3 strategii pentru a fi mai eficient in munca de acasa

  • 19 nov. 2020, 13:17
  • 699

In perioada pe care o traversam, foarte multi dintre angajati aleg sau sunt nevoiti sa lucreze de acasa. Ceea ce pentru unii e o binecuvantare, pentru altii e o adevarata corvoada. Daca te numeri printre cei care nu dau randament atunci cand muncesc de la distanta, stai linistit, pentru ca exista anumite modalitati prin care poti remedia acest lucru.

In articolul acesta vom vorbi despre trei strategii care iti pot imbunatati performantele profesionale atunci cand lucrezi de acasa. Exista, insa, dincolo de ele, un mare secret: Munca de la distanta e pentru oamenii disciplinati.

Daca vrei sa dai randament atunci cand lucrezi de acasa, primul aspect pe care trebuie sa ti-l imbunatatesti este abordarea conceptului WORK FROM HOME. Cu alte cuvinte, scoate-ti din cap ideea ca vei putea lucra printre picaturi, ca vei putea sa faci mai multe lucruri deodata, sau ca vei putea sa recuperezi peste programul obisnuit de lucru.

Acestea fiind stabilite, pentru o mai buna performanta cand lucrezi de acasa, trebuie sa ai in vedere:

1. Improvizeaza-ti un spatiu de lucru si imbraca-te si aranjeaza-te ca si cum ai merge la serviciu, in mod normal

Iti poti pacali mintea sa creada ca se afla propriu-zis la serviciu, daca iti amenajezi un spatiu asemanator celui pe care il ai la locul tau de munca. Trebuie sa ai ''un coltisor'' de lucru, un spatiu propriu dedicat doar acestei activitati. Sfatul specialistilor e ca acest spatiu sa nu aiba ''vedere'' catre pat, sau sa nu se afle in dormitor, pentru ca vei simti nevoia de a te odihni.

De asemenea, e indicat sa te aranjezi si sa te imbraci in hainele cu care ai pleca in mod normal la munca, tocmai pentru a-ti induce ideea ca e timpul sa lucrezi, si nimic altceva.

2. Nu exista ''munca printre picaturi''

Vei fi tentat sa te ocupi si de alte activitati casnice, sau in afara gospodariei atunci cand lucrezi remote. Vei avea senzatia ca le poti face pe toate, insa chiar daca iti va reusi acest lucru pentru o perioada de timp, pe termen lung te vei epuiza si nu vei mai face fata nici task-urilor la munca, nici obligatiilor de acasa.

3. Nu-ti face un obicei de a munci peste program 

Poate fi tentant sa lucrezi mai mult in aceasta perioada, ceea ce nu e un lucru rau. Insa concentreaza-te ca munca ta sa fie valoroasa prin calitatea pe care o ofera, ci nu prin cantitate.

Facandu-ti un obicei de a citi mailuri noaptea, de a nu fi practic niciodata deconectat de la grijile jobului, te vei epuiza in scurt timp si vei ajunge sa oferi o calitate slaba a muncii tale.

Munca de acasa nu trebuie abordata nici ca fiind mai simpla, nici mai dificila decat munca de la biroul propriu-zis al firmei pentru care lucrezi. Cheia reusitei e sa o privesti strict ca pe o responsabilitate care, desi se desfasoara in alte conditii decat cele firesti sau cele pe care ti le-ai dori, e totusi o responsabilitate care iti asigura traiul si pentru care trebuie sa gasesti solutiile de a o desfasura in cele mai bune conditii.

Succes.