Un site bine optimizat pentru motoarele de căutare (SEO) este un site care aduce trafic, iar un site care aduce trafic este un site care aduce clienți; chiar mulți clienți. Foarte pe scurt, acesta este motivul pentru care din ce în ce mai mulți antreprenori acordă tot mai mare importanță promovării prin SEO.
Fie că te vei ocupa tu de optimizarea site-ului, ori vei apela la un specialist sau o agenție care oferă servicii SEO, această călătorie în 5 pași te va duce la nivelul în care să știi ce să faci, sau ce să ceri.
Optimizarea SEO se împarte în două mari segmente:
- optimizarea site-ului propriu-zis, numită de specialiști SEO on page și
- promovarea site-ului, respectiv optimizare SEO off page.
SEO on page
Un site are șanse să ajungă pe prima pagină pentru cuvintele cheie căutate de clienți în Google doar dacă este de bună calitate și bine optimizat; altfel spus, trebuie să să fie util, interesant și bineînțeles, ușor de folosit și de navigat.
Pas 1 – identifică acele cuvintele cheie relevante afacerii tale
Este primul pas și ar fi trebuit să îl fi făcut deja încă înainte să concepi site-ul. Site-ul tău trebuie optimizat pentru acele cuvinte cheie pe care clienții tăi le caută în Google.
Dacă nu ai făcut acest lucru, nu este prea târziu. Gândește-te care sunt acei termeni relevanți afacerii tale și optimizează-ți paginile site-ului pentru ei.
Pas 2 – fă-ți un site optimizat pentru dispozitivelor mobile
Tot mai mulți internauți folosesc telefoanele mobile și tabletele ca să navigheze pe internet. Este vorba de trafic considerabil, de care poate beneficia și site-ul tău.
În plus, Google a lansat o actualizare care favorizează acele website-uri bine optimizate pentru dispozitivele mobile. Așadar, ai grijă că site-ul tău se încarcă rapid, fără erori și este ușor de utilizat nu doar de pe PC-uri.
Pas 3 – adaugă doar conținut de calitate, bine structurat și organizat
Publică pe site doar conținut de calitate, interesant și util cititorilor. Dacă ultimele două atribute sunt relative, ai grijă măcar ca textele de pe site-ul tău să fie unice, să nu mai apară și pe alte site-uri.
De asemenea, evită aglomerarea de cuvinte cheie pe o pagină (keyword stuffing), în ideea că vei ajunge mai sus în rezultatele Google pentru acele cuvinte cheie. Nu doar că așa ceva face teribil de enervantă lectura unui material, dar există o penalizare Google special creată ca să combată această practică.
Nu în ultimul rând, ai grijă ca cititorii să poată ajunge la conținutul care îi interesează cât mai ușor. O regulă spune că o pagină nu trebuie să fie la mai mult de 3 click-uri distanță față de homepage; cu alte cuvinte – trebuie să poți ajunge unde vrei în cel mult 3 click-uri.
SEO off page
Este absolut obligatoriu, dar nu este și suficient să ai un site relevant, bogat în conținut, care să se încarce rapid etc.
Un site bun trebuie să fie promovat corespunzător, puternic și eficient, altfel, cum ar putea ajunge sub ochii clienților tăi?
E drept, la început așa stăteau lucrurile – făceai un site bun, iar el se ridica treptat, de la sine, în rezultatele motoarelor de căutare. Lucrurile nu mai stau așa, acum trebuie să faci ceea ce se numște link-building, adică o formă de content marketing.
Pas 4 – publică articole în regim de guest posting
Guest posting înseamnă publicarea de articole cu link-uri către pagina ta, pe site-uri gazdă relevante site-ului tău.
Deși parțial controversată, dacă este efectuată corect, această strategie SEO este sigură, eficientă și avantajoasă pentru toată lumea. Ce înseamnă efectuată corect? În primul rând, caută site-uri din aceeași nișă cu a ta, ideal, sau macar din domenii conexe afacerii tale și propune-le administratorilor să publice pe site-urile lor articole cu link-uri către pagina ta.
Articolele pe care le vei oferi spre publicare trebuie să fie de foarte bună calitate, să respecte tonul și stilul site-ului gazdă și să fie cu adevărat utile cititorilor acestuia.
Este o strategie din care toată lumea are de câștigat – tu obții o mai bună expunere a site-ului tău, promovare și chiar trafic, iar site-ul care ți-a publicat materialul primește un text de bună calitate, util vizitatorilor săi.
Pas 5 – publică advertoriale și comunicate de presă
Advertorialele și comunicatele de presă sunt și ele o modalitate foarte bună de promovare a site-ului tău. Există site-uri cu mulți vizitatori și un material de promovare îți poate aduce un trafic considerabil, respectiv clienți.
Important!
Nu voi intra foarte mult în detalii, însă este important de știut că există două tipuri de link-uri și anume:
- cu atribut dofollow – care transmit Page Rank-ul de la un site la altul; foarte valoroase SEO. Forate pe scurt, Page Rank-ul (PR) este valoarea atribuită de Google unui site; cu cât mai mare, cu atât mai bine.
- cu atribut nofollow – care nu transmit Page Rank-ul de la un site la altul; mai puțin valoroase SEO
Bunele practici, așa cum sunt ele precizate de Google, spun că link-urile din advertoriale și comunicatele de presă trebuie să aibă atributul rel=”nofollow”. Așadar site-ul pe care ai publicat advertorialul nu va trimite Page Rank-ul propriu site-ului tău, prin link-ul inserat în advertorialul respectiv.
Ce sens mai are atunci să publici așa ceva, unde mai pui că publicarea advertorialelor costă? Ei bine, iată trei motive pentru care această tactică de promovare este foarte bună:
- link-urile cu atributul rel=”nofollow” nu sunt chiar inutile, pentru SEO. Mulți specialiști SEO au constatat că Google acordă o oarece importanță acestor link-uri, este drept, mai mică decât link-urilor dofollow.
- profilul de link-uri externe (outbound links) al unui site trebuie să conțină și link-uri nofllow ca să pară cât mai natural, altfel Google va considera că ai folosit scheme de link-uri ca să îți îmbunătățești poziția. În acest caz, consecințele pot fi dintre cele neplăcute.
- rolul unui link este, în primul rând, să aducă trafic – iar dacă un link trimite mulți vizitatori către site-ul tău, chiar nu mai contează foarte mult dacă este dofollow sau nofollow.
Pas Bonus – Social Media
Un pas pe care ar fi foarte bine să îl faci, deși nu este obligatoriu când vine vorba de SEO. Social Media nu are un impact direct asupra rezultatelor SEO; totuși, le poate influența.
Prin promovarea pe Social Media, site-ul tău devine mai cunoscut, mai popular, inclusiv în rândul administratorilor de site-uri. Aceștia pot insera link-uri către pagina ta în site-urile lor, link-uri care sunt foarte importante pentru SEO.
De asemenea, cei care ți-au vizitat site-ul te pot recomanda prin comentarii în forum-uri și bloguri; alte link-uri către site-ul tău. Este ceea ce specialiștii SEO numesc link-building natural – procesul prin care obții link-uri fără intervenția ta directă.
După cum spuneam la începutul acestui articol, SEO este o sursă foarte bună de trafic, respectiv clienți. Acum, la finalul articolului, știi 5 lucruri care te vor ajuta să ai un site mai performant SEO.
Tot acum, ești mai în măsură să iei o decizie foarte importantă – te vei ocupa tu de optimizarea site-ului, sau vei apela la serviciile SEO ale unui specialist?
Prima variantă pare mereu mai rentabilă, însă, reține! Miza este site-ul afacerii tale. Îți permiți să o pui în pericol? Este de datoria mea să te avertizez că unele erori în optimizare pot avea consecințe dezastruoase și mai mult decât atât, iremediabile.
Indiferent care va fi hotărârea ta – că vei lucra singur, sau vei apela la un expert SEO – îți recomand să citești următorul ghid al cumpărătorului de servicii SEO.
Chiar și în cazul în care vei decide să înveți SEO de unul singur – ceea ce nu este neapărat un lucru rău – tot îți vor folosi informațiile despre optimizarea pentru motoarele de căutare din acest minighid.
Material realizat de Marius Bujor, specialist SEO & Content Marketing
Un site bine optimizat pentru motoarele de căutare (SEO) este un site care aduce trafic, iar un site care aduce trafic este un site care aduce clienți; chiar mulți clienți. Foarte pe scurt, acesta este motivul pentru care din ce în ce mai mulți antreprenori acordă tot mai mare importanță promovării prin SEO.
Fie că te vei ocupa tu de optimizarea site-ului, ori vei apela la un specialist sau o agenție care oferă servicii SEO, această călătorie în 5 pași te va duce la nivelul în care să știi ce să faci, sau ce să ceri.
Optimizarea SEO se împarte în două mari segmente:
SEO on page
Un site are șanse să ajungă pe prima pagină pentru cuvintele cheie căutate de clienți în Google doar dacă este de bună calitate și bine optimizat; altfel spus, trebuie să să fie util, interesant și bineînțeles, ușor de folosit și de navigat.
Pas 1 – identifică acele cuvintele cheie relevante afacerii tale
Este primul pas și ar fi trebuit să îl fi făcut deja încă înainte să concepi site-ul. Site-ul tău trebuie optimizat pentru acele cuvinte cheie pe care clienții tăi le caută în Google.
Dacă nu ai făcut acest lucru, nu este prea târziu. Gândește-te care sunt acei termeni relevanți afacerii tale și optimizează-ți paginile site-ului pentru ei.
Pas 2 – fă-ți un site optimizat pentru dispozitivelor mobile
Tot mai mulți internauți folosesc telefoanele mobile și tabletele ca să navigheze pe internet. Este vorba de trafic considerabil, de care poate beneficia și site-ul tău.
În plus, Google a lansat o actualizare care favorizează acele website-uri bine optimizate pentru dispozitivele mobile. Așadar, ai grijă că site-ul tău se încarcă rapid, fără erori și este ușor de utilizat nu doar de pe PC-uri.
Pas 3 – adaugă doar conținut de calitate, bine structurat și organizat
Publică pe site doar conținut de calitate, interesant și util cititorilor. Dacă ultimele două atribute sunt relative, ai grijă măcar ca textele de pe site-ul tău să fie unice, să nu mai apară și pe alte site-uri.
De asemenea, evită aglomerarea de cuvinte cheie pe o pagină (keyword stuffing), în ideea că vei ajunge mai sus în rezultatele Google pentru acele cuvinte cheie. Nu doar că așa ceva face teribil de enervantă lectura unui material, dar există o penalizare Google special creată ca să combată această practică.
Nu în ultimul rând, ai grijă ca cititorii să poată ajunge la conținutul care îi interesează cât mai ușor. O regulă spune că o pagină nu trebuie să fie la mai mult de 3 click-uri distanță față de homepage; cu alte cuvinte – trebuie să poți ajunge unde vrei în cel mult 3 click-uri.
SEO off page
Este absolut obligatoriu, dar nu este și suficient să ai un site relevant, bogat în conținut, care să se încarce rapid etc.
Un site bun trebuie să fie promovat corespunzător, puternic și eficient, altfel, cum ar putea ajunge sub ochii clienților tăi?
E drept, la început așa stăteau lucrurile – făceai un site bun, iar el se ridica treptat, de la sine, în rezultatele motoarelor de căutare. Lucrurile nu mai stau așa, acum trebuie să faci ceea ce se numște link-building, adică o formă de content marketing.
Pas 4 – publică articole în regim de guest posting
Guest posting înseamnă publicarea de articole cu link-uri către pagina ta, pe site-uri gazdă relevante site-ului tău.
Deși parțial controversată, dacă este efectuată corect, această strategie SEO este sigură, eficientă și avantajoasă pentru toată lumea. Ce înseamnă efectuată corect? În primul rând, caută site-uri din aceeași nișă cu a ta, ideal, sau macar din domenii conexe afacerii tale și propune-le administratorilor să publice pe site-urile lor articole cu link-uri către pagina ta.
Articolele pe care le vei oferi spre publicare trebuie să fie de foarte bună calitate, să respecte tonul și stilul site-ului gazdă și să fie cu adevărat utile cititorilor acestuia.
Este o strategie din care toată lumea are de câștigat – tu obții o mai bună expunere a site-ului tău, promovare și chiar trafic, iar site-ul care ți-a publicat materialul primește un text de bună calitate, util vizitatorilor săi.
Pas 5 – publică advertoriale și comunicate de presă
Advertorialele și comunicatele de presă sunt și ele o modalitate foarte bună de promovare a site-ului tău. Există site-uri cu mulți vizitatori și un material de promovare îți poate aduce un trafic considerabil, respectiv clienți.
Important!
Nu voi intra foarte mult în detalii, însă este important de știut că există două tipuri de link-uri și anume:
Bunele practici, așa cum sunt ele precizate de Google, spun că link-urile din advertoriale și comunicatele de presă trebuie să aibă atributul rel=”nofollow”. Așadar site-ul pe care ai publicat advertorialul nu va trimite Page Rank-ul propriu site-ului tău, prin link-ul inserat în advertorialul respectiv.
Ce sens mai are atunci să publici așa ceva, unde mai pui că publicarea advertorialelor costă? Ei bine, iată trei motive pentru care această tactică de promovare este foarte bună:
Pas Bonus – Social Media
Un pas pe care ar fi foarte bine să îl faci, deși nu este obligatoriu când vine vorba de SEO. Social Media nu are un impact direct asupra rezultatelor SEO; totuși, le poate influența.
Prin promovarea pe Social Media, site-ul tău devine mai cunoscut, mai popular, inclusiv în rândul administratorilor de site-uri. Aceștia pot insera link-uri către pagina ta în site-urile lor, link-uri care sunt foarte importante pentru SEO.
De asemenea, cei care ți-au vizitat site-ul te pot recomanda prin comentarii în forum-uri și bloguri; alte link-uri către site-ul tău. Este ceea ce specialiștii SEO numesc link-building natural – procesul prin care obții link-uri fără intervenția ta directă.
După cum spuneam la începutul acestui articol, SEO este o sursă foarte bună de trafic, respectiv clienți. Acum, la finalul articolului, știi 5 lucruri care te vor ajuta să ai un site mai performant SEO.
Tot acum, ești mai în măsură să iei o decizie foarte importantă – te vei ocupa tu de optimizarea site-ului, sau vei apela la serviciile SEO ale unui specialist?
Prima variantă pare mereu mai rentabilă, însă, reține! Miza este site-ul afacerii tale. Îți permiți să o pui în pericol? Este de datoria mea să te avertizez că unele erori în optimizare pot avea consecințe dezastruoase și mai mult decât atât, iremediabile.
Indiferent care va fi hotărârea ta – că vei lucra singur, sau vei apela la un expert SEO – îți recomand să citești următorul ghid al cumpărătorului de servicii SEO.
Chiar și în cazul în care vei decide să înveți SEO de unul singur – ceea ce nu este neapărat un lucru rău – tot îți vor folosi informațiile despre optimizarea pentru motoarele de căutare din acest minighid.
Material realizat de Marius Bujor, specialist SEO & Content Marketing