Coaching-ul: un stil de viaţă

  • 5 oct. 2017, 9:30
  • 740

Recent mi-am sărbătorit ziua de naştere. La vârsta împlinită, acest moment vine mai degrabă ca unul de meditaţie decât de distracţie. Ce e drept, nu am fost niciodată reprezentat de numărul anilor, acesta fiind doar o înşiruire de zile.

Ce mă marchează, însă, este trecere anilor profesionali. Aceste clipe petrecute într-un domeniu pe care l-am început şi alături de care am crescut, cu adevărat, ajungând cel ce sunt azi.    Ce pot să spun despre relaţia mea cu coaching-ul?   Acum 20 de ani am început să aprofundez cunoştinţe din domeniul leadership-ului dintr-o curiozitate personală. Nu am realizat la început ce impact o să aibă această informaţie asupra evoluţiei mele, ci doar mă bucuram de o lectură care îmi dădea o energie fenomenală. În timp am desoperit coaching-ul și am conștientizat că aceasta este vocația mea. Mă ambiţiona să evoluez profesional şi personal.  

 Acum, după 16 ani de când practic coaching în România, mă bucur că pot să lucrez individual cu clienţii mei. Mi-am dorit încă de la început să pot să ajut oamenii de afaceri să se descopere şi să găsească acea tărie care să îi susţină în atingerea obiectivelor profesionale.   Un alt aspect pe care l-am învăţat în această relaţie a fost cum să gestionez elementele Prezenței Executive: aspect, comunicare și comportament. Deşi am fost crescut într-o familie care mi-a oferit cei 7 ani minunaţi de educaţie, acest lucru nu a fost îndeajuns. 

  Am realizat, în timp, că educaţia din familie reprezintă doar o bază pe care se conturează o personalitate cu valori morale bine definite, o persoană care ştie să respecte oamenii din jur, ştie să asculte, ştie să nu se pună el pe primul plan şi mai presus de toate, ştie să ofere ajutor celor ce au nevoie. În schimb, pentru a ajunge la cel mai înalt nivel profesional, un om de afaceri trebuie să adauge acestor valori 3 componente indispensabile sferei business: o ţinută impecabilă, capacitatea de a se adresa celor din jur şi un comportament ireproşabil.  

 Dincolo de cei 7 ani de acasă, Prezența Executivă are valoarea celui de-al optulea!   Spre exemplu, fiecare om de afaceri care doreşte să ajungă într-o poziţie de top trebuie să ştie cum să se adreseze oamenilor din jur pentru a fi ascultat. Incapacitatea unui lider de a se face auzit reprezintă un eşec profesional.   Un alt element, care dacă nu este gestionat poate duce la stagnarea carierei, este comportamentul. Dacă nu se reuşeşte atingerea unui punct de echilibru, dacă emoţiile negative nu sunt controlate în momente de stres sau dacă respectul faţă de cei din jur nu este manifestat, apare din nou eşecul.   Aceeaşi situaţie se repetă şi în cazul unei ţinute neîngrijite. Un om de afaceri trebuie să înveţe cum să se îmbrace pentru a semnala celor din jur încredere și responsabilitate.  

 Acum, după trecerea anilor, la fel ca la începutul carierei am aceeaşi dorinţă: să ambiționez şi să ofer suportul oamenilor de afaceri. Din acest motiv am ales să organizez a treia ediţie de Workshop Prezență Executivă pe 10 octombrie. Sper să am alături cât mai mulţi participanți dornici de o călătorie care îi va ajuta în atingerea obiectivelor setate.