Pârghia spre a fi cunoscut în business. Sfaturi și trucuri pentru a “vă folosi” de rețelele de socializare

  • 21 nov. 2017, 12:56
  • 675

Sunt accesate zilnic de milioane de utilizatori – vorbim despre rețelele de socializare. De aceea publicitatea pe rețelele de socializare se deosebește prin o rată de conversie înaltă și un număr înalt de accesări.   

Instrumentele de setare a publicității pe rețelele de socializare permitsegmentarea exactă a publicului în baza criteriilor precum: vârsta, țara, orașul, subiectele ce prezintă interes, etc. Publicitatea pe rețelele de socializare este un instrument autentic de promovare a companiei, mărcii comerciale, produsului sau serviciului.
 
În ultima perioadă tot mai multă lume își petrece timpul liber (sau mai puțin liber) pe rețelele de socializare. Ce este o rețea de socializare? Nimic mai simplu: este un site de internet ce permite persoanelor care îl accesează să comunice, să împărtășească idei,gânduri,poze, să își facă noi cunoștințe etc. Astăzi social media nu se limitează la comunicarea între prieteni, ci reprezintă și o mare oportunitate pentru afaceri. Milioane de oameni petrec zilnic timp pe diverse rețele, generând și consumând informații. E timpul să profiți de ocazia de a-ți promova afacerea ușor, sigur și cu cheltuieli minime. Ai nevoie doar de timp, ingeniozitate și răbdare.
 
Avantaje
 
Deși avantajele sunt evidente, mulți antreprenori mai au dubii referitor la apariția în social media. Unii consideră că e o pierdere de timp, că au deja clienții doriți, alții au impresia că publicul lor țintă nu ar pierde timpul în mediul virtual. Dacă te regăsești în aceste categorii, îți prezentăm principalele avantaje ale prezenței în rețelele de socializare:
 
·         Promovarea brand-ului – prezența în social media te face ușor de găsit și creează o comunitate în jurul afacerii tale. Nu uita că fiecare dintre fanii tăi de pe pagină are o listă de prieteni. Dacă unul dintre consumatori a rămas cu impresii plăcute în urma unei colaborări, cu siguranță, își va împărtăși experiența cu prietenii săi din spațiul virtual. Astfel crește posibilitatea apariției noilor clienți.
·         Comunicarea cu clienții și obținerea de feedback rapid. Clienții scriu recenzii și mulțumiri în social media. Astfel poți afla părerea mai multor persoane despre afacerea ta, în general, sau despre un produs, în particular. Într-un timp foarte scurt poți afla dacă impactul unei campanii este pozitiv sau negativ. Deci ai putea acționa prompt și soluționa problema mult mai repede, în comparație cu alte modalități de promovare. Află ce ai putea optimiza și bucură clienții în continuare!
·         Oferă o experiență plăcută clienților care își doresc răspunsuri imediate la întrebări și soluționarea rapidă a problemelor pe care le întâlnesc.
·         Ajută la înțelegerea nevoilor consumatorilor – social media oferă diverse date despre clienții tăi, astfel ajutându-te să afli publicul tău țintă și să iei decizii adaptate nevoilor acestuia.
·         Sporește traficul site-ului și search ranking-ul. Prezența în social media te ajută să ai mai mulți vizitatori pe site, dar și fiecare acțiune făcută pe conturile tale te fac mai vizibil în căutări. Dacă oferi conținut de calitate, ai mai multe șanse ca paginile tale de pe rețele să apară în rezultatele căutărilor. În cazul în care postările vor stârni interesul, oamenii vor intra pe pagina ta, vor interacționa, crescând șansele de a-ți deveni clienți.

·         Poți crea campanii publicitare bine targetate. Multe rețele sociale oferă posibilitatea (contra unui cost accesibil) de a distribui anunțuri publicitare unui anumit public țintă, în dependență de sex, vârstă, locație, profesie etc. Acest lucru te face mai vizibil anume pentru potențialii tăi clienți, anunțurile apărând doar celor care ar fi interesați de ofertă sau produs.
În afară de avantajele enumerate, ar fi bine să nu uităm și de faptul că acest tip de publicitate îți oferă promovarea și menținerea relațiilor cu clienții fără cheltuieli majore. Dacă alegi să te ocupi personal de paginile de pe social media, înarmează-te cu răbdare, iar apoi bucură-te de rezultate.

Cele mai populare rețele de socializare

Sunt multe rețele și multe moduri de a le folosi. Din punct de vedere al conținutului, rețelele de socializare se pot clasifica în:
1)  Site-uri de socializare: Facebook, Qzone, Google+, MySpace;
2)  Platforme de găzduire a imaginilor: Instagram, Pinterest, Snapchat, Flickr;
3)  Platforme pentru conținut video: YouTube, Vimeo;
4)  Rețele destinate segmentului business: LinkedIn, SlideShare;
5)  Microblogging: Twitter, Tumblr.
Pentru a-ți simplifica munca în alegerea rețelei potrivite, vom prezenta succint principalele platforme și îți vom sugera cum ar putea acestea să-ți ajute afacerea.
 
Sfaturi și trucuri

Pare dificil să fii prezent și să menții active și interesante paginile pe social media. În realitate nu este nimic complicat, dacă știi să alegi rețelele potrivite, să postezi materiala calitative, interesante, relevante și să gestionezi corect timpul.
·         Fă un calendar editorial și pregătește postările din timp. Poți stabili planul de activitate în social media, să alegi temele relevante pentru o anumită perioadă (de ex. pentru perioada sărbătorilor, evenimente importante) și îți poți pregăti conținutul pentru zilele tale libere.
·         Publică zilnic ceva interesant. Nu lăsa pagina inactivă. În prezent, consumatorii petrec mult timp pe rețele de socializare în scopuri personale, iar răspunsuri la întrebări caută tot aici. Dacă găsesc pagina părăsită, vor căuta, cel mai probabil, soluții la concurenții tăi.
·         Postează la ora în care e prezent online publicul tău. Pentru ca mesajul să fie văzut, dar și pentru ca să nu fie ignorat, publică atunci când clientul e mai liber. Perioada perfectă ar putea fi dimineața, înainte de a începe programul de muncă sau seara. Zilele în care postezi sunt și ele importante. S-a demonstrat că ziua de luni este cea mai indicată în acest sens.
·         Lasă date despre afacerea ta. Chiar dacă rețelele sunt diferite, ar fi bine ca oriunde îți faci cont să indici: date de contact, adresă, orar de lucru. Nu uita de logoul firmei, aceste te reprezintă și te face ușor de găsit.
·         Comunică cu publicul. Nu uita că în social media factorul principal este socializarea. Prin discuții afli detalii interesante despre clienți, poți depista și rezolva problemele acestora. Răspunde rapid la comentarii și mesaje, astfel dai dovadă de seriozitate și implicare.
·         Fă trimitere către site. Scopul tău nu este doar să anunți publicul despre campanii, oferte și produse. Obține vizite și conversii!
·         Fă-ți cunoscute paginile. Dacă ai cont pe rețele de socializare, nu le ține în secret. Indică acest lucru pe site sau pe paginile personale din social media.
Social media este o oportunitate perfectă de promovare și de menținere a clienților existenți. Pentru o reușită incontestabilă alege bine strategia, structurează clar obiectivele, selectează rețelele de socializare relevante pentru afacerea ta, publică material calitativ (indiferent de tipul acestuia: textual sau vizual). Nu uita de faptul că în acest spațiu oamenii, de cele mai multe ori, aleg să se îndepărteze de problemele cotidiene, de aceea abordează un ton mai lejer (excepție LinkedIn) și un model de publicitate camuflată.