Dacă muncești mai mult nu înseamnă că o faci și mai bine. Iar Microsoft tocmai ce a demonstrat acest lucru. A introdus în Japonia săptămâna de lucru de doar patru zile.
Angajații de acolo, așadar, vin la muncă de luni până joi, iar rezultatele sunt mai mult decât spectaculoase. Microsoft a anunțat că productivitatea angajaților a crescut cu 40%, transmite playtech.ro.
Au muncit mai puțin, dar au făcut-o mai eficient. Iar asta se datorează timpului dozat așa cum trebuie.
Ședințele au devenit mai scurte, iar angajații s-au concetrat mai bine pe ceea ce contează. Și evident că au fost fericiți. Mai mult, s-au făcut și economii.
Având în vedere că birourile au fost goale pentru weekendurile prelungite, consumul de electricitate a scăzut cu peste 23%.
De asemenea, s-au printat cu aproape 59% mai puține foi, ceea ce înseamnă că săptămâna de patru zile vine și cu beneficii pentru mediul înconjurător.
Experimentul Microsoft a avut succes
Experimentul Microsoft a fost derulat pe toată perioada lunii august. Aproximativ 2.300 de angajați din Japonia au venit la muncă doar de luni până joi. Au avut, practic, trei zile de weekend – de vineri până duminică.
Microsoft a plecat de la o idee simplă, care s-a dovedit extrem de productivă: muncește puțin, odihnește-te bine și învață mult. Iar inițiativa a avut succes, obținând o productivitate mai mare cu 40 de procente în rândul angajaților din Japonia.
Succesul experimentului Microsoft ar putea determina și mai multe companii să renunțe la săptămâna de cinci zile pentru a-și crește productivitatea.
Mai ales că nu e pentru prima dată când s-a demonstrat acest lucru. Mai multe companii din lume au trecut la acest program de muncă și rezultatul a fost mereu același.
Productivitate crescută, datorită în special angajaților care trag tare timp de patru zile pentru că știu apoi că se pot relaxa trei zile la rând.
E adevărat, însă, că programul de lucru de patru zile vine la pachet și cu unele provocări.
Dacă nu e adoptat la scară largă, atunci acest program ar putea face unele companii să nu mai fie competitive în fața rivalilor și să-și piardă clienții.
Dacă muncești mai mult nu înseamnă că o faci și mai bine. Iar Microsoft tocmai ce a demonstrat acest lucru. A introdus în Japonia săptămâna de lucru de doar patru zile.
Angajații de acolo, așadar, vin la muncă de luni până joi, iar rezultatele sunt mai mult decât spectaculoase. Microsoft a anunțat că productivitatea angajaților a crescut cu 40%, transmite playtech.ro.
Au muncit mai puțin, dar au făcut-o mai eficient. Iar asta se datorează timpului dozat așa cum trebuie.
Ședințele au devenit mai scurte, iar angajații s-au concetrat mai bine pe ceea ce contează. Și evident că au fost fericiți. Mai mult, s-au făcut și economii.
Având în vedere că birourile au fost goale pentru weekendurile prelungite, consumul de electricitate a scăzut cu peste 23%.
De asemenea, s-au printat cu aproape 59% mai puține foi, ceea ce înseamnă că săptămâna de patru zile vine și cu beneficii pentru mediul înconjurător.
Experimentul Microsoft a avut succes
Experimentul Microsoft a fost derulat pe toată perioada lunii august. Aproximativ 2.300 de angajați din Japonia au venit la muncă doar de luni până joi. Au avut, practic, trei zile de weekend – de vineri până duminică.
Microsoft a plecat de la o idee simplă, care s-a dovedit extrem de productivă: muncește puțin, odihnește-te bine și învață mult. Iar inițiativa a avut succes, obținând o productivitate mai mare cu 40 de procente în rândul angajaților din Japonia.
Succesul experimentului Microsoft ar putea determina și mai multe companii să renunțe la săptămâna de cinci zile pentru a-și crește productivitatea.
Mai ales că nu e pentru prima dată când s-a demonstrat acest lucru. Mai multe companii din lume au trecut la acest program de muncă și rezultatul a fost mereu același.
Productivitate crescută, datorită în special angajaților care trag tare timp de patru zile pentru că știu apoi că se pot relaxa trei zile la rând.
E adevărat, însă, că programul de lucru de patru zile vine la pachet și cu unele provocări.
Dacă nu e adoptat la scară largă, atunci acest program ar putea face unele companii să nu mai fie competitive în fața rivalilor și să-și piardă clienții.