Ingredientele unei companii sănătoase. De la recrutare specializată, la siguranță la birou

  • 7 mar. 2018, 11:50
  • 510

O companie sănătoasă oferă, în primul rând, siguranță în ceea ce privește condițiile de muncă. În al doilea rând, se preocupă de confortul și dezvoltarea angajaților, de starea lor de sănătate, dar și de familiile acestora. Nu în ultimul rând, o astfel de organizație are un sistem de recrutare, precum și unul de compensații și beneficii adaptate tendințelor pieței.

De exemplu, în cadrul EVW Holding, o companie care are peste 470 de angajați, dintre care aproape jumătate sunt implicați direct în activitățile tehnice, principala preocupare a fost siguranța. Asta deoarece o mare parte din activitatea angajaților se desfășoară în ateliere și service-uri, folosind diverse echipamente tehnice, iar manevrarea și manipularea pieselor și vehiculelor de mari dimensiuni reprezintă o activitate specializată, care ridică permanent preocupări legate de siguranță.

Mai exact, într-un service auto de camioane, unde prin natura activității sunt mereu piese mari în mișcare, unde camioanele intră și ies din zonă, diverse echipamente sunt deplasate și manipulate sau se lucrează cu felurite substanțe, nu e loc pentru scăpări. „Siguranța la locul de muncă este o preocupare permanentă, atât față de angajați, cât și față de clienți”, spune Ștefan Vâju, CEO EVW Holding. Sub deviza „Safety First”, compania a introdus o politică de prevenire a accidentelor la locul de muncă și de protejare a siguranței angajaților, clienților, furnizorilor și partenerilor. Mai mult, transportul angajaților spre și de la locul de muncă, în condiții sigure, este de asemenea important, iar EVW Holding asigură angajaților transportul zilnic cu autocarul până la sediu și retur.

Sediu modernizat

Dincolo de partea de siguranță, compania oferă angajaților confortul necesar desfășurării activității, în condiții care să le pună în valoare cel mai bine competențele și expertiza. Acest lucru se realizează prin modernizarea sediilor și a spațiilor aferente, dar și prin programe de dezvoltare profesională.
Astfel, în cursul anului 2017 a fost finalizată o renovare semnificativă a sediului din București-Chiajna, atât din punct de vedere al infrastructurii, cât și al dotărilor. În primăvara anului acesta vor demara activitățile de service și vânzări în cea de-a doua locație din zona Capitalei, proiectată și construită în Pantelimon, după ultimele standarde de siguranță și confort. Tot în acest sens, compania investește în echipamente și sisteme ultramoderne și profesionale, atât în service, cât și în zonele de birouri. „Am finalizat recent modernizarea rețelei informatice și a echipamentelor de birou. Un proiect foarte important în acest an îl reprezintă implementarea unui nou sistem IT, care va da ocazia angajaților să lucreze cu un sistem performant, de ultimă generație”, spune Ștefan Vâju.

Teambuilding și familie

Copiii angajaților EVW Holding primesc cadouri, în fiecare an, în cadrul unei mari petreceri de Crăciun, iar celelalte sărbători pe parcursul anului sunt marcate, de asemenea, prin diverse beneficii. Angajații au astfel ocazia să se cunoască mai bine, să interacționeze și să petreacă timp împreună, atât în timpul evenimentelor de familie, cât și în cadrul sesiunilor anuale de teambuilding. În 2017, în cadrul teambuildingului a fost marcată și aniversarea de 25 de ani de la fondarea companiei.
În plus, angajații sunt implicați în programele de dezvoltare socială. Un astfel de program, desfășurat la sediul companiei, este proiectul „Angajat pentru o zi”, implementat în cadrul programului din cadrul săptămânii ,,Școala Altfel”, de către echipa EVW Holding din Gilău. În cadrul acțiunii organizate de companie, copiii claselor V-VIII de la Școala din Comuna Tureni au avut ocazia să facă parte, pentru câteva ore, din echipele diverselor departamente ale companiei. Fiecare angajat a îndrumat doi-trei copii, pe baza preferințelor lor, exprimate în prealabil către un anume departament: Service, Contabilitate, Vânzări, Marketing, Resurse Umane etc.

Instruire, dezvoltare

În ceea ce privește dezvoltarea și instruirea angajaților, pentru a le crește pregătirea profesională, dar și pentru a le da ocazia să se dezvolte pe plan personal, există programe de training cuprinzătoare, adresate atât angajaților din zona de service, cât și celor implicați în activități de suport. „Punem un mare accent pe pregătirea specialiștilor în consilierea clienților și vânzări, de asemenea și traininguri de comunicare; managerii și cei care coordonează echipe și proiecte au acces la instruiri de leadership”, mai spune Ștefan Vâju. Ca o recunoaștere a calității acestor programe de instruire, echipa de training a primit premiul DAF „Best Training Performance 2017”.

Recrutare

Din punct de vedere al atragerii potențialilor angajați, o companie trebuie să aibă o prezență sănătoasă pe toate canalele relevante, conform profilului de activitate. Asta, fiindcă în ultimii ani s-a observat o evoluție semnificativă, atât a modalităților de recrutare, cât și a perspectivei angajărilor. Chiar și în rândul profesiilor tehnice, canalele electronice și târgurile de cariere încep să capete amploare (față de clasicele anunțuri), mai ales unde este vorba de roluri specializate.

Astfel, începând de anul trecut, EVW Holding a decis să aibă o prezență mai activă în acest sens și de aceea a pus la punct un program de participări la târguri de cariere din țară pe domeniul lor de activitate. „Am fost surprinși de răspunsul pozitiv la această inițiativă, și, în acest sens, am atras un număr de potențiali candidați, câțiva dintre ei găsindu-și deja loc în echipa noastră. Considerăm că e foarte important să menținem un permanent contact cu piața muncii și să monitorizăm tendințele”, spune Ștefan Vâju.

În plus, el spune că organizația s-a aliniat tendințelor pieței și în ceea ce privește pachetele de beneficii non-salariale. De exemplu, pachetul de asigurare de sănătate este oferit tuturor angajaților. Mai mult, compania oferă angajaților ocazia să facă mișcare, sport și să adopte un stil de viață sănătos, prin facilitarea abonamentelor la săli de sport din principalele orașe. De altfel, sportul este una dintre direcțiile în care investesc, iar angajații care participă la diverse curse atletice sunt susținuți de companie. În 2017 au avut o echipă foarte dinamică la Crosul Companiilor din Cluj-Napoca, în timp ce alți angajați au participat individual la diverse curse de alergare și triatlon. Pentru 2018 își propun să popularizeze și mai mult activitățile sportive: să atragă un număr mai mare de participanți și din alte locații, să diversifice gama de activități sportive etc.
Nu în ultimul rând, cu un mare accent educațional a fost abonamentul la biblioteca Bookster, care s-a bucurat încă de la lansare de un mare succes. După un scurt program-pilot de o lună, acest serviciu a fost lansat anul trecut și este disponibil în toată țara; deja s-a atins o medie de cinci cărți împrumutate per angajat.

*Cifrele performanței

470 de angajați în total

50% dintre angajați sunt implicați direct în activitățile tehnice

175 angajați lucrează la sediul central din Gilău, județul Cluj
 
70 de consultanți profesioniști pe vânzări