Cum sa cresti productivitatea prin cresterea fericirii angajatilor

  • 26 iul. 2016, 14:57
  • 959

Fie ca esti un antrepenor ce conduce o companie la inceput de drum sau un director executiv cu sute de angajati, este greu sa ignori probele ce spun ca fericirea angajatilor detine o valoare ridicata pentru afacerea ta. Provocarea este sa gasesti cel mai bun mod de a pastra pe toti cei din echipa fericiti si productivi. Cei mai multi experti sunt de acord, insa, ca fericirea la locul de munca este greu de gasit, in parte din cauza faptului ca natura noastra umana este predispusa la depresie.

Am reusit insa sa gasim cateva trucuri care sa va ajute in efortul de a face din locul de munca un loc placut pentru angajati:

  1. Frecventa recompenselor este mai importanta decat marimea acestora.
    Studiile arata ca rasplata mai mica, dar frecventa pastreaza oamenii fericiti pentru o perioada mai lunga de timp decat un eveniment singular, rar. Chiar si cele mai mari premii sau mariri de salariu isi pierd efectul in mai putin de un an, cei mai multi angajati raspunzand mai bine la doze mici odata la cateva zile.
  2. Varietatea evenimentelor pozitive previne adaptarea.
    Oamenii tind sa desconsidere evenimentele ce se intampla in mod repetat, indiferent de cat de pozitive sunt acestea. Valoarea vacantelor sta in faptul ca rup oamenii de viata de zi cu zi, precum si in faptul ca ii face sa recunoasca placerea de a se reintoarce acasa. La munca, varietatea poate insemna evenimente sau premii unice precum accesorii de par personalizate 
    in fiecare luna.
  3. Experientele pozitive neasteptate au un impact mai mare.
    Atunci cand se intampla ceva surprinzator, creierul nostru ofera in mod automat mai multa atentie, oferind acestor evenimente o incarcatura emotionala mai mare. Astfel, trebuie sa faceti surprinze mai des, precum pranzurile sau activitatile speciale, pentru a contracara ocazionalele vesti proaste.

  4. Experientele noi de viata au un impact mai mare decat obiectele recompensatoare.
    Studiile arata ca oferirea de noi experiente (precum o calatorie intr-un balon cu aer, un curs de degustat vinuri sau o vacanta in Italia) tinde sa asigure mai multa fericire decat cheltuirea unei sume comparabile pe obiecte materiale.

  5. Fericirea poate fi declansata si in afara constiintei.
    Muzica relaxanta poate ridica moralul angajatilor in mod inconstient, la fel pot face si mirosurile placute (lumanarile parfumate, mirosul de cafea, etc.). Magazinele si cazinourile folosesc aromaterapia pentru a aduce clientii intr-o stare de spirit pozitiva, nu pentru productivitatea ci pentru a le creste optimismul si inclinatia de a cheltui mai mult.