8 moduri de a munci eficient pentru a-ți crește randamentul

  • 28 iun. 2021, 10:45
  • 1 072


Randamentul la locul de muncă ne aduce parte din hormonii fericirii: dopamină taskurilor realizate și serotonină statutului profesional. În plus:

  • Ne face să avem încredere în noi înșine
  • Ne crește stima de sine
  • Ne remarcă în rândul angajatorilor, care observă că suntem un membru valoros al echipei
  • Ne acordă satisfacția că ne valorificăm eficient timpul și că nu îl pierdem, sau facem doar „act de prezență” la locul de muncă
  • Ne oferă timp pentru a fi deschiși la noi oportunități profesionale
  • Ne ajută să plecăm la sfârșitul programului mulțumiți de sine, conștienți și asumați în cariera noastră.

Modalități de a munci eficient pentru a-ți crește randamentul

Plănuiește-ți programul de a doua zi cu o zi înainte

Pentru a putea să lucrezi fără întreruperi, ai nevoie să știi care sunt prioritățile pe care te concentrezi acum. Pregătirea din timp te ajută să lucrezi cu o viziune integrată, de tip big picture asupra atribuțiilor jobului tău. 

Dacă îți pregătești cu o zi înainte ziua de lucru te simți mai în control asupra fluxului de muncă, iar urgențele te vor stresa mai puțin. Vei pleca cu o seară înainte mulțumit de planul pentru a doua zi și vei veni în ziua respectivă la job fără să te întrebi ce îți va aduce ziua respectivă.

Fă-ți programul la muncă pe o săptămână, nu pe o zi

Programul de mai sus nu este doar pe o zi, ci poate fi făcut și pe o săptămână, pe o lună și inclusiv pe un an. Așa cum ne gândim la rezoluțiile de revelion, ne putem pregăti obiectivele pentru următorul an de lucru (indiferent de luna calendaristică în care ne aflăm), întrebându-ne: unde vrem să se afle cariera noastră peste un an? Ce am vrea să fie diferit anul de acum? Ce obiective avem și cum le putem îndeplini? Care ar fi următorii pași practici?

Programul pe o săptămâna, dacă natură jobului tău funcționează de așa natură, arată leadership și asumare asupra taskurilor care îți revin la locul de muncă. Dincolo de taskuri, randamentul va veni din faptul că priveșți toate sarcinile de lucru că pe un sistem întreg, pe care îl poți conduce spre binele organizației.

Nu-i lăsa pe ceilalți să-ți controleze calendarul

Fie că ai un coleg responsabil de calendarul tău, fie că ceilalți îți pot propune ședințe care să îți apară automat în calendar, acest lucru îți poate fragmenta mult ziua de lucru. Gestionează propriul calendar și propune ca ședințele echipei să aibă și ele un randament eficient, pentru a putea fi cu toții productivi. Lucrul remote tinde să necesite foarte multe apeluri video, iar acestea pot obosi mult participanții.

Folosește un task manager

Orice tip de task manager te va ajuta să ții evidența sarcinilor de lucru, să nu le uiți, să știi în ce ordine să le faci. Avantajul unui task manager este că după o vreme (o săptămână, lună sau an) poți avea o imagine de ansamblu asupra multor lucruri din jobul tău:

• Care este tipul de taskuri care tinde să îți acapareze cel mai mult timp?

• Care este proiectul pe care petreci cel mai mult timp? Este fluxul de taskuri proporțional cu veniturile din proiectul respectiv?

• Cum arată zilele tale? Multe taskuri mici, sau puține și lungi? Cum funcționezi cel mai bine?

• Cum au arătat taskurile tale în zilele cu ședințe sau după concediu?

Creează un flux de lucru 

Toate cele de mai sus îți vor oferi informații, date și concluzii, pentru ca tu să poți optimiza modul în care lucrezi. Un alt mod inteligent de a-ți asigura randamentul este să îți blochezi timp în calendar de care să fii sigur că este al tău. Poate fi prima parte a dimineții, după-amiază, după prânz, etc. Scopul este să știi că te poți baza pe timp fără întrerupere în anumite părți ale zilei, pentru taskuri importante care necesită concentrare.

Dacă nu poți mereu să faci acest lucru, atunci poți stabili o „întâlnire” virtuală doar cu ține însuți și să o folosești ca pe o ședința solitară, pentru mai multă concentrare.

Grupează lucrurile mai importante înainte de prânz

A două parte a zilei poate fi mai puțin productivă, din cauza prânzului, a oboselii acumulate sau a lucrurilor neprevăzute care au apărut între timp. Sfatul celor mai renumiți autori de top din domeniul antreprenoriatului sau al educației financiare este să prioritizăm întotdeauna lucrurile pe care le vedem mai grele, mai complicate, pe care le percepem că fiind cea mai neplăcută parte din ziua respectivă.

Acest lucru te poate ajuta și în fluxul cu colegii tăi, și în starea ta de spirit și în modul de a gestiona stresul sănătos.

Nu uită să iei pauze

Pauzele de cafea, de prânz, de a bea un ceai împreună cu un coleg sau a vorbi la telefon cu cineva drag sunt foarte importante într-un flux bun de concentrare.

Metodă Pomodoro te poate ajută prin a lucra calupuri de câte 25 de minute de timp neîntrerupt, continuând apoi cu 5 minute de pauză, iar cardul de masă te poate ajuta în disciplină financiară și nutrițională a prânzului și gustărilor.

Pentru metoda Pomodoro îți poți lua chiar un dispozitiv simplu și accesibil care să funcționeze că un timer pentru cele 25 de minute.

Renunță la multitasking

Era digitală a social media și a vitezei informației glorifică uneori multitaskingul și capacitatea de a trece foarte rapid de la un lucru la altul. Deși este o abilitate utilă și foarte căutată, ea termină rapid rezervele de energie și nici nu ne ajută să ne concentrăm îndelung asupra unei probleme.

Dacă simți că echipa în care lucrezi cere acest lucru de la ține, propune-le un stil de lucru mai eficient, cu implicare, dar și calm. Cheia randamentului este capacitatea de a putea gestiona sarcinile de lucru într-un mod nestresat, dar asumat și eficient.