Cum să-ți pregătești afacerea pentru orice viitor?

  • 7 apr. 2017, 15:58
  • 717

Transformările digitale şi schimbările tehnologice din ultimii ani au determinat companiile să-şi reconsidere complet modul în care își desfășoară activitatea, atât online, cât şi offline. Ritmul și amploarea acestor schimbări au fost drastice, cu o nouă generație de clienți şi de angajați exigenți, care vor experiențe mai sofisticate de la organizațiile pentru care lucrează sau de la care cumpără. În acest context, companiile trebuie să fie pregătite pentru orice viitor.

Mai jos, puteţi găsi câteva recomandări pentru modul în care organizaţiile se pot pregăti înainte de 2020, când se preconizează că avântul tehnologic va intra într-o perioadă cu un ritm de creştere mai lent.

Până în 2020, tipul de lucru flexibil va deveni normă, cu marea majoritate a forței de muncă situată în diferite regiuni ale ţării sau chiar ale lumii. Angajaţii vor comunica aproape exclusiv prin telefon, video, e-mail şi mesagerie instant. Pe măsură ce tehnologia evoluează, acest lucru duce, de asemenea, la o creștere a numărului de birouri virtuale şi, în mod natural, companiile fac trecerea de la spaţiile fizice la spaţiului digital.

Organizaţiile trebuie să ţină cont de această schimbare şi să îşi dezvolte o strategie în acest sens. Cei care vor continua să asocieze lucrul de la domiciliu cu un beneficiu temporar vor constata, mai devreme sau mai târziu, că au rămas în alt secol.

Una dintre problemele identificate de specialiştii în resurse umane, privind dezvoltarea tehnologică, este modul în care angajaţii vor lucra în echipe interdepartamentale. Acesta este considerat un mare obstacol în contextul transformărilor care vor avea loc până în 2020.

Pe viitor, este important ca angajatorii să nu neglijeze angajaţii din toate ariile, dar, bazându-se pe tehnologie, departamentele IT vor continua să joace un rol vital în coordonarea şi dezvoltarea acestei relaţii dintre toate echipele din companie. Ei nu doar că vor trebui să implementeze, dar şi să asculte dorinţele fiecărui departament, să elaboreze o strategie care funcţionează pentru toată lumea şi apoi să decidă cu privire la componentele tehnice necesare.

Cu smartphone-urile care au depăşit − sau vor depăşi cât de curând − laptop-urile ca dispozitiv de comunicare dominant, companiile ar trebui să îşi dezvolte soluţiile de comunicare, de la plata contactless la tot ce înseamna securitate a datelor din computere. Ca atare, cele mai noi tehnologii mobile nu ar trebui doar să fie sprijinite, ci şi să fie înrădăcinate ca parte a strategiei de bază a unei companii.

Datorită dezvoltării tehnologiei, angajaţii, chiar şi cei care lucrează la birou, îşi vor dori şi vor avea nevoie de noi echipamente IT. De asemenea, multe site-uri vor fi depăşite. Evident există un drum lung de parcurs înainte ca organizaţiile să poată declara că sunt pregătite pentru cererile-driven tech ale angajatului 2020.

Pentru a rezolva această problemă, organizațiile trebuie să facă mai mult decât să investească în cea mai recentă tehnologie. Ele trebuie să înțeleagă mai întâi de ce au nevoie pentru a-şi atinge obiectivele şi modul în care noile tehnologii le vor ajuta să ajungă la acest punct. Nu e vorba numai despre achiziţia celor mai noi echipamente, ci despre eliminarea dezordinii sau a lucrurilor inutile.

Atunci când caută să inoveze, volumul informațiilor şi datelor disponibile în cadrul sistemelor existente interne, cât şi extern, ajută companiile să ia decizii în cunoştinţă de cauză. În era cloud computing-ului, companiile pot testa noi idei inovatoare la scară mică şi relativ ieftin. Dacă se dovedesc de succes, aceste soluții pot fi apoi scalate cu uşurinţă pentru rezultate complete la nivel de companie. Acest lucru oferă soluţii low-cost cu o modalitate foarte bună de a dezvolta noi metode de lucru de succes.