Sfaturi de marketing online pentru 2018

  • 11 dec. 2017, 17:31
  • 655

Marketingul online, folosit adecvat, poate contribui semnificativ in crearea si dezvoltarea imaginii unui brand si cresterea vanzarilor companiei respective. Tot ceea ce faci pentru business in mediul online trebuie sa aiba ca scop cresterea popularitati brandului sau a vanzarilor. Iata cateva tehnici esentiale pe care le poti folosi in mediul online in 2018.

     Experienta utilizatorului

Publicul tau tinta este ceea ce conteaza. Audienta ta trebuie sa se identifice cu numele, valorile si produsele tale pentru a construi o relatie de lunga durata. Consumatorii cauta in ziua de azi producatori care sunt receptivi la nevoile lor si isi doresc sa aiba o experienta unica prin produse sau servicii personalizate. Datorita acestui fapt, strategia ta de marketing trebuie sa fie conceputa cu foarte multa grija pentru a fi atractiva pentru publicul tau tinta. Straneste-le interesul prin oferirea de continut care informeaza si inspira. Experienta utilizatorului poate deveni eficienta prin continut, canale de comunicare si interfata website-ului. De exemplu, creeaza o sectiune cu intrebari frecvente si foloseste-o pentru a raspunde intrebarilor pe care le primesti via email, telefon sau social media.

     Continut creativ

Dupa cum am specificat si la punctul anterior, continutul reprezinta o parte foarte importanta pe care este bine sa o iei in calcul atunci cand construiesti o strategie de marketing online. Este indicat sa ai continut bine structurat si unic pentru clientii care nu sunt interesati initial de anumite produse. Dupa ce un utilizator a intrat pe site-ul tau este mult mai usor sa il redirectionezi spre pagina de produse decat din afara lui. Jeff Bulla (expert in marketing) spune ca un site trebuie facut dupa structura 80/20. 80% dintre postari nu trebuie sa fie legate de produsele sau de serviciile tale si numai 20% trebuie sa se refere la ceea ce vinzi online. Neil Patel (expert care se ocupa de campaniile de marketing ale companiilor precum Amazon, NBC, HP etc.) vorbeste despre eficienta transmiterii unui mesaj prin intermediul Facebook Messenger in detrimentul campaniilor clasice pe email.

     Platformele social media

Prezenta si identitatea ta online incep cu website-ul si platformele tale social media. Pentru a captiva publicul tau tinta, este important sa comunici un mesaj puternic prin intermediul retelelor sociale.

Un aspect foarte important pe care trebuie sa il iei in considerare atunci cand iti construiesti strategia pentru 2018 este sa fii constant. Un plan bine pus la punct poate avea un impact foarte puternic in vederea generarii de conversii, a gradului de dechidere si a unui rating mai bun in cardul motoarelor de cautare. Fii foarte receptiv la factorii care iti influenteaza imaginea brandului. Analizeaza-i si foloseste-i pentru a-ti imbunatati imaginea.

     Marketingul prin video

Videoclipurile reprezinta o unealta foarte buna pentru a comunica un mesaj la scara larga. Ia in considerare Facebook Live, Instagram Stories, si SnapChat Stories pentru a ajunge mai usor la publicul tau tinta.

Poti sa organizezi webminarii si eveminente live pentru lansarile de produse, tutoriale si pentru a raspunde la intrebari in timp real. Acest lucru da audientei un sentiment de importanta clientilor tai si ii face sa se simta mult mai conectati cu brandul si produsele tale.

      SEO (search engine optimization)

SEO nu trebuie sa lipseasca din nici o lista care prezinta strategia de online pentru 2018, dar si pentru urmatorii ani. Desfasoara un audit  SEO si afla cum folosesc utilizatorii website-ul si platformele tale sociale media. SEO va analiza aspectele care tin de optimizare, de pagina si de legaturile de credibilitate pe care le ai, iar in functie de aceste aspecte iti va face paginile vizibile sau nu. De exemplu, intr-una dintre actualizarile Google, un site care nu este responsive pe anumite device-uri nu va aparea in rezultatele cautarilor, indiferent de strategia de promovare pe care o foloseste.

Odata ce intelegi legatura dintre actiunile pe care le intreprinzi si rezultatele pe care le ai in online, vei putea sa pui bazele unei strategii. Promovarea online este un domeniu mult mai complex decat pare, de aceea este recomandat sa apelezi la specialisti in loc sa stai sa inveti singur incercand.