Cine sunt influencerii și care este rolul lor?

  • 3 iul. 2019, 10:01
  • 1 477

Explozia internetului și ascensiunea social media au adus în viața noastră „vedete”, pe care marketologii i-au numit influenceri. Cine sunt aceștia? 

Lideri sau formatori de opinie care pot fi celebrități, profesioniști în diverse domenii ori creatori de conținut (bloggeri, vloggeri sau instagrammeri) care, prin activitatea și prin atitudinea lor, pot influența gândirea, comportamentul, deciziile audienței și pot inspira la acțiune comunitatea pe care au creat-o.

Canalele de comunicare utilizate de influenceri sunt paginile de Facebook, conturile de Instagram, Snapchat, canalele de Youtube sau blogurile personale.

Diferența dintre un simplu utilizator de social media și un influencer este că cel din urmă, datorită conținutului distribuit constant, și-a creat o comunitate stabilă de urmăritori și a dobândit puterea să influențeze anumite decizii ale acestora. Video-urile influencerilor sunt virale, au mii de distribuiri, comentarii și like-uri.

Dacă ți s-a întâmplat să aștepți cu sufletul la gură următorul video al vreunui personaj pe care-l urmărești pe social media, să știi că faci parte din comunitatea unui influencer.

În Republica Moldova, în top cinci influenceri care au cei mai mulți urmăritori, creează conținut propriu și au audiență locală îi găsim, la începutul anului 2019, pe Ilie’s vlog, Iuliana Beregoi, Alexunea TV, Jasmina Show și Vasco Tataru. În video-uri, ei vorbesc despre viața lor, prieteni, cadouri, vacanțe și fac provocări.

Pentru unii influenceri pasiunea se transformă și într-o sursă de venit, întrucât brandurile devin interesate de ei și îi solicită pe post de imagine de produs, ori ca să dezvolte proiecte comune. Astfel, popularitatea pe social media e monetizată.