Povestea dezvoltatorului care a creat un joc pe un iPhone X în timp ce făcea naveta

  • 19 apr. 2018, 11:59
  • 680

În secțiunea Today din iOS App Store poți găsi numeroase povestiri despre jocuri, dezvoltatori și comunitatea Apple. De data aceasta, au introdus un dezvoltator independent care a început să programeze pe telefonul său după orele de program „ca metodă de destresare”…

Reînnoirea completă a App Store în iOS 11 a fost o idee grozavă. Au creat interfețe frumoase și atractive, totul este transparent, toate animațiile se potrivesc. Dar în profunzime există chiar mai multe aspecte interesante. De exemplu, fila Today, care este plină de conținutul propriu al Apple, cum ar fi recomandările zilnice de jocuri și aplicații sau alte povestiri.

În această categorie există și așa-numita „rubrică” Indie Spotlight, care prezintă diferiți dezvoltatori terți. Și dacă cineva merită să ajungă în această rubrică, acela este Jonathan Topf. Lucrările sale de design pentru Monument Valley 2 vorbesc de la sine. Cu toate acestea, Topf are propriul său proiect, numit Trick Shot.

Potrivit numelui său, jocul are un concept foarte simplu: trebuie să arunci mingea în coș. Pare simplu, dar diferite obiecte și legile fizicii fac din asta o sarcină foarte dificilă. Trick Shot 2 a fost lansat cu câteva zile în urmă și Apple a luat un interviu dezvoltatorului.

După cum s-a dovedit, Trick Shot 2 a fost dezvoltat ca un proiect secundar. Topf a creat cea mai mare parte a jocului pe când făcea naveta spre locul de muncă de la biroul Ustwo Games, unde lucra la Monument Valley. Am putea spune că bietul Topf era cam dependent de muncă, dar avea un motiv destul de bun pentru a face acest lucru.

Cred că în timp ce lucrezi la proiecte mari, este util să ai un joc simplu la care să poți lucra, ca un fel de curățitor palatal. Este o modalitate de a te distanța puțin atunci când ești adâncit într-un proiect. 

Ei bine, cred că așa stau lucrurile când munca ta este și hobby-ul tău. Și asta nu este totul. Când a început să dezvolte Trick Shot 2, regula principală a lui Topf a fost aceea de a face experimente și de a crea idei cât mai simplu și mai rapid posibil. Pentru a face acest lucru, a creat un „editor de nivel” compatibil cu iPhone și iPad, care i-a permis să-și ia imediat toate notițele. Și nu a mai existat vreo oprire.

Chiar și eu am fost surprins să constat ce impact a avut acest aspect asupra procesului meu de proiectare. Multe idei provin din mecanisme sau mișcări pe care le văd în viața de zi cu zi. Din experiența mea, cele mai bune idei vin atunci când mintea mea o ia pe coclauri, de obicei când mă aflu în metrou sau în timp ce cumpăr alimente. Odată, chiar am făcut un nivel în duș, deoarece iPhone X este impermeabil…

Implementarea editorului de nivel în Trick Shot 2 a fost un nou pas mai departe. Și aceasta a devenit cea mai importantă caracteristică nouă a jocului. Doar câteva clicuri și îți poți face cu ușurință propriul nivel pe care să îl partajezi cu prietenii. De asemenea, îți poți partaja creațiile cu toți ceilalți jucători. Deci, nu trebuie să îți faci griji cu privire la îndeplinirea tuturor provocărilor.