Aproape 75% din recrutari se fac prin platforme online. Si totusi, cu toate ca avem mai usor acces la piata muncii, uneori ramai cu senzatia CV-ul tau nu ajunge aproape niciodata sub privirea unui recturor. Ei bine, este foarte probabil sa ai dreptate. Din sutele, miile de CV-uri transmise prin platformele online abia 4% ajung sub ochii cuiva din departamentul de HR.
Asadar, sansele sa iti gasesti un post sau sa gasesti un job mai bun, nu este atat de mare pe cat te face internetul sa crezi. Desigur, sunt multe metode sa iti construiesti CV-ul de asa natura incat sa iasa in evidenta intr-un mod pozitiv. Insa nici acest lucru nu iti garanteaza ca vei fi chemat la interviu.
Insa poti intoarce sortii. In momentul in care nu mai esti tu cel care aplica pentru job, dar esti cautat de un departament de HR lucrurile se schimba semnificativ. Iar daca inca nu esti pregatit pentru o pozitie in management, insa vrei sa lucrezi la Google Romania, sa spunem, ai mai multe sanse daca transmiti CV-ul tau direct cuiva din managementul departamentului.
Cum poti face acest lucru? Simplu, prin LinkedIn.
Conform unui studiu din S.U.A, mai bine de 85% din departamentele de HR isi cauta posibili angajati pe LinkedIn. De ce? Ce este atat de diferit intre profilul tau de LinkedIn si CV-ul de pe, sa spunem, BestJobs?
Calitatea si acuratetea informatilor pe care le poti pune pe profil.
Partea cea mai frumoasa? Atunci cand te contacteaza ei pe tine, este posibil sa primesti oferte atat de bune, incat sa observi ca ti se ofera o crestere salariala cu pana la 30%.
Insa profilul tau de LinkedIn nu este un CV. Daca iti doresti sa il folosesti exact ca pe unul dintre CV-urile standard oferite te platformele din piata muncii, atunci nu vei oferi nici informatile relevante pe care le cauta recrutorii, nici nu o sa te evidentiezi printre restul de profiluri de pe platforma.
Sunt lucruri pe care nu trebuie sa le punem in CV-uri. Un CV bun este scurt si concis, nu ai nevoie sa vorbesti despre realizarile tale pe larg sau despre ce iti doresti de la un loc de munca. Dar in profilul de LinkedIn inglobarea acestor lucruri nu sunt doar o necesitate, cat o obligatie. Asta daca iti doresti sa profiti 100% de platforma si posibilitatile pe care ti le ofera.
Cand iti construiesti profilul, trebuie sa tii cont de faptul ca acesti oameni cauta nu doar candidatul ideal in materie de aptitudini, dar si ca personalitate si alinierea ideologiei personale cu a firmei. Asadar, daca in CV este chiar o pierdere de timp sa vorbesti despre telul tau personal, pe LinkedIn este obligatoriu.
1. NU DOAR EXISTENTA TELULUI SI ASPIRATIILOR TALE CONTEAZA, DAR SI CUM LE EXPUI
Daca ti se pare pierdere de timp sa completezi „summary-ul” si o faci in modul cel mai simplu si comun, o insiruire de caracteristici, atunci iti ratezi sansa la un job mai bun.
Nu scrie in summary ca esti un om „atent la detalii, care se automotiveaza” pentru ca profilul tau o sa fie exact ca 80% dintre profilurile deja existente. Daca iti doresti sa atragi atentia, atunci cand completezi summary-ul, o sa vrei sa te concentrezi pe aceste doua lucruri:
- Sa expui cat mai bine ce valoare poti aduce in companie sau departament.
Vorbeste despre postul tau actual. Esti un teamleader? Coordonezi oameni si proiecte? Expune aceste lucruri si rezultatele tale pe pozitia actuala. Ai reusit sa aduci un bonus in compania ta sau sa menti la un anumit standard rezultatele echipei tale?
Atunci subliniaza acest lucru!
- Ce iti doresti de la cariera ta.
Uneori nu ai cuvintele la tine sau nu stii exact incotro vrei sa mergi mai departe, insa nu incerca sa ascunzi acest lucru in spatele unei platitudini de tipul „imi doresc sa ii ajut pe ceilalti sa creasca”.
Intreaba-te „ce imi doresc mai departe?”
Daca ai lucrat, spre exemplu, intr-un magazin mult timp si ai o experienta solida in negocierea cu clientii, poti vorbi cu furnizorii si asa mai departe, poti oricand sa vorbesti despre dorinta ta de a fi manager de magazin pentru ca:
Poti ridica atat standardele, dar si vanzarile in magazin. Important este sa punctezi ce ai reusit sa faci in compania in care lucrezi si ce iti doresti sa faci pe viitor cu rezultatele acestea.
2. DATE CONCRETE SI …DATE CONCRETE!
Nu este suficient sa descri ceea ce faci. Lista de responsabilitati, fisa postului cum s-ar spune, este la fel pentru orice manager, casier, copywriter si asa mai departe. Aceste lucruri nu spun absolut nimic despre tine unui recrutor.
Recrutorii sunt interesati de cat de bine iti indeplinesti sarcinile. O descriere de tipul ” Coordonez o echipa de 15 persoane la firma z” nu exprima si cum si cat de bine iti faci treaba.
Schimba descrierea simpla cu date concrete, cu rezultate masurabile. Atunci cand cei care iti citesc profilul vad ca ai crescut intr-un an vanzarile unei companii cu x%. Ori ca ai reusit sa dezvolti afacerea fie prin a aduce un client mare, o negociere buna si rezultatul a fost dezvoltarea companiei intr-un an cu „y%”, atunci cel care doreste sa te angajeze intelege o informatie importanta atat pentru el, cat si pentru tine.
Ce poti oferi companiei prin aptitudinile tale si cat de bun esti la ceea ce faci.
3. IA ATITUDINE!
Rabdarea este intr-adevar o calitate, in special a liderilor. Dar cum LinkedIn-ul iti da posibilitatea sa iei contact direct cu managerii de departamente nu are rost sa astepti ani de zile si sa speri ca o sa ajunga cumva la profilul tau.
Daca vrei sa te angajezi la Google, spre exemplu, poti cauta pe LinkedIn:
„Account Director + Google+ orasul in care vrei sa te angajezi”. De acolo trebuie doar sa iti faci curaj sa intri in contact cu omul respectiv.
Aproape 75% din recrutari se fac prin platforme online. Si totusi, cu toate ca avem mai usor acces la piata muncii, uneori ramai cu senzatia CV-ul tau nu ajunge aproape niciodata sub privirea unui recturor. Ei bine, este foarte probabil sa ai dreptate. Din sutele, miile de CV-uri transmise prin platformele online abia 4% ajung sub ochii cuiva din departamentul de HR.
Asadar, sansele sa iti gasesti un post sau sa gasesti un job mai bun, nu este atat de mare pe cat te face internetul sa crezi. Desigur, sunt multe metode sa iti construiesti CV-ul de asa natura incat sa iasa in evidenta intr-un mod pozitiv. Insa nici acest lucru nu iti garanteaza ca vei fi chemat la interviu.
Insa poti intoarce sortii. In momentul in care nu mai esti tu cel care aplica pentru job, dar esti cautat de un departament de HR lucrurile se schimba semnificativ. Iar daca inca nu esti pregatit pentru o pozitie in management, insa vrei sa lucrezi la Google Romania, sa spunem, ai mai multe sanse daca transmiti CV-ul tau direct cuiva din managementul departamentului.
Cum poti face acest lucru? Simplu, prin LinkedIn.
Conform unui studiu din S.U.A, mai bine de 85% din departamentele de HR isi cauta posibili angajati pe LinkedIn. De ce? Ce este atat de diferit intre profilul tau de LinkedIn si CV-ul de pe, sa spunem, BestJobs?
Calitatea si acuratetea informatilor pe care le poti pune pe profil.
Partea cea mai frumoasa? Atunci cand te contacteaza ei pe tine, este posibil sa primesti oferte atat de bune, incat sa observi ca ti se ofera o crestere salariala cu pana la 30%.
Insa profilul tau de LinkedIn nu este un CV. Daca iti doresti sa il folosesti exact ca pe unul dintre CV-urile standard oferite te platformele din piata muncii, atunci nu vei oferi nici informatile relevante pe care le cauta recrutorii, nici nu o sa te evidentiezi printre restul de profiluri de pe platforma.
Sunt lucruri pe care nu trebuie sa le punem in CV-uri. Un CV bun este scurt si concis, nu ai nevoie sa vorbesti despre realizarile tale pe larg sau despre ce iti doresti de la un loc de munca. Dar in profilul de LinkedIn inglobarea acestor lucruri nu sunt doar o necesitate, cat o obligatie. Asta daca iti doresti sa profiti 100% de platforma si posibilitatile pe care ti le ofera.
Cand iti construiesti profilul, trebuie sa tii cont de faptul ca acesti oameni cauta nu doar candidatul ideal in materie de aptitudini, dar si ca personalitate si alinierea ideologiei personale cu a firmei. Asadar, daca in CV este chiar o pierdere de timp sa vorbesti despre telul tau personal, pe LinkedIn este obligatoriu.
1. NU DOAR EXISTENTA TELULUI SI ASPIRATIILOR TALE CONTEAZA, DAR SI CUM LE EXPUI
Daca ti se pare pierdere de timp sa completezi „summary-ul” si o faci in modul cel mai simplu si comun, o insiruire de caracteristici, atunci iti ratezi sansa la un job mai bun.
Nu scrie in summary ca esti un om „atent la detalii, care se automotiveaza” pentru ca profilul tau o sa fie exact ca 80% dintre profilurile deja existente. Daca iti doresti sa atragi atentia, atunci cand completezi summary-ul, o sa vrei sa te concentrezi pe aceste doua lucruri:
Vorbeste despre postul tau actual. Esti un teamleader? Coordonezi oameni si proiecte? Expune aceste lucruri si rezultatele tale pe pozitia actuala. Ai reusit sa aduci un bonus in compania ta sau sa menti la un anumit standard rezultatele echipei tale?
Atunci subliniaza acest lucru!
Uneori nu ai cuvintele la tine sau nu stii exact incotro vrei sa mergi mai departe, insa nu incerca sa ascunzi acest lucru in spatele unei platitudini de tipul „imi doresc sa ii ajut pe ceilalti sa creasca”.
Intreaba-te „ce imi doresc mai departe?”
Daca ai lucrat, spre exemplu, intr-un magazin mult timp si ai o experienta solida in negocierea cu clientii, poti vorbi cu furnizorii si asa mai departe, poti oricand sa vorbesti despre dorinta ta de a fi manager de magazin pentru ca:
Poti ridica atat standardele, dar si vanzarile in magazin. Important este sa punctezi ce ai reusit sa faci in compania in care lucrezi si ce iti doresti sa faci pe viitor cu rezultatele acestea.
2. DATE CONCRETE SI …DATE CONCRETE!
Nu este suficient sa descri ceea ce faci. Lista de responsabilitati, fisa postului cum s-ar spune, este la fel pentru orice manager, casier, copywriter si asa mai departe. Aceste lucruri nu spun absolut nimic despre tine unui recrutor.
Recrutorii sunt interesati de cat de bine iti indeplinesti sarcinile. O descriere de tipul ” Coordonez o echipa de 15 persoane la firma z” nu exprima si cum si cat de bine iti faci treaba.
Schimba descrierea simpla cu date concrete, cu rezultate masurabile. Atunci cand cei care iti citesc profilul vad ca ai crescut intr-un an vanzarile unei companii cu x%. Ori ca ai reusit sa dezvolti afacerea fie prin a aduce un client mare, o negociere buna si rezultatul a fost dezvoltarea companiei intr-un an cu „y%”, atunci cel care doreste sa te angajeze intelege o informatie importanta atat pentru el, cat si pentru tine.
Ce poti oferi companiei prin aptitudinile tale si cat de bun esti la ceea ce faci.
3. IA ATITUDINE!
Rabdarea este intr-adevar o calitate, in special a liderilor. Dar cum LinkedIn-ul iti da posibilitatea sa iei contact direct cu managerii de departamente nu are rost sa astepti ani de zile si sa speri ca o sa ajunga cumva la profilul tau.
Daca vrei sa te angajezi la Google, spre exemplu, poti cauta pe LinkedIn:
„Account Director + Google+ orasul in care vrei sa te angajezi”. De acolo trebuie doar sa iti faci curaj sa intri in contact cu omul respectiv.