5 sfaturi pentru cei care lucrează cu oameni dificili

  • 7 apr. 2019, 12:46
  • 721

Recomandări pentru cei care au clienți capricioși, colegi dificili și șefi severi.

În cartea „Nu lucrați cu tâmpiți”, profesor la Stanford Business School, Robert Sutton, recomandă să nu lucrăm cu oameni toxici. Dar nu este întotdeauna posibil și rezonabil să-i spui la revedere unui client important și capricios sau să renunți la slujba ta favorită, unde apar din când în când conflicte. The Village a colectat sfaturi despre ce să facem în astfel de cazuri.

Gestionați termenele limită

Unii manageri și clienți practică abordarea „prima opțiune nu este niciodată bună”. Chiar dacă nu au idei specifice despre cum să îmbunătățească proiectul, aceștia pot cere „ceva mai creativ” sau „schimbări de fonturi”. Partea proastă în această situație este că vi se cere să ghiciți ce opțiune va fi corectă în absența totală de sugestii. Dar dorința de a le face jocul nu se termină cu apropierea termenului limită.

Expertul în negociere Igor Ryzov recomandă să aflați când vine termenul limită pentru client sau manager, care este înclinat să dea comentarii nespecifice. Punerea mai aproape de această dată a muncii va reduce numărul de iterații ale proiectului.

Pregătiți Planul B

O altă modalitate de a face față celor care celor care cer mereu modificări este să pregătiți simultan două versiuni ale proiectului. A doua opțiune poate diferi doar puțin față de prima, însă aceasta, de obicei, satisface setea de schimbare între sefi și clienți.

Dacă sunteți freelancer, ar trebui să limitați în avans numărul de modificări de proiect în contract, să elaborați termeni de referință detaliați și să remediați, de asemenea, modificările și acordurile interimare pe email, astfel încât să nu existe nicio neînțelegere.

Nu te lăsa provocat

Persoanele toxice care se află în poziție de management pot încerca să vă ieși din fire în moduri diferite. Unii strigă cu voce tare, alții ignoră. În orice caz, merită să vă păstrați poziția în negocieri și să nu vă pierdeți temperamentul.

Psihologul David Burns, ca răspuns la critica emoțională, sfătuiește să nu fim indignați, ci în schimb, pentru început, să acceptăm câteva schimbări, să fim de acord cu câteva argumente ale clientului și apoi să ne concentrăm pe fapte specifice și nu pe insulte reciproce. Acest lucru va contribui la aducerea conflictului la nivelul negocierilor constructive.

Pregătește-te pentru ce-i mai rău

Autorul cărții „Nu lucrați cu tâmpiți” îi sfătuiește pe cei care se află într-o echipă dificilă să-și schimbe atitudinea față de situație. În loc să fie implicat emoțional în ea, se poate dezvolta indiferența în sine.

În plus, este util să nu așteptați îmbunătățiri, ci, dimpotrivă, să vă pregătiți pentru cel mai rău curs al evenimentelor. Astfel, problemele nu vă vor surprinde și o îmbunătățire bruscă a situației va fi o surpriză plăcută.

Încearcă reeducarea blândă

Robert Sutton recomandă, de asemenea, tactica reeducării blânde a monștrilor de birou. Trebuie să vă explicați în mod calm solicitările și motivele pentru care nu sunteți obligat să ascultați mesajele răutăcioase.

O strategie mai riscantă este confruntarea deschisă, care permite punerea la loc a nesimțiților, precum și expunerea și discreditarea acestora. Dar aici trebuie să acționați foarte atent, deoarece agresiunea provoacă agresiune și riscați să porniți un ciclu vicios de insulte și atacuri personale. Înainte de a lovi înapoi, ar trebui să așteptați momentul potrivit.