În doar 3 zile, câţiva tineri au găsit o soluţie pentru scurtarea timpului de aşteptare în staţiile din Chişinău. Ei au creat o aplicaţie prin care pot fi direcţionate mai multe autobuze sau troleibuze către staţiile aglomerate. Invenţia a fost premiată cu 4 mii de dolari, iar acum tinerii aşteaptă ca autorităţile să implementeze proiectul.
20 de minute, uneori şi jumătate de oră. Timp lung de aşteptare pentru mulţi cetăţeni din Chişinău care folosesc transportul public.
Oamenii spun că şi-ar dori să aştepte cel mult cinci minute.
Problema ar putea fi soluţionată, dacă conducerea Parcului Urban de Autobuze şi cea a Regiei Transport Electric, ar implementa softul inventat de câţiva tineri. Aplicaţia le-ar permite şoferilor să afle în timp real unde este cel mai mare flux de călători. În prezent, acest lucru se întâmplă prin intermediului unei apel telefonic. Tinerii specialişti spun că prin noul soft se poate crea un orar adaptat cerinţelor de trafic din oraş.
Tinerii au făcut şi un experiment cu o maşină de pe ruta 22, care, virtual, a circulat cu ajutorul acestei aplicaţii, iar timpul de aşteptare s-a redus cu 4 la sută. Problema ambuteiajelor nu este însă rezolvată.
Tinerii specialişti şi-ar dori să găsească o soluţie şi pentru ambuteiajele din oraş. Deocamdată se concentrează pe îmbunătăţirea aplicaţiei deja create. Cei patru mii de dolari pe care i-au câştigat îi vor înveşti în soft. Tinerii speră că autorităţile de la Direcţia Transport Chişinău să studieze proiectul şi să-l implementeze, mai ales că softul nu-i va costa mai nimic.
În doar 3 zile, câţiva tineri au găsit o soluţie pentru scurtarea timpului de aşteptare în staţiile din Chişinău. Ei au creat o aplicaţie prin care pot fi direcţionate mai multe autobuze sau troleibuze către staţiile aglomerate. Invenţia a fost premiată cu 4 mii de dolari, iar acum tinerii aşteaptă ca autorităţile să implementeze proiectul.
20 de minute, uneori şi jumătate de oră. Timp lung de aşteptare pentru mulţi cetăţeni din Chişinău care folosesc transportul public.
Oamenii spun că şi-ar dori să aştepte cel mult cinci minute.
Problema ar putea fi soluţionată, dacă conducerea Parcului Urban de Autobuze şi cea a Regiei Transport Electric, ar implementa softul inventat de câţiva tineri. Aplicaţia le-ar permite şoferilor să afle în timp real unde este cel mai mare flux de călători. În prezent, acest lucru se întâmplă prin intermediului unei apel telefonic. Tinerii specialişti spun că prin noul soft se poate crea un orar adaptat cerinţelor de trafic din oraş.
Tinerii au făcut şi un experiment cu o maşină de pe ruta 22, care, virtual, a circulat cu ajutorul acestei aplicaţii, iar timpul de aşteptare s-a redus cu 4 la sută. Problema ambuteiajelor nu este însă rezolvată.
Tinerii specialişti şi-ar dori să găsească o soluţie şi pentru ambuteiajele din oraş. Deocamdată se concentrează pe îmbunătăţirea aplicaţiei deja create. Cei patru mii de dolari pe care i-au câştigat îi vor înveşti în soft. Tinerii speră că autorităţile de la Direcţia Transport Chişinău să studieze proiectul şi să-l implementeze, mai ales că softul nu-i va costa mai nimic.