Cărți must-read pentru orice expert L&D

  • 22 feb. 2019, 15:25
  • 450

L&D este unul din domeniile care nu numai că evoluează în permanență, dar care și oferă cadrele și tendințele pentru celelalte domenii. Căci, ce poate fi mai important decât învățarea și dezvoltarea? Fie ea la nivel individual, sau organizațional.
În mansarda noastră cu filme și cărți am băgat marfă nouă. Mai precis, 5 cărți pe care noi le considerăm must-read pentru oricine activează în domeniul L&D, indiferent de experiența și nivelul său. Evident, ca de obicei, te așteptăm să contribui cu opiniile și sugestiile tale.

1. Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth and Happiness de Cass R. Sunstein, Richard H. Thaler

Cu toții suntem susceptibili la prejudecăți care ne pot conduce la luarea unor decizii incorecte care ne fac mai săraci, mai puțin sănătoși și mai puțin fericiți. Și, așa cum arată Thaler și Sunstein în această carte, nici o alegere nu ne este prezentată într-un mod neutru. Cunoscând modul în care oamenii gândesc, îi putem face mai ușor să aleagă ce este mai bine pentru ei, pentru familiile lor și pentru societate. Folosind drept argumente și dovezi zeci de exemple de-a dreptul revelatoare, autorii ne demonstrează cum ne putem îndrepta spre direcțiile corecte, fără a ne limita libertatea de alegere. De aceea, cartea oferă atât indivizilor, cât și organizațiilor, de orice gen ar fi ele, o nouă și unică modalitate de a privi lumea atât pentru indivizi, cât și pentru guverne. 

2. Freakonomics: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything de Steven D. Levitt & Stephen J. Dubner

Printr-o formă povestire puternic impactantă, Levitt și Dubner arată în aceastpă carte că economia este, la origine, studiul stimulentelor - cum oamenii obțin ceea ce doresc sau au nevoie, mai ales atunci când alți oameni doresc sau au nevoie de același lucru. În Freakonomics, ei explorează partea ascunsă a ...ei, bine....totul. Lucrările și perspectivele interne ale unei bande de vânzare a drogurilor.... Adevărul despre agenții imobiliari....Miturile finanțării unei campanii....Semnele verbale ale unui expert în înșelăciune.... Secretele Ku Klux Klan.
Ceea ce leagă toate aceste povestiri este convingerea că lumea modernă, în ciuda unei uriașe complexități și a decepțiilor, nu este impenetrabilă, nu este necunoscută și - dacă se pun întrebările corecte - este chiar mai interesantă decât credem noi. Tot ce este necesar este un nou mod de a privi lucrurile. 

3. Revolutionize Learning & Development: Performance and Innovation Strategy for the Information Age de Clark Quinn

Actualele practici de L&D necesită o revizuire majoră. Experții și managerii din domeniul învățării și dezvoltării trebuie să se confrunte și să accepte din ce în ce mai mult faptul că vechile metodele vechi nu mai sunt relevante în lumea tehnologiei actuale și, în multe cazuri, pur și simplu nu mai funcționează. În revoluționarea procesului de învățare și dezvoltare, veți avea o viziune directă asupra modului în care oamenii învață cu adevărat și prin care sunt introduși în pașii practici de regândire, reproiectare și restabilire a procesului de învățare. Această carte îți arată cum să profiți de noile înțelegeri și de noile tehnologii, astfel încât să puteți avea un impact semnificativ asupra organizației tale.
În cele patru secțiuni ale sale, cartea prezintă cunoștințe de bază esențiale, cadre conceptuale și pași practici pentru transformarea procesului de învățare și dezvoltare, astfel încât acesta să aibă cea mai mare rentabilitate pentru organizații. 

4. Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us de Dan Pink

Bazându-se pe patru decenii de cercetare științifică asupra motivației umane, Dan Pink expune nepotrivirea între ceea ce știe știința și ce fac afaceri - și cum acestea ne afectează fiecare aspect al vieții. El demonstrează că, în timp ce metodele bazate pe coerciție și frică au lucrat cu succes în secolul al XX-lea, acum, au devenit exact modul greșit de a motiva oamenii pentru provocările de astăzi.
În Drive, el examinează cele trei elemente ale adevăratei motivații - autonomia, expertiza și scopul - și oferă tehnici inteligente și surprinzătoare pentru punerea lor în acțiune. Pe parcurs, ne conduce spre companii care introduc noi abordări de motivare și ne prezintă oameni de știință și antreprenori care ne pot indica tuturor o direcție îndrăzeață înainte. 

5. The Culture Map: Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures de Erin Meyer

Indiferent dacă lucrezi într-un birou de acasă sau în străinătate, succesul afacerii în lumea noastră tot mai globalizată și virtuală necesită abilități de a naviga prin diferențele culturale și de a decoda culturi străine de a ta. Renumitul expert Erin Meyer este ghidul tău pe acest teren subtil, uneori trădător, unde se așteaptă ca oamenii din medii diferite, care se află într-un mediu diferit, să lucreze împreună armonios.
Even with English as a global language, it’s easy to fall into cultural traps that endanger careers and sink deals when, say, a Brazilian manager tries to fathom how his Chinese suppliers really get things done, or an American team leader tries to get a handle on the intra-team dynamics between his Russian and Indian team members.
Chiar și cu limba engleză ca limbă globală, este ușor să cădem în capcane culturale care pun în pericol carierele și distrug parteneriate atunci când, de exemplu, un manager brazilian încearcă să înțeleagă cum au făcut lucrurile furnizorii săi chinezi sau un lider de echipă american încearcă să obțină o pârghie de control în dinamica echipei sale mixte cu membri ruși și indieni, spre exemplu.
În harta culturii, Erin Meyer oferă un model testat pe teren pentru a decoda cum diferențele culturale influențează afacerile internaționale. Ea combină un cadru analitic inteligent cu sfaturi practice, acționabile pentru a reuși într-o lume globală.