Nu, nu e vorba că încearcă să-şi evite sarcinile. Există cu totul alte motive pentru care face acest lucru, iar printre ele nu se numara nici măcar plăcerea de a savura licoarea neagră. Adevărul este că Alan nici măcar nu bea cafea.
Atunci de ce tot merge în bucătăria companiei sau prin împrejurimi?
Ei bine, la fel ca alţi lideri din companie, el a descoperit că discuţiile la cafea reprezintă o unealtă esenţială de management. Motivul e simplu: comunicarea e mai lejeră şi mai eficientă dacă vine ca răspuns la o invitație la "cafea".
În aproape orice moment al zilei, în biroul Sprout Social e forfotă. Oamenii vin şi pleacă de la "întâlnirile la cafea" cu subalternii, superiorii sau cu partenerii de afaceri.
În cadrul acestor meeting-uri se discută diverse subiecte. Fie că e vorba de proiectele actuale sau de provocările pe care le întâmpină în momentul respectiv, ori de ce au de făcut pe viitor, traseul în carieră, aspiraţii profesionale şi personale, planuri de weekend, familie şi tot ce au legătură cu aceste lucruri.
De obicei, în alte companii, astfel de chestiuni se abordează în discuţiile one-to-one. Poblema e că acestea au loc prea rar și uneori sunt tardive. Tocmai de aceea, cei de la Sprout Social și-au dat seama că întălnirile la cafea sunt mai eficiente, din următoarele motive:
- În timp ce unele întâlniri la cafea sunt planificate, asta nu înseamnă că există o periodicitate fixă. Multe dintre ele au loc la cerere. Adică oricând ai nevoie, poţi solicita un meeting în bucătărie. Sau la cafeneaua din colțul străzii. O astfel de abordare e proactivă şi schimbul de informaţii are loc mai repede, astfel că problemele sunt discutate la timp, soluţiile se găsesc mai rapid, iar conflictele sunt aplanate uşor.
- Întâlnirile la cafea par a fi informale. Chiar dacă vorbeşti cu superiorul, e mai relaxant faptul că nu eşti într-o împrejurare care îţi dă senzaţia de formalitate. În plus, nu mai simţi o silă profundă ca atunci când eşti anunţat că urmează o şedinţă interminabilă.
- Tocmai de aceea conversaţiile sunt mai oneste, chiar şi când sunt abordate subiecte sensibile.
- Astfel de întâlniri sunt, în fapt, nişte pauze. Din când în când e bine să te mai ridici din faţa calculatorului şi să mai socializezi. Iar când acest lucru ajută şi dezvoltarea organizaţională, ce poţi să ceri mai mult?
- Evident că meeting-urile la cafea durează exact cât e nevoie să dureze. Aşa nu te simţi presat de timp şi nici nu ai senzaţia că se lungesc prea mult.
- Nu în ultimul rând, reprezintă cea mai bună metodă de teambuilding, de întărire a echipei, care se întămplă zi de zi, nu o dată sau de două ori pe an!
Concluzia este că fiecare lider de business ar trebui să îi cunoască pe cei cu care lucrează. Întâlnirile la cafea pot fi o idee, ănsă există și alte metode. Trebuie doar să o descoperi pe cea potrivită.
Nu, nu e vorba că încearcă să-şi evite sarcinile. Există cu totul alte motive pentru care face acest lucru, iar printre ele nu se numara nici măcar plăcerea de a savura licoarea neagră. Adevărul este că Alan nici măcar nu bea cafea.
Atunci de ce tot merge în bucătăria companiei sau prin împrejurimi?
Ei bine, la fel ca alţi lideri din companie, el a descoperit că discuţiile la cafea reprezintă o unealtă esenţială de management. Motivul e simplu: comunicarea e mai lejeră şi mai eficientă dacă vine ca răspuns la o invitație la "cafea".
În aproape orice moment al zilei, în biroul Sprout Social e forfotă. Oamenii vin şi pleacă de la "întâlnirile la cafea" cu subalternii, superiorii sau cu partenerii de afaceri.
În cadrul acestor meeting-uri se discută diverse subiecte. Fie că e vorba de proiectele actuale sau de provocările pe care le întâmpină în momentul respectiv, ori de ce au de făcut pe viitor, traseul în carieră, aspiraţii profesionale şi personale, planuri de weekend, familie şi tot ce au legătură cu aceste lucruri.
De obicei, în alte companii, astfel de chestiuni se abordează în discuţiile one-to-one. Poblema e că acestea au loc prea rar și uneori sunt tardive. Tocmai de aceea, cei de la Sprout Social și-au dat seama că întălnirile la cafea sunt mai eficiente, din următoarele motive:
- În timp ce unele întâlniri la cafea sunt planificate, asta nu înseamnă că există o periodicitate fixă. Multe dintre ele au loc la cerere. Adică oricând ai nevoie, poţi solicita un meeting în bucătărie. Sau la cafeneaua din colțul străzii. O astfel de abordare e proactivă şi schimbul de informaţii are loc mai repede, astfel că problemele sunt discutate la timp, soluţiile se găsesc mai rapid, iar conflictele sunt aplanate uşor.
- Întâlnirile la cafea par a fi informale. Chiar dacă vorbeşti cu superiorul, e mai relaxant faptul că nu eşti într-o împrejurare care îţi dă senzaţia de formalitate. În plus, nu mai simţi o silă profundă ca atunci când eşti anunţat că urmează o şedinţă interminabilă.
- Tocmai de aceea conversaţiile sunt mai oneste, chiar şi când sunt abordate subiecte sensibile.
- Astfel de întâlniri sunt, în fapt, nişte pauze. Din când în când e bine să te mai ridici din faţa calculatorului şi să mai socializezi. Iar când acest lucru ajută şi dezvoltarea organizaţională, ce poţi să ceri mai mult?
- Evident că meeting-urile la cafea durează exact cât e nevoie să dureze. Aşa nu te simţi presat de timp şi nici nu ai senzaţia că se lungesc prea mult.
- Nu în ultimul rând, reprezintă cea mai bună metodă de teambuilding, de întărire a echipei, care se întămplă zi de zi, nu o dată sau de două ori pe an!
Concluzia este că fiecare lider de business ar trebui să îi cunoască pe cei cu care lucrează. Întâlnirile la cafea pot fi o idee, ănsă există și alte metode. Trebuie doar să o descoperi pe cea potrivită.