Cele mai comune tehnici de pr recomandate de specialisti

  • 9 ian. 2017, 13:18
  • 1 678

Crearea si intretinerea unei bune reputatii publice este un proces complex si continuu. Fara un pr eficient este foarte dificil sa captezi atentia publicului tinta, si cu atat mai putin, sa ai influenta asupra opiniilor si deciziilor acestuia.

Insa, cand in sfarsit ai reusit sa legi o relatie cu publicul tinta trebuie sa faci ceva pentru ca aceasta sa se pastreze pentru un timp cat mai indelungat. Acest proces functioneaza exact ca cel legat de relatiile interpersonale. Atunci cand doi oameni nu mai comunica, in timp, uita unul de celalalt oricat de apropiati ar fi fost. Acelasi lucru se intampla si cu publicul tau tinta in cazul in care nu ai mentinut o relatie stabila cu acesta.

In scopul mentinerii unei relatii stranse cu publicul, specialistii in PR folosesc o varietate de tehnici si instrumente. Iata care sunt unele dintre cele mai comune.

Participarea la evenimente publice

In scopul de a atrage atentia publica si de a mentine interesul asupra unei organizatii particulare sau unui individ, specialistii in PR profita de orice eveniment public si de oportunitatea de a vorbi in public. Acest lucru le permite sa se adreseze direct oamenilor care participa la eveniment, si indirect, unui public si mai mare.

Comunicatele de presa

Orice informatie comunicata prin diferite canale (tv, radio, ziare si alte tipuri de mass media) are un impact mult mai mare decat o reclama. Acest lucru se datoreaza faptului ca cei mai multi oameni considera aceste informatii mai fiabile si mai semnificative decat o reclama platita. Comunicatul de presa este, prin urmare, unul din cele mai vechi si mai eficiente instrumente de PR.

Newsletterele

Trimiterea newsletterelor unui public tinta, cu informatii relevante legate de activitatea sau de produsele/serviciile unei organizatii, este de asemenea o metoda comuna de a crea si a mentine o relatie stransa cu publicul. De asemenea, specialistii in PR recomanda folosirea newsletterelor in special in scopul transmiterii de informatii generale care pot reprezenta interes pentru publicul tinta, mai mult decat in scopul promovarii produselor/serviciilor.

Blogging-ul

Pentru a putea ajunge la publicul din mediul online, pe langa comunicatele de presa si newslettere, specialistii in PR mai recomanda si alte instrumente cum ar fi blogging-ul. Acesta le permite sa creeze si sa mentina o relatie cu publicul tinta precum si sa stabileasca o comunicare in ambele sensuri.

Social media marketing

Asa cum sugereaza si numele, aceasta tehnica este folosita mai mult in marketing. Insa, cu toate acestea, retelele de social media sunt recomandate si utilizate de un numar tot mai mare de specialisti in PR in scopul de a stabili o comunicare directa cu publicul, consumatorii, investitorii, etc.