5 moduri pentru a vă face munca mai interesantă și mai plăcută

  • 21 sept. 2018, 15:47
  • 652

Toată lumea își dorește o carieră care sa fie distractivă, interesantă și împlinită. Puteti face aceasta creând un mediu de lucru care vă împlinește și vă permite să trăiți așa cum doriți. Deși ar putea dura ani de zile pentru a ajunge la un echilibru, există lucruri pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți mediul de lucru, informează revistacariere.ro

În primul rând, trebuie să vă puneți două întrebări:

  • Plănuiți să rămâneți la actualul loc de muncă suficient de mult timp pentru a face ca acest lucru să merite efortul?
  • Sunteți dispus să faceți acest efort, astfel încât munca să nu fie doar o modalitate de a câștiga un salariu?

Dacă ați răspuns „da” la ambele, atunci următoarele metode susținute științific vă pot ajuta.

1. Folosiți-vă de starea de flux

În 1990, cercetătorul Mihaly Csikszentmihalyi a descris o stare atinsă de oameni în fiecare domeniu de activitate, de la sport la literatură. Atunci când oamenii dau tot ce e mai bun și sunt complet implicați în activitățile lor, acest lucru se simte ca și când nu ar depune efort. Aceștia intră într-o stare de flux și pot chiar să piardă noțiunea timpului.

Pentru a intra în această stare, este nevoie să participați la o activitate situată în afara zonei de calificare. Trebuie să fie ceva destul de dificil pentru a vă dezvolta sau a vă îmbunătăți abilitățile – dar nu atât de dificil, încât să fie de neatins.

Un alt autor, Stephen Kotler, a explorat modul în care intrarea rapidă în starea de flux a condus la salturi uriașe în realizarea umană oferind exemplele unor oameni care învață de două ori mai repede.

2. Sporiți-vă entuziasmul

O echipă de cercetători de la Școala de Medicină a Universității Emory și Colegiul de Medicină Boyle au descoperit că centrele legate de plăcere ale creierului răspund într-o mai mică măsură atunci când oamenii se așteaptă la recompense la intervale regulate. Dacă recompensa este imprevizibilă, aceleași zone răspund mai puternic. Acestea se numesc recompense intermitente.

La locul de muncă, întrebați: Cum s-ar putea oferi recompense sau oportunități intermitente sau imprevizibile? Ar putea fi la fel de simplu ca aducerea deserturilor în zilele aleatorii sau încurajarea conversațiilor creative în timpul întâlnirilor în spații comune.

3. Identificați factorii care vă motivează

Exemplu: o echipă de vânzări, are un șef mai „neconvențional”. Acesta este de acord să își vopsească părul în verde dacă echipa atinge un anumit target. Ar putea părea copilăresc, dar dă echipei un punct de pornire, face munca mai distractivă și echipa va depune un efort suplimentar.

Ce jocuri puteți să vă jucați cu colegii de serviciu? Ce provocări se pot ridica împotriva altor departamente, pe baza obiectivelor și intereselor personale? Cine știe, s-ar putea să-l determinați pe șeful vostru să facă ceva jenant în schimbul muncii pe care o veți face oricum.

4. Găsiți o nouă perspectivă

Când a fost ultima dată când ați schimbat spațiul în care lucrați: un alt scaun, birou, spatiu comun sau locul în care vă beți cafeaua? Cercetările au descoperit că schimbând anumite locuri și lucruri poate ajuta o persoană să studieze mai bine. Dacă munca necesită amintirea și învățarea, schimbați-vă mediul în care lucrați.

În mod similar, pauzele sunt esențiale pentru persoanele ale căror activități necesită o concentrare intensă. Cercetătorii de la Universitatea din Michigan au examinat un principiu cunoscut acum ca Teoria Restaurării Atenției (TRA).

Ei au studiat modul în care mersul prin două peisaje diferite – o zonă cu verdeață multă și o stradă din centrul orașului – influențează abilitățile de gândire cognitivă. Persoanele care au trecut prin spațiul verde au arătat o îmbunătățire semnificativă, în timp ce la cei care au mers în centrul orasului nu s-a observat nimic.

5. Utilizați tehnica Pomodoro

Unele proiecte pot părea copleșitoare la început. Este ușor să le amânați, ocupându-vă timpul cu activități care par mult mai atrăgătoare decât finalizarea acestora.

Tehnologia Pomodoro, o soluție de gestionare a timpului inventată de Francesco Cirillo la sfârșitul anilor 1980, ar putea face posibilă obținerea a ceea ce este mai bun din ambele perspective. Cirillo a folosit un cronometru de bucătărie tradițional pentru a-și împărți timpul în sesiuni de lucru neîntrerupte, de 25 de minute, urmate de pauzele necesare. Metoda vă ajută să vă îndreptați concentrarea spre îndeplinirea sarcinilor, în timp ce vă stabiliți și perioadele de repaus, care vă sunt foarte necesare.