Târgul de Cariere este locul ideal pentru a „te vinde”, atât dacă ești în căutarea unui job, cât și dacă vrei să recrutezi candidații potriviți. Magenta Consulting realizează de câțiva ani sondaje printre vizitatorii târgului de cariere din Chișinău și nu a lipsit nici de la ultima ediție. Cine vizitează târgurile? Cum se informează? Ce fel de companii le-ar place să vadă mai des la astfel de evenimente?
Am pregătit niște date care le-ar putea interesa pe organizațiile care se pregătesc să fie prezente la următoarele ediții ale Târgului.
Cine vizitează târgul de cariere?
Târgul de cariere este locul unde își caută de lucrul tineretul – jumătate din vizitatori au vârsta cuprinsă între 21 și 30 de ani. Dacă analizăm nivelul de studii al respondenților, o pondere de 35% dintre aceștia este înregistrată de cei care au absolvit licența.
Credeați că la târguri vin doar studenți și persoane fără experiență? Aproape jumătate din respondenți au la moment un loc de muncă – 47%, în același timp, mulți din vizitatori au un stagiu de muncă de peste 5 ani - 36% din respondenți și doar o cincime din totalul respondenților sunt persoane care nu au lucrat niciodată.
În rândul respondenților care au un loc de muncă în prezent, circa 79% au menționat că jobul actual corespunde cu pregătirea de bază a respondenților. În același timp, cea mai mare cotă a persoanelor care nu lucrează pe specialitate se regăsește în rândul segmentului de vârstă 41+, circa 27% dintre aceștia au spus că nu lucrează pe specialitate.
Profilul respondenților în baza criteriilor demografice, N=113
Domeniile de specialitate ale vizitatorilor variază - câte circa 19% dintre participanții la sondaj activează sau s-au specializat în domeniile financiar-bancar și marketing, iar 12% - în IT & Software.
Ca să înțelegeți la ce salariu se așteaptă potențialii candidați pentru un job, trebuie să știți cum sunt remunerați aceștia actualmente. Mai mult de jumătate dintre respondenți au salarii peste 5000 de lei, însă există o pondere semnificativă de 36% care la moment au un salariu mai mic.
Salariul lunar net al respondenților, N=53
Ce fel de companii vrem să vedem mai des la târgul de cariere?
IT & Software și Marketing sunt cele mai râvnite domenii de către respondenți pe parcursul edițiilor următoare, domenii care s-au ales cu 21% și, respectiv, 19% din participanții la sondaj. În același timp, 14% dintre respondenți au menționat că ar dori să găsească companii din domeniul Financiar. Din categoria ”Alte domenii”, în care s-au regăsit 18% dintre respondenți - Pedagogia, Ingineria și Arta sunt în topul preferințelor.
Preferințele vizitatorilor cu privire la domeniul companiilor angajatoare pentru edițiile viitoare, N=113
Și dacă, dintr-un oarecare motiv, decideți să nu vă prezentați organizația la un târg de cariere, ar fi bine să știți că sursele de informare, cum ar fi revistele, ziarele și ANOFM sunt cele mai puțin vizitate atunci când se caută un loc de muncă – doar câte 2% din respondenți utilizează această sursă. Site-urile specializate de job-uri sunt accesate în proporție de 80 la sută, pe când târgurile locurilor de muncă – de 26% din respondenți.
Fiți cu ochii pe noi, urmează încă două articole din aceeași serie: despre aspectele importante în alegerea unui loc de muncă și despre combinația dintre job și viața personală, scrise în urma sondajului realizat la Târgul de Cariere.
Metodologie: Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion de 113 respondenți, vizitatori ai Târgului de Cariere din Chișinău, care a avut loc în perioada între 21 – 22 septembrie 2018. Colectarea a fost realizată prin intermediul interviurilor față în față pe tablete, la locul desfășurării evenimentului. Respondenții au fost aleși în mod aleatoriu.
Târgul de Cariere este locul ideal pentru a „te vinde”, atât dacă ești în căutarea unui job, cât și dacă vrei să recrutezi candidații potriviți. Magenta Consulting realizează de câțiva ani sondaje printre vizitatorii târgului de cariere din Chișinău și nu a lipsit nici de la ultima ediție. Cine vizitează târgurile? Cum se informează? Ce fel de companii le-ar place să vadă mai des la astfel de evenimente?
Am pregătit niște date care le-ar putea interesa pe organizațiile care se pregătesc să fie prezente la următoarele ediții ale Târgului.
Cine vizitează târgul de cariere?
Târgul de cariere este locul unde își caută de lucrul tineretul – jumătate din vizitatori au vârsta cuprinsă între 21 și 30 de ani. Dacă analizăm nivelul de studii al respondenților, o pondere de 35% dintre aceștia este înregistrată de cei care au absolvit licența.
Credeați că la târguri vin doar studenți și persoane fără experiență? Aproape jumătate din respondenți au la moment un loc de muncă – 47%, în același timp, mulți din vizitatori au un stagiu de muncă de peste 5 ani - 36% din respondenți și doar o cincime din totalul respondenților sunt persoane care nu au lucrat niciodată.
În rândul respondenților care au un loc de muncă în prezent, circa 79% au menționat că jobul actual corespunde cu pregătirea de bază a respondenților. În același timp, cea mai mare cotă a persoanelor care nu lucrează pe specialitate se regăsește în rândul segmentului de vârstă 41+, circa 27% dintre aceștia au spus că nu lucrează pe specialitate.
Profilul respondenților în baza criteriilor demografice, N=113
Domeniile de specialitate ale vizitatorilor variază - câte circa 19% dintre participanții la sondaj activează sau s-au specializat în domeniile financiar-bancar și marketing, iar 12% - în IT & Software.
Ca să înțelegeți la ce salariu se așteaptă potențialii candidați pentru un job, trebuie să știți cum sunt remunerați aceștia actualmente. Mai mult de jumătate dintre respondenți au salarii peste 5000 de lei, însă există o pondere semnificativă de 36% care la moment au un salariu mai mic.
Salariul lunar net al respondenților, N=53
Ce fel de companii vrem să vedem mai des la târgul de cariere?
IT & Software și Marketing sunt cele mai râvnite domenii de către respondenți pe parcursul edițiilor următoare, domenii care s-au ales cu 21% și, respectiv, 19% din participanții la sondaj. În același timp, 14% dintre respondenți au menționat că ar dori să găsească companii din domeniul Financiar. Din categoria ”Alte domenii”, în care s-au regăsit 18% dintre respondenți - Pedagogia, Ingineria și Arta sunt în topul preferințelor.
Preferințele vizitatorilor cu privire la domeniul companiilor angajatoare pentru edițiile viitoare, N=113
Și dacă, dintr-un oarecare motiv, decideți să nu vă prezentați organizația la un târg de cariere, ar fi bine să știți că sursele de informare, cum ar fi revistele, ziarele și ANOFM sunt cele mai puțin vizitate atunci când se caută un loc de muncă – doar câte 2% din respondenți utilizează această sursă. Site-urile specializate de job-uri sunt accesate în proporție de 80 la sută, pe când târgurile locurilor de muncă – de 26% din respondenți.
Fiți cu ochii pe noi, urmează încă două articole din aceeași serie: despre aspectele importante în alegerea unui loc de muncă și despre combinația dintre job și viața personală, scrise în urma sondajului realizat la Târgul de Cariere.
Metodologie: Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion de 113 respondenți, vizitatori ai Târgului de Cariere din Chișinău, care a avut loc în perioada între 21 – 22 septembrie 2018. Colectarea a fost realizată prin intermediul interviurilor față în față pe tablete, la locul desfășurării evenimentului. Respondenții au fost aleși în mod aleatoriu.