Au existat vremuri in care incercarea de a obtine feedback-ul clientilor devenea un proces atat de complex incat mai repede ai fi scris un roman politist format din 3 volume. Din fericire noi nu traim in acele vremuri.
Astazi, feedback-ul clientilor poate fi obtinut printr-un simplu email, iar clientii se implica activ si vin cu idei si sugestii. Acestora le place sa faca schimb de cunostinte cu tine pentru ca sunt constienti de faptul ca feedback-ul lor ajuta la imbunatatrea produsului tau.
Cu toate acestea, cele mai multe feedback-uri nu fac decat sa ocupe spatiu pe hard disk-ul tau, un lucru tragic de altfel, avand in vedere de cat de mult bine ar putea sa faca. Ideile sunt limitate doar de imaginatia ta. Iata un top cinci al lucrurilor de exceptie pe care le pot face cu feedback-ul clientilor, pentru a-i impresiona pe acestia dar si pe angajatii tai.
- Ia inconsiderare orice feedback pentru produsul tau
O vorba spune asa: „ Clientii tai sunt vedetele pentru simplul motiv ca ei sunt cei care folosesc produsul zi de zi. Oricat de mult ai incerca sa empatizezi si sa incerci sa te pui in locul lor, nu vrei reusi niciodata sa ai ideile interesante pe care le au „utilizatorii de top”.
Asa ca, nu mai pierde timpul in zadar cautand solutii si idei si incepe sa urmaresti discutiile clientilor de pe forumuri. Citeste tichetele de suport, asculta feedback-ul si, cel mai important dintre toate, inregistreaza toate ideile pe care le auzi. Dorinta ta de a asculta si de a pune in aplicare ideile lor, nu numai ca ii va face pe clienti sa te aprecieze, dar te va diferentia si de competitori ca fiind o afacere careia chiar ii pasa cu adevarat de clienti.
- Creeaza pe site o sectiune dedicata aprecierilor
Exista o mare diferenta intre aprecierea teoretica pe care ti-o poarta clientii si dovezile practice ale acestui lucru. Creeaza pe site o sectiune speciala pentru aprecieri care sa contina toate lucrurile uimitoare pe care clientii tai le-au spus despre tine, produsul si serviciul tau. Aceste marturii le vor arata clientilor potentiali ca poti fi de incredere, ca iti pasa cu adevarat de ei si de feedback-ul lor.
- Utilizeaza feedback-ul ca referinta
Este evident, dar trebuie reamintit ca unul dintre lucrurile cele mai utile pe care le poti face cu feedback-ul clientilor este sa-l transformi in marturie. Acest lucru nu ajuta numai la mentinerea si cresterea reputatiei tale, dar ofera si avantajul de a fi folositor altor clienti aflati in aceeasi situatie. In plus, clientii pot beneficia de sfaturi si trucuri utile care ii pot ajuta sa utilizeze produsul mai bine, lucru care te ajuta si pe tine in imbunatatirea propriilor procese pentru a servi clientii mai bine.
- Motiveaza-ti angajatii cu feedback-ul clientilor
Daca o sectiune pentru aprecieri ti se pare un lucru greu de facut, mergi pe drumul mai scurt si mai simplu si aduna toate feedback-urile clientilor intr-un instrument pe care il foloseste echipa ta pentru a ramane in contact. Acest lucru va servi ca un instrument motivational si un generator de idei pentru membrii echipei tale.
- Premiaza-ti clientii
Ofera o parte din apreciere inapoi; mergi un pic mai departe pentru clientii care iti ofera un feedback valoros. Poti sa le oferi un teaser exclusiv cu lucrurile pe care urmeaza sa le scoti la vanzare, sa le scrii o scrisoare in care le arati cat ii apreciezi sau se le oferi premii.
Au existat vremuri in care incercarea de a obtine feedback-ul clientilor devenea un proces atat de complex incat mai repede ai fi scris un roman politist format din 3 volume. Din fericire noi nu traim in acele vremuri.
Astazi, feedback-ul clientilor poate fi obtinut printr-un simplu email, iar clientii se implica activ si vin cu idei si sugestii. Acestora le place sa faca schimb de cunostinte cu tine pentru ca sunt constienti de faptul ca feedback-ul lor ajuta la imbunatatrea produsului tau.
Cu toate acestea, cele mai multe feedback-uri nu fac decat sa ocupe spatiu pe hard disk-ul tau, un lucru tragic de altfel, avand in vedere de cat de mult bine ar putea sa faca. Ideile sunt limitate doar de imaginatia ta. Iata un top cinci al lucrurilor de exceptie pe care le pot face cu feedback-ul clientilor, pentru a-i impresiona pe acestia dar si pe angajatii tai.
O vorba spune asa: „ Clientii tai sunt vedetele pentru simplul motiv ca ei sunt cei care folosesc produsul zi de zi. Oricat de mult ai incerca sa empatizezi si sa incerci sa te pui in locul lor, nu vrei reusi niciodata sa ai ideile interesante pe care le au „utilizatorii de top”.
Asa ca, nu mai pierde timpul in zadar cautand solutii si idei si incepe sa urmaresti discutiile clientilor de pe forumuri. Citeste tichetele de suport, asculta feedback-ul si, cel mai important dintre toate, inregistreaza toate ideile pe care le auzi. Dorinta ta de a asculta si de a pune in aplicare ideile lor, nu numai ca ii va face pe clienti sa te aprecieze, dar te va diferentia si de competitori ca fiind o afacere careia chiar ii pasa cu adevarat de clienti.
Exista o mare diferenta intre aprecierea teoretica pe care ti-o poarta clientii si dovezile practice ale acestui lucru. Creeaza pe site o sectiune speciala pentru aprecieri care sa contina toate lucrurile uimitoare pe care clientii tai le-au spus despre tine, produsul si serviciul tau. Aceste marturii le vor arata clientilor potentiali ca poti fi de incredere, ca iti pasa cu adevarat de ei si de feedback-ul lor.
Este evident, dar trebuie reamintit ca unul dintre lucrurile cele mai utile pe care le poti face cu feedback-ul clientilor este sa-l transformi in marturie. Acest lucru nu ajuta numai la mentinerea si cresterea reputatiei tale, dar ofera si avantajul de a fi folositor altor clienti aflati in aceeasi situatie. In plus, clientii pot beneficia de sfaturi si trucuri utile care ii pot ajuta sa utilizeze produsul mai bine, lucru care te ajuta si pe tine in imbunatatirea propriilor procese pentru a servi clientii mai bine.
Daca o sectiune pentru aprecieri ti se pare un lucru greu de facut, mergi pe drumul mai scurt si mai simplu si aduna toate feedback-urile clientilor intr-un instrument pe care il foloseste echipa ta pentru a ramane in contact. Acest lucru va servi ca un instrument motivational si un generator de idei pentru membrii echipei tale.
Ofera o parte din apreciere inapoi; mergi un pic mai departe pentru clientii care iti ofera un feedback valoros. Poti sa le oferi un teaser exclusiv cu lucrurile pe care urmeaza sa le scoti la vanzare, sa le scrii o scrisoare in care le arati cat ii apreciezi sau se le oferi premii.