Grupul Billboard va integra vizionările de videoclipuri muzicale de pe YouTube în clasamentul său dedicat vânzărilor de albume în Statele Unite, pentru a evidenţia mai bine modurile de consum ale muzicii din zilele noastre.
Clasamentul titlurilor muzicale - al single-urilor - includea deja, din 2013, numărul de vizualizări de pe YouTube, platforma video a grupului Google, însă ele nu erau luate în calcul până acum în alcătuirea ierarhiei săptămânale oficiale dedicate albumelor, transmite Agerpres.
Billboard 200, care conţine în fiecare săptămână cele mai mari 200 de vânzări de albume din Statele Unite, va integra, de asemenea, difuzările prin intermediul platformelor Spotify, Apple şi Tidal.
Vor fi luate în calcul doar videoclipurile oficiale, publicate online direct de către deţinătorii de drepturi sau în numele lor, au anunţat reprezentanţii Billboard într-un comunicat.
"Obiectivul nostru este de a fi în mod continuu reactivi şi de a reflecta evoluţia peisajului muzical", a declarat, vineri, Deanna Brown, preşedintele grupului Billboard-The Hollywood Reporter, citată în acelaşi comunicat.
"Popularitatea unor stiluri muzicale precum muzica latino, hip-hop şi electro, care domină clasamentele de pe YouTube, va fi de acum luată în calcul pe deplin", a comentat Lyor Cohen, directorul departamentului muzical din cadrul YouTube, citat la rândul său în comunicat.
Din 1940, anul înfiinţării unui clasament naţional în Statele Unite de către revista Billboard, şi până în 2005, doar vânzările fizice de discuri erau luate în calcul, înainte de a fi adăugate descărcările online, apoi ascultările online, în 2013.
Noua modificare va intra în vigoare odată cu topul ce va fi publicat pe 18 ianuarie 2020, pentru vânzări, ascultări şi vizionări online cuprinse între 3 şi 9 ianuarie.
Potrivit criteriilor Billboard, 3.750 de vizionări pe o platformă gratuită, precum YouTube, echivalează cu o vânzare de album în format fizic. Pentru platformele cu plată, 1.250 de ascultări sau vizionări echivalează cu o vânzare de album în format fizic.
Grupul Billboard va integra vizionările de videoclipuri muzicale de pe YouTube în clasamentul său dedicat vânzărilor de albume în Statele Unite, pentru a evidenţia mai bine modurile de consum ale muzicii din zilele noastre.
Clasamentul titlurilor muzicale - al single-urilor - includea deja, din 2013, numărul de vizualizări de pe YouTube, platforma video a grupului Google, însă ele nu erau luate în calcul până acum în alcătuirea ierarhiei săptămânale oficiale dedicate albumelor, transmite Agerpres.
Billboard 200, care conţine în fiecare săptămână cele mai mari 200 de vânzări de albume din Statele Unite, va integra, de asemenea, difuzările prin intermediul platformelor Spotify, Apple şi Tidal.
Vor fi luate în calcul doar videoclipurile oficiale, publicate online direct de către deţinătorii de drepturi sau în numele lor, au anunţat reprezentanţii Billboard într-un comunicat.
"Obiectivul nostru este de a fi în mod continuu reactivi şi de a reflecta evoluţia peisajului muzical", a declarat, vineri, Deanna Brown, preşedintele grupului Billboard-The Hollywood Reporter, citată în acelaşi comunicat.
"Popularitatea unor stiluri muzicale precum muzica latino, hip-hop şi electro, care domină clasamentele de pe YouTube, va fi de acum luată în calcul pe deplin", a comentat Lyor Cohen, directorul departamentului muzical din cadrul YouTube, citat la rândul său în comunicat.
Din 1940, anul înfiinţării unui clasament naţional în Statele Unite de către revista Billboard, şi până în 2005, doar vânzările fizice de discuri erau luate în calcul, înainte de a fi adăugate descărcările online, apoi ascultările online, în 2013.
Noua modificare va intra în vigoare odată cu topul ce va fi publicat pe 18 ianuarie 2020, pentru vânzări, ascultări şi vizionări online cuprinse între 3 şi 9 ianuarie.
Potrivit criteriilor Billboard, 3.750 de vizionări pe o platformă gratuită, precum YouTube, echivalează cu o vânzare de album în format fizic. Pentru platformele cu plată, 1.250 de ascultări sau vizionări echivalează cu o vânzare de album în format fizic.