Din 8 octombrie, cetățenii nu vor mai fi nevoiți să prezinte cazierul juridic la instituțiile statului, iar alte patru documente, precum polița de asigurare medicală, certificatul medical, patenta de întreprinzător și certificatul privind lipsa datoriilor la stat pe suport de hârtie vor fi anulate în timpul apropiat. Despre aceasta a anunțat ieri premierul Pavel Filip, în cadrul evenimentului dedicat platformei de schimb de date – MConnect.
Excluderea documentelor pe suport de hârtie va economisi timpul oamenilor, care nu vor mai trebui să facă drum între instituții, dar îi va scuti și de plățile achitate la obținerea actelor.
„Avem componentele necesare pentru a lucra online și toate condițiile pentru ca instituțiile statului să nu mai ofere certificate pe suport de hârtie. Astăzi toți folosim platforme electronice, dar în raport cu statul am rămas în perioada de a face din cetățeni poștași. Unul dintre obiective este să ajungem în situația, când cetățenii nu vor mai avea nevoie de certificate, dar va fi suficient să prezinte doar buletinul de identitate în raport cu o instituție a statului”, a subliniat Pavel Filip.
Cazierul contravențional nu mai este necesar la perfectarea permisului de conducere și la eliberarea plăcuțelor de înmatriculare a vehiculelor. În ce privește polița de asigurare, datele persoanelor se conțin în registrele CNAM, pentru certificatele medicale este funcțională platforma e-certificat medical, iar pentru certificatul privind lipsa datoriilor la stat, toată informația este publică și disponibilă în format electronic.
Pavel Filip a spus că lista actelor anulate va fi extinsă, iar pentru a oferi servicii accesibile, centrate pe cetățeni, a îndemnat instituțiile publice să fie mai insistente în utilizarea platformei MConnect. Astăzi, la această platformă sunt conectate peste 30 de instituții, care efectuează schimbul electronic de date în timp real.
Platforma MConnect este implementată de Agenția de Guvernare Electronică pentru facilitarea schimbului electronic de date între autoritățile publice, fără a solicita informații de la cetățeni și mediul de afaceri în formă de certificate și rapoarte. Totodată, aceasta permite crearea cadrului necesar pentru optimizarea și digitizarea serviciilor publice, dar și implementarea principiului ghișeului unic.
Din 8 octombrie, cetățenii nu vor mai fi nevoiți să prezinte cazierul juridic la instituțiile statului, iar alte patru documente, precum polița de asigurare medicală, certificatul medical, patenta de întreprinzător și certificatul privind lipsa datoriilor la stat pe suport de hârtie vor fi anulate în timpul apropiat. Despre aceasta a anunțat ieri premierul Pavel Filip, în cadrul evenimentului dedicat platformei de schimb de date – MConnect.
Excluderea documentelor pe suport de hârtie va economisi timpul oamenilor, care nu vor mai trebui să facă drum între instituții, dar îi va scuti și de plățile achitate la obținerea actelor.
„Avem componentele necesare pentru a lucra online și toate condițiile pentru ca instituțiile statului să nu mai ofere certificate pe suport de hârtie. Astăzi toți folosim platforme electronice, dar în raport cu statul am rămas în perioada de a face din cetățeni poștași. Unul dintre obiective este să ajungem în situația, când cetățenii nu vor mai avea nevoie de certificate, dar va fi suficient să prezinte doar buletinul de identitate în raport cu o instituție a statului”, a subliniat Pavel Filip.
Cazierul contravențional nu mai este necesar la perfectarea permisului de conducere și la eliberarea plăcuțelor de înmatriculare a vehiculelor. În ce privește polița de asigurare, datele persoanelor se conțin în registrele CNAM, pentru certificatele medicale este funcțională platforma e-certificat medical, iar pentru certificatul privind lipsa datoriilor la stat, toată informația este publică și disponibilă în format electronic.
Pavel Filip a spus că lista actelor anulate va fi extinsă, iar pentru a oferi servicii accesibile, centrate pe cetățeni, a îndemnat instituțiile publice să fie mai insistente în utilizarea platformei MConnect. Astăzi, la această platformă sunt conectate peste 30 de instituții, care efectuează schimbul electronic de date în timp real.
Platforma MConnect este implementată de Agenția de Guvernare Electronică pentru facilitarea schimbului electronic de date între autoritățile publice, fără a solicita informații de la cetățeni și mediul de afaceri în formă de certificate și rapoarte. Totodată, aceasta permite crearea cadrului necesar pentru optimizarea și digitizarea serviciilor publice, dar și implementarea principiului ghișeului unic.