiați în unul din domeniile: drept, administrație publică, management sau economie, cu experiență managerială de cel puțin 3 ani. Sarcinile de bază ale acestuia sunt:

  • acordarea suportului ministrului la determinarea obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;
  • coordonarea și asigurarea elaborării programelor şi a planurilor de activitate ale Ministerului, a rapoartelor despre realizarea acestora în domeniile încredinţate, în conformitate cu obiectivele şi direcţiile strategice stabilite de ministru;
  • coordonarea activității subdiviziunilor și structurilor organizaţionale din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;
  • asigurarea monitorizării şi evaluării executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului, precum şi întocmirea rapoartelor privind implementarea acestora;
  • controlul executării actelor normative care au fost iniţiate de Minister și asigurarea organizării sistemului de management financiar şi control intern;
  • propunerea iniţierii proiectelor de acte normative în domeniile de activitate ale Ministerului, în conformitate cu obiectivele şi direcţiile strategice stabilite de ministru;
  • asigurarea avizării proiectelor de acte normative conexe domeniilor de activitate încredințate ministerului, elaborate de alte autorităţi publice și efectuarea expertizei juridice la proiectele elaborate de alte autorități publice.

Cele două funcții de secretar de stat sunt în domeniile:

  • creației și perfecționării legislației, profesiilor și serviciilor juridice, reprezentării Guvernului în Parlament și la Curtea Constituțională;
  • cooperării juridice internaționale, relațiilor internaționale pe segmentul justiției, reprezentării intereselor statului în instanțele judecătorești, în instituțiile de arbitraj naționale și internaționale.

Cei care vor aplica trebuie să fie licențiați în drept și să aibă o experiență managerială de 2 ani.

Este obligatorie cunoașterea limbii de stat și a uneia de circulație internațională la nivel B2. La concurs sunt admiși cetățenii Republicii Moldova care nu au atins vârsta de pensionare, dețin capacitatea deplină de exercițiu și experiență profesională de minim 5 ani în ariile de competență ale ministerului.

Salariul funcției de secretar general de stat este minim 7.400 de lei, iar secretarii de stat vor primi minim 7.000 de lei. Termenul de angajare este pe o perioadă nedeterminată.

Persoanele interesate urmează să depună dosarul de participare personal, la sediul Guvernului, prin poștă, sau expediindu-l prin e-mail. Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 2 octombrie. Condițiile detaliate de aplicare la concurs pot fi accesate aici.

Amintim că, la mijlocul lunii iulie, în baza unei legi aprobate de Parlament privind reforma administrației publice centrale, funcțiile de viceminiștri nu vor mai exista, iar atribuțiile lor vor fi exercitate de secretari generali și secretari de stat.