Te-ai săturat de locul în care lucrezi? Te trezeşti în fiecare săptămână gândidu-te că ceea ce faci nu-ţi mai place? Ai zile în care visezi cu ochii deschişi la ziua în care vei intra în biroul şefului tău spunându-i că vrei să demisionezi! Visul se spulberă când arunci o privire asupra banilor din puşculiţă şi când realizezi că nu poți renunța la cel actual, fără a-ţi găsi un nou loc de muncă. Și, în timp ce fiecare problemă are propriile sale nuanțe, este posibil ca problemele tale de la locul de muncă să fie similare cu cele ale multor angajaţi din multe alte birouri din întreaga lume.
Aruncaţi o privire asupra unor probleme pe care le veţi întâlni indiferent unde veţi lucra potrivit cheatsheet.com şi desigur câteva sfaturi despre cum puteţi «să le faceţi faţă». S-ar putea să nu rezolvi problema, dar ţi-ar putea «îndulci» frustrarea şi te-ar putea face să te gândeşti de două ori înainte să decizi dacă suni să demisionezi sau vei continua sperând că situaţia se va îmbunătăţi.
1. Salariul tău nu este corect
A încasa acelaşi salariu cinci ani la rând poate fi deprimant, descurajant pentru mulţi dintre angajaţi. Există semne că firmele încep să promoveze din interior, la o rată mai mare - adică dacă ai rămas loial companiei şi le-ai dovedit că meriţi, mai există încă speranțe că ai putea obține o mărire de salariu. Dacă eşti sceptic cu privire la șansele tale de a se întâmpla acest lucru, atunci ar putea fi timpul să îţi cauţi alt loc de muncă. Potrivit experților, aceasta poate fi una dintre cele mai bune modalităţi de a avea un salariu mai mare.
2. Ai un mod de lucru diferit de al colegului tău
Termenul de «echipă» s-ar putea să nu fie printre cele favorite din vocabularul tău dar de cele mai multe ori va trebui să te bazezi pe ea într-o anumită măsură, pentru a avea succes. S-ar putea să lucrezi cu același termen ca și colegul/colegii, dar probabil fiecare îşi va atinge scopul diferit. Acest lucru se bazează pe ce tip de «jucător» eşti: dacă eşti orientat pe rezultate în timp ce colegul tău este o persoană căreia îi plac provocările şi se uită la îmbunătățirea imaginii de ansamblu. Aceste trăsături nu fac întotdeauna casă bună, ceea ce poate duce la un echilibru delicat din cauza personalități de lucru a persoanelor care participă în acelaşi proiect. În plus, s-ar putea ca tu să-ţi câștigi salariul petrecând multe ore peste program, în timp ce colegul tău îţi dă peste nas şi pleacă la cinci de la birou. Şefului tău s-ar putea să nu-i pese câtă vreme sarcinile se îndeplinesc dar cu siguranţă este dificil să păstrezi armonia când timp vorbim de caractere diferite în acelaşi loc de muncă. Nu poţi controla modul în care colegii tăi îşi fac treaba dar măcar poţi să te asiguri că nu vor avea ce să îţi reproşeze.
Asigură- te că eşti la curent şi ai toate «armele» necesare, astfel încât prezenţa persoanei tale să nu fie uşor de înlocuit. Chiar și în cazul în care sarcina nu este în fișa postului ai putea să numeşti persoana cu care ai dori să lucrezi într-un proiect. În cazul în care eşti vigilent cu propria listă de obiective şi vei lucra mai bine cu persoana aleasă nu îţi va păsa la ce oră pleci de la birou.
3. Colegul de birou este o personalitate de tip A, tu eşti de tip B
Este o realitate faptul că cele mai multe firme au nevoie de o varietate de tipuri de caractere pentru ca afacerea să se desfăşoare eficient. Ai nevoie de tipul care vorbeşte fără încetare despre vrute şi nevrute la fel cum ai nevoie de executivul «pus la trei ace» pentru a te asigura că facturile ( și salariile ) vor fi plătite la timp. Stilul de lucru nu este acelaşi lucru cu tipul de personalitate al angajaţilor. Sunt două lucruri diferite.
Indiferent de ceea ce înseamnă fiecare unii experți spun că nu ar trebui să fie folosite teste de personalitate, mai ales pentru deciziile de selectare. În cele mai multe cazuri, tipul de personalitate al angajatului, introvertit sau extrovertit, ar avea un efect neglijabil asupra a cât de bine un angajat îşi poate face treaba mai ales că testele sunt oarecum nesigure.
În plus, există o mare diferență între a fi capabil de a obține rezultate la locul de muncă și de a bea o bere cu colegul după program. Tu nu trebuie să fii cel mai bun prieten cu tipul care stă la câțiva pași de la tine, dar este în interesul tău să ai o relație plăcută, chiar dacă ea este strict de la 9.00 la 17.00 în fiecare zi lucrătoare a săptămânii. Cercetările arată că, sunt cu 40% mai multe sanse de a o primi un beneficiu - promovare împreună cu colegii de serviciu decât singur.
4.Nu ai niciodată timp de nimic
În cazul în care ultima dată când ai avut o zi de "vacanță " a fost când ai plecat pentru a rezolva unele probleme personale, ești, probabil, mai mult decât un pic frustrat cu poziția ta. Este o stare valabilă indiferent dacă eşti un dependent de muncă autoproclamat care alege să renunțe de cele mai multe ori la pauză. Corpul tău are nevoie de respiro de cele mai multe ori.
În săptămânile sau lunile care urmează, asigură-te că vei găsi modalități de a te relaxa. Asta ar putea însemna că vei folosi pauza de prânz sau încearcă meditația sau alte tehnici de relaxare. Oricare dintre variante ar fi, lucrează în beneficiul tău şi găseşte o modalitate de a te relaxa și de a-ţi da un respiro în mijlocul unei săptămâni ocupate.
5. Ai un coleg toxic, insuportabil
Unele locuri de muncă sunt toxice în pur și simplu, din cauza cerințelor sau a culturii organizaţionale. Din fericire, asta nu întâlneşti la tot pasul dar se poate garanta aproape că cel puțin o persoană din biroul vostru ar trebui să poarte o inscripţie de avertisment - toxic person - din cauza felului în care se poartă. În unele cazuri, e posibil ca unii dintre colegi să devină angajaţi toxici fără să realizeze. Dacă de regulă eşti izolat de restul colegilor, viața ta la birou e o adevărată dramă de tabloid, refuzi să îţi asumi responsabilitatea pentru greşelile de lucru, atunci este posibil ca tu să fii angajatul toxic din birou. În loc să sapi groapa colegilor, adâncind-o şi mai mult pe a ta, mai bine te-ai gândi la unele îmbunătăţiri pe care le-ai putea aduce pentru a îndulci viaţa din organizaţie. Cine știe? S-ar putea să-ţi aducă chiar o promovare în cazul în care propunerea ta aduce schimbări în bine, ceea ce te-ar putea face să urăşti locul de muncă un pic mai puțin.
Te-ai săturat de locul în care lucrezi? Te trezeşti în fiecare săptămână gândidu-te că ceea ce faci nu-ţi mai place? Ai zile în care visezi cu ochii deschişi la ziua în care vei intra în biroul şefului tău spunându-i că vrei să demisionezi! Visul se spulberă când arunci o privire asupra banilor din puşculiţă şi când realizezi că nu poți renunța la cel actual, fără a-ţi găsi un nou loc de muncă. Și, în timp ce fiecare problemă are propriile sale nuanțe, este posibil ca problemele tale de la locul de muncă să fie similare cu cele ale multor angajaţi din multe alte birouri din întreaga lume.
Aruncaţi o privire asupra unor probleme pe care le veţi întâlni indiferent unde veţi lucra potrivit cheatsheet.com şi desigur câteva sfaturi despre cum puteţi «să le faceţi faţă». S-ar putea să nu rezolvi problema, dar ţi-ar putea «îndulci» frustrarea şi te-ar putea face să te gândeşti de două ori înainte să decizi dacă suni să demisionezi sau vei continua sperând că situaţia se va îmbunătăţi.
1. Salariul tău nu este corect
A încasa acelaşi salariu cinci ani la rând poate fi deprimant, descurajant pentru mulţi dintre angajaţi. Există semne că firmele încep să promoveze din interior, la o rată mai mare - adică dacă ai rămas loial companiei şi le-ai dovedit că meriţi, mai există încă speranțe că ai putea obține o mărire de salariu. Dacă eşti sceptic cu privire la șansele tale de a se întâmpla acest lucru, atunci ar putea fi timpul să îţi cauţi alt loc de muncă. Potrivit experților, aceasta poate fi una dintre cele mai bune modalităţi de a avea un salariu mai mare.
2. Ai un mod de lucru diferit de al colegului tău
Termenul de «echipă» s-ar putea să nu fie printre cele favorite din vocabularul tău dar de cele mai multe ori va trebui să te bazezi pe ea într-o anumită măsură, pentru a avea succes. S-ar putea să lucrezi cu același termen ca și colegul/colegii, dar probabil fiecare îşi va atinge scopul diferit. Acest lucru se bazează pe ce tip de «jucător» eşti: dacă eşti orientat pe rezultate în timp ce colegul tău este o persoană căreia îi plac provocările şi se uită la îmbunătățirea imaginii de ansamblu. Aceste trăsături nu fac întotdeauna casă bună, ceea ce poate duce la un echilibru delicat din cauza personalități de lucru a persoanelor care participă în acelaşi proiect. În plus, s-ar putea ca tu să-ţi câștigi salariul petrecând multe ore peste program, în timp ce colegul tău îţi dă peste nas şi pleacă la cinci de la birou. Şefului tău s-ar putea să nu-i pese câtă vreme sarcinile se îndeplinesc dar cu siguranţă este dificil să păstrezi armonia când timp vorbim de caractere diferite în acelaşi loc de muncă. Nu poţi controla modul în care colegii tăi îşi fac treaba dar măcar poţi să te asiguri că nu vor avea ce să îţi reproşeze.
Asigură- te că eşti la curent şi ai toate «armele» necesare, astfel încât prezenţa persoanei tale să nu fie uşor de înlocuit. Chiar și în cazul în care sarcina nu este în fișa postului ai putea să numeşti persoana cu care ai dori să lucrezi într-un proiect. În cazul în care eşti vigilent cu propria listă de obiective şi vei lucra mai bine cu persoana aleasă nu îţi va păsa la ce oră pleci de la birou.
3. Colegul de birou este o personalitate de tip A, tu eşti de tip B
Este o realitate faptul că cele mai multe firme au nevoie de o varietate de tipuri de caractere pentru ca afacerea să se desfăşoare eficient. Ai nevoie de tipul care vorbeşte fără încetare despre vrute şi nevrute la fel cum ai nevoie de executivul «pus la trei ace» pentru a te asigura că facturile ( și salariile ) vor fi plătite la timp. Stilul de lucru nu este acelaşi lucru cu tipul de personalitate al angajaţilor. Sunt două lucruri diferite.
Indiferent de ceea ce înseamnă fiecare unii experți spun că nu ar trebui să fie folosite teste de personalitate, mai ales pentru deciziile de selectare. În cele mai multe cazuri, tipul de personalitate al angajatului, introvertit sau extrovertit, ar avea un efect neglijabil asupra a cât de bine un angajat îşi poate face treaba mai ales că testele sunt oarecum nesigure.
În plus, există o mare diferență între a fi capabil de a obține rezultate la locul de muncă și de a bea o bere cu colegul după program. Tu nu trebuie să fii cel mai bun prieten cu tipul care stă la câțiva pași de la tine, dar este în interesul tău să ai o relație plăcută, chiar dacă ea este strict de la 9.00 la 17.00 în fiecare zi lucrătoare a săptămânii. Cercetările arată că, sunt cu 40% mai multe sanse de a o primi un beneficiu - promovare împreună cu colegii de serviciu decât singur.
4.Nu ai niciodată timp de nimic
În cazul în care ultima dată când ai avut o zi de "vacanță " a fost când ai plecat pentru a rezolva unele probleme personale, ești, probabil, mai mult decât un pic frustrat cu poziția ta. Este o stare valabilă indiferent dacă eşti un dependent de muncă autoproclamat care alege să renunțe de cele mai multe ori la pauză. Corpul tău are nevoie de respiro de cele mai multe ori.
În săptămânile sau lunile care urmează, asigură-te că vei găsi modalități de a te relaxa. Asta ar putea însemna că vei folosi pauza de prânz sau încearcă meditația sau alte tehnici de relaxare. Oricare dintre variante ar fi, lucrează în beneficiul tău şi găseşte o modalitate de a te relaxa și de a-ţi da un respiro în mijlocul unei săptămâni ocupate.
5. Ai un coleg toxic, insuportabil
Unele locuri de muncă sunt toxice în pur și simplu, din cauza cerințelor sau a culturii organizaţionale. Din fericire, asta nu întâlneşti la tot pasul dar se poate garanta aproape că cel puțin o persoană din biroul vostru ar trebui să poarte o inscripţie de avertisment - toxic person - din cauza felului în care se poartă. În unele cazuri, e posibil ca unii dintre colegi să devină angajaţi toxici fără să realizeze. Dacă de regulă eşti izolat de restul colegilor, viața ta la birou e o adevărată dramă de tabloid, refuzi să îţi asumi responsabilitatea pentru greşelile de lucru, atunci este posibil ca tu să fii angajatul toxic din birou. În loc să sapi groapa colegilor, adâncind-o şi mai mult pe a ta, mai bine te-ai gândi la unele îmbunătăţiri pe care le-ai putea aduce pentru a îndulci viaţa din organizaţie. Cine știe? S-ar putea să-ţi aducă chiar o promovare în cazul în care propunerea ta aduce schimbări în bine, ceea ce te-ar putea face să urăşti locul de muncă un pic mai puțin.