Marketing-ul şi PR sunt noţiuni aproape necunoscute pentru antreprenorii moldoveni. Un studiu realizat de Magenta Consulting arată că doar trei producători din zece folosesc instrumente de promovare a mărfii.
Potrivit sondajului, cele mai multe întreprinderi, care nu folosesc nici un instrument de promovare, sunt cele mici şi mijlocii.
Pe de altă parte, companiile care au capital străin sunt cele care valorifică beneficiile pe care le poate aduce o bună promovare a produselor.
Totodată, dacă nouă la sută din antreprenori apelează la serviciile unui specialist în comunicare, atunci în alte patru la sută din companii, de acest lucru se ocupă alţi angajaţi, care nu sunt specializaţi în domeniu.
Mai mult decât atât, în jur de un procent din companiile, care au participat la sondaj, nici nu cunosc noţiuni elementare din domeniul marketing-ului şi PR-ului.
Asta în contextul în care, în anul 2015, practic 75 la sută din companiile româneşti au cel puţin un angajat în domeniul comunicării.
Marketing-ul şi PR sunt noţiuni aproape necunoscute pentru antreprenorii moldoveni. Un studiu realizat de Magenta Consulting arată că doar trei producători din zece folosesc instrumente de promovare a mărfii.
Potrivit sondajului, cele mai multe întreprinderi, care nu folosesc nici un instrument de promovare, sunt cele mici şi mijlocii.
Pe de altă parte, companiile care au capital străin sunt cele care valorifică beneficiile pe care le poate aduce o bună promovare a produselor.
Totodată, dacă nouă la sută din antreprenori apelează la serviciile unui specialist în comunicare, atunci în alte patru la sută din companii, de acest lucru se ocupă alţi angajaţi, care nu sunt specializaţi în domeniu.
Mai mult decât atât, în jur de un procent din companiile, care au participat la sondaj, nici nu cunosc noţiuni elementare din domeniul marketing-ului şi PR-ului.
Asta în contextul în care, în anul 2015, practic 75 la sută din companiile româneşti au cel puţin un angajat în domeniul comunicării.