3 lucruri pe catre trebuie sa le cunoasca un manager bun

  • 8 aug. 2017, 13:08
  • 896

Te gandesti cum initiezi conversatii reale despre construirea increderii la tine in echipa? Stii ce ai de facut ca si manager pentru a-ti construi constient si continuu increderea in timp ce iti faci si munca care trebuie facuta? Te gandesti cum poti fi convins de beneficiile pe care le poti avea, daca construiesti in echipa ta un mediu de lucru cu un nivel mai inalt de incredere reciproca?

Managerii buni fac o prioritate din intarirea increderii pentru ca stiu ca asta ii face mai puternici si mai generosi in acelasi timp.

Managerii buni sunt curajosi si asta i-a facut sa descopere cum sa fructifice energia si ambitiile oamenilor pe care ii conduc – isi intaresc mereu increderea in fata acestora. Managerii buni stiu ca increderea de care se bucura este una din cele mai importante motivatii si satisfactii personale in acest rol.

In continuare vei regasi 3 lucruri pe care trebuie sa le cunoasca un manager bun.

1. Un manager bun trebuie sa investeasca in cresterea sentimentului de eincredere si acceptare in mediul de lucru, pentru a avea sustinerea echipei sale si satisfactii personale reale. Nimeni nu reuseste de unul singur. Aroganta de a presupune ca nu ai nevoie de echipa ta, ca daca esti managerul “lor” ai implicit si sustinerea “lor”, e o atitudine care se plateste mai mereu cu preturi greu de imaginat in momentul in care gandesti asa. “Cu cat managerul este mai deschis la influenta celor pe care ii conduce, cu atat mai eficace vor fi cu totii” – spune una din recomandarile cercetarii nationale “Leadership/Impact” realizate de Human Synergistic Romania. Un manager bun a invatat lectia asta: asculta cu intentia de a se lasa influentat daca doreste sa primeasca sustinere.

2. Pentru a fi de incredere in echipa sa, un manager trebuie sa-si intareasa continuu anumite comportamente: sa fie capabil sa conduca, sa actioneze cu integritate, sa fie in serviciul celor pe care ii conduce si sa isi respecte promisiunile. Unii exceleaza la unele aspecte, altii la altele. E greu sa fii un manager de incredere cand descoperi (ceea ce altii vedeau deja de mult) ca esti mai mult in slujba agendei tale, decat a echipei tale sau a organizatiei tale.

3. Trebuie sa aiba o mentalitatea matura si competentele necesare pentru a putea purta conversatii care sa construiasca sau sa reconstruiasca increderea. Managerii buni incep sa-si gaseasca si sa-si acorde tot mai mult timp pentru a se pregati pentru conversatiile cheie pe care le au: isi gasesc timp intre rapoartele facute pe holurile aeroporturilor unde calatoresc, apeleaza pentru asta la coach-ul lor sau la managerul lor direct, iau foarte in serios ocaziile in care le pot practica. Managerii buni stiu cum sa-si ajusteze mentalitatea si convingerile astfel incat sa puna etica in relatiile cu cei din jurul lor.