O atmosferă pozitivă și colegială la locul de muncă este importantă pentru fiecare dintre noi, mai ales în contextul în care ne petrecem cea mai mare parte a zilei în mediul profesional. Totuși, atunci când ești colegul nou din firma sau din birou, crearea unor legături cu ceilalți angajați poate fi o provocare. Cel mai important aspect de care trebuie să țîi cont într-un astfel de context se referă la separarea vieții profesionale de cea personală. Sigur, se poate întâmplă că unii dintre colegi să îți devină, de-a lungul timpului, și prieteni, însă nu uită că scopul tău la locul de muncă este să te faci respectat că profesionist. Iată câteva sfaturi care te vor ajută să câștigi respectul celorlalți colegi și să creezi relații cordiale.
O ținută impecabilă
Fie că îți place, fie că nu, ținută este cartea ta de vizită. În sens semiotic, spune cine ești tu înainte să te prezinți. Așadar, este important să-i acorzi importanță. Nu e nevoie să faci un credit la bancă pentru a fi bine îmbrăcat. Investește în câteva piese confecționate din materiale de calitate, mergi cu ele la croitorie pentru a fi modificate astfel încât să arate că și cum ar fi fost făcute pentru tine. Alege, de asemenea, câteva accesorii elegante, cum ar fi o pereche de butoni, câteva cravate din mătase și un ceas de calitate, în cazul domnilor, bijuterii, eșarfe și poșete cu stil, în cazul doamnelor. Pantofii trebuie să fie și ei de cea mai bună calitate, dar și comozi în același timp, dat fiind că îi vei purta o mare parte din zi. Evident, o ținută rafinată trebuie completată de un parfum discret, dar evocator.
Respectă regulile
Poate unii colegi cu vechime își permit să-și facă singuri programul sau să-și ia pauze de masă prelungite când au chef, dar asta nu înseamnă că trebuie să faci la fel. Dacă ești nou într-o firmă, atitudinea cea mai potrivită este să respecți regulile, precum cele legate de ținută, de program și de alte aspecte specifice activității pe care o desfășori. Nu vei câștiga respectul nimănui dacă din primele săptămâni de activitate începi să te abați de la regulile pe care, cel mai probabil, majoritatea le respectă.
Vorbește puțin, ascultă cu atenție
Persoanele extrovertite sunt în special susceptibile să împărtășească multe informații chiar și cu persoanele pe care nu le cunosc prea bine. Dacă este și cazul tău, ține seama de faptul că în primele luni într-un post nou e mai bine să fii atent la ce spun ceilalți, să dezvălui despre tine doar informațiile necesare activității profesionale și mai puține dintre cele personale. Orice ai face, nu îți critica foștii colegi sau foștii șefi, căci asta nu face niciodată o impresie prea bună.
Muncește cu seriozitate
Munca ta și felul în care îți exerciți atribuțiile sunt cele mai importante aspecte care vor determina respectul colegilor și șefilor tăi. O persoană care muncește cu dedicare și cu plăcere, menținând o atitudine echilibrată și binevoitoare, va fi întotdeauna apreciată în mediul profesional. Ce înseamnă asta? Înainte de orice, să dai ce ai mai bun, să tratezi fiecare sarcina cu atenție, dar și să ceri ajutorul atunci când te simți depășit de anumite chestiuni. Totodată, un profesionist respectat va lucra bine în echipă, respectând munca fiecărui coleg și asumându-și greșelile atunci când le face.
Susține-i pe ceilalți
Nimic nu vorbește mai frumos despre caracterul tău decât capacitatea de a-i ajuta și a-i susține pe ceilalți atunci când au nevoie. Fii deschis atunci când colegii îți cer ajutorul, oferă-le mereu sfaturi sincere și fii mai curând orientat spre soluții decât înclinat doar să semnalezi problemele. Sărbătorește succesul altora și implică-te în succesul echipei și cu siguranță vei câștiga aprecierea colegilor și a superiorilor.
Fiecare dintre noi își dorește să fie respectat în profesia sa, nu numai datorită rezultatelor activității zilnice, ci și a unui caracter admirabil. Ținând cont de sfaturile enumerate mai sus, vei putea și tu face primii pași spre relații profesionale exemplare cu toți colegii tăi.
O atmosferă pozitivă și colegială la locul de muncă este importantă pentru fiecare dintre noi, mai ales în contextul în care ne petrecem cea mai mare parte a zilei în mediul profesional. Totuși, atunci când ești colegul nou din firma sau din birou, crearea unor legături cu ceilalți angajați poate fi o provocare. Cel mai important aspect de care trebuie să țîi cont într-un astfel de context se referă la separarea vieții profesionale de cea personală. Sigur, se poate întâmplă că unii dintre colegi să îți devină, de-a lungul timpului, și prieteni, însă nu uită că scopul tău la locul de muncă este să te faci respectat că profesionist. Iată câteva sfaturi care te vor ajută să câștigi respectul celorlalți colegi și să creezi relații cordiale.
O ținută impecabilă
Fie că îți place, fie că nu, ținută este cartea ta de vizită. În sens semiotic, spune cine ești tu înainte să te prezinți. Așadar, este important să-i acorzi importanță. Nu e nevoie să faci un credit la bancă pentru a fi bine îmbrăcat. Investește în câteva piese confecționate din materiale de calitate, mergi cu ele la croitorie pentru a fi modificate astfel încât să arate că și cum ar fi fost făcute pentru tine. Alege, de asemenea, câteva accesorii elegante, cum ar fi o pereche de butoni, câteva cravate din mătase și un ceas de calitate, în cazul domnilor, bijuterii, eșarfe și poșete cu stil, în cazul doamnelor. Pantofii trebuie să fie și ei de cea mai bună calitate, dar și comozi în același timp, dat fiind că îi vei purta o mare parte din zi. Evident, o ținută rafinată trebuie completată de un parfum discret, dar evocator.
Respectă regulile
Poate unii colegi cu vechime își permit să-și facă singuri programul sau să-și ia pauze de masă prelungite când au chef, dar asta nu înseamnă că trebuie să faci la fel. Dacă ești nou într-o firmă, atitudinea cea mai potrivită este să respecți regulile, precum cele legate de ținută, de program și de alte aspecte specifice activității pe care o desfășori. Nu vei câștiga respectul nimănui dacă din primele săptămâni de activitate începi să te abați de la regulile pe care, cel mai probabil, majoritatea le respectă.
Vorbește puțin, ascultă cu atenție
Persoanele extrovertite sunt în special susceptibile să împărtășească multe informații chiar și cu persoanele pe care nu le cunosc prea bine. Dacă este și cazul tău, ține seama de faptul că în primele luni într-un post nou e mai bine să fii atent la ce spun ceilalți, să dezvălui despre tine doar informațiile necesare activității profesionale și mai puține dintre cele personale. Orice ai face, nu îți critica foștii colegi sau foștii șefi, căci asta nu face niciodată o impresie prea bună.
Muncește cu seriozitate
Munca ta și felul în care îți exerciți atribuțiile sunt cele mai importante aspecte care vor determina respectul colegilor și șefilor tăi. O persoană care muncește cu dedicare și cu plăcere, menținând o atitudine echilibrată și binevoitoare, va fi întotdeauna apreciată în mediul profesional. Ce înseamnă asta? Înainte de orice, să dai ce ai mai bun, să tratezi fiecare sarcina cu atenție, dar și să ceri ajutorul atunci când te simți depășit de anumite chestiuni. Totodată, un profesionist respectat va lucra bine în echipă, respectând munca fiecărui coleg și asumându-și greșelile atunci când le face.
Susține-i pe ceilalți
Nimic nu vorbește mai frumos despre caracterul tău decât capacitatea de a-i ajuta și a-i susține pe ceilalți atunci când au nevoie. Fii deschis atunci când colegii îți cer ajutorul, oferă-le mereu sfaturi sincere și fii mai curând orientat spre soluții decât înclinat doar să semnalezi problemele. Sărbătorește succesul altora și implică-te în succesul echipei și cu siguranță vei câștiga aprecierea colegilor și a superiorilor.
Fiecare dintre noi își dorește să fie respectat în profesia sa, nu numai datorită rezultatelor activității zilnice, ci și a unui caracter admirabil. Ținând cont de sfaturile enumerate mai sus, vei putea și tu face primii pași spre relații profesionale exemplare cu toți colegii tăi.