Ce îți trebuie pentru a fi un manager social media de succes?

  • 27 feb. 2017, 15:43
  • 1 738

Retelele de socializare online sunt printre cele mai bune unelte pentru publicitate. Informatiile se propaga mult mai rapid, eficient si catre un mediu mai larg. Insa publicul pentru care generezi continutul fi destul de pretentios, mai ales intr-un mediu care permite filtrarea informatiilor. Este ideal sa avem un engagement mare pentru continutul nostru,  insa pentru acest lucru trebuie sa existe continut de calitate. Tocmai de aceea, avem nevoie de oameni talentati intre ale crearii si publicarii de continut diversificat, atractiv pentru publicul tinta.  Pentru a ajuta antreprenorii sa isi cunoasca potentialii clienti, diverse institutii, precum Harvard Business Review, au condus o serie de studii care explica comportamentul si preferintele oamenilor. Tot pe baza studiilor de comportament au fost identificate calitatile din care este calit un manager bun pentru social media.

Ce iti trebuie pentru a fi un manager social media de succes?

In primul rand,  putem separa cunostiintele in ale marketingului online in doua ramuri:

  • cunostiinte definitorii pentru profesie precum HTML, Photoshop si asa mai departe
  • talentele sau calitati personale ce ajuta in intelegerea si relationarea cu oamenii.

Content si copywriting! Sunt cele mai importante calitati ale unui manager social media de succes

Crearea unui continut de calitate nu se refera doar la subiectul ales pentru a fi comunicat. Marketingul nu este doar despre ceea ce spui ci scum spui. Marketingul nu este neaparat despre ce comunici ci despre cum comunici. Trebuie sa ne folosim de povesti captivante, de limbaj simplu si de putina socilogie si psihologie a comportamentului. Nimeni nu vrea sa citeasca online Crima si Pedeapsa ci ceva lejer, placut si informativ.

Design (graphic si video)

Chiar si Mark Zurkerberg a recunoscut ca in ultimii ani tendintele online se orienteaza direct catre continutul grafic. Oamenii sunt mult mai atenti la textele urmate de fotografii sau videouri – sau live-uri. Lucrul pozitiv pe plan personal cu acest tip de continut este faptul ca te ajuta sa iti dezvolti public-speaking-ul, aici ma refer in special la live-uri. Partea buna cu Facebook live este ca apare mai rapid in feed si useri primesc notificari despre live. Informatia ta ajunge mult mai rapid la acestia. Pentru a face chiar o diferenta in mediul online prin postarile tale trebuie sa cunosti programele dedicate continutului grafic. Dar si sa fii un bun public speaker (calitatea principala fiind increderea).

Bugete si analytics

Acestea doua se imbina perfect.  Cand vorbim de „analytics” ne referim la ambele niste. Cele legate de social media ( engagement, likes, share)  si la cele pentru site ( trafic, leads, conversii etc). Insa cand incepem camapanile online trebuie sa ne intreb cateva lucruri.

” Cum folosesti cel mai bine bugetul? In ce fel de campanie?”

Iar aici intra in actiunea gestiunea bugetelor. Trebuie sa faci o campanie cat mai buna, consumand cat mai putin.

Putina psihologie comportamentala, desigur.

Putem usor observa ce le place celor care ne urmaresc pagina, insa psihologia iti spune si de ce. Trebuie sa fii mereu actualizat in ceea ce priveste studiile psihologie sociale si de analiza comportamentala. In marketing este des vorba de a te adapta psihicului colectiv, social. Poate la inceput nu pare asa important, insa incearca sa te gandesti la trendurile in voga. Cum si  de ce prind acestea?  Asta inainte de a pune psihologia pe tusa.

Calitati personale

Curiozitatea si adaptabilitatea sunt doua trasaturi de caracter foarte importante. Nu cu mult timp in urma, majoritatatea continutului online era livrat si consumat in forma text. Cu evolutia tehnologica lumea s-a orientat tot mai mult catre fotografii, filmulete, live-uri si asa mai departe. Tu trebuie sa fii printre primii oameni care afla noile trenduri, tehnologii si cum se folosesc. Daca esti un om curios din fire care se mentine up to date in domeniul lui nu ai cum sa dai gres. Insa cel mai important este sa te adaptezi noilor tehnologii.