Cinci strategii de management pe care să le evitați

  • 27 feb. 2017, 15:34
  • 632

Nu există o formulă magică pentru a fi un bun șef. Este o combinație ciudată de a oferi și critici și laude, de a supraveghea performanța fără a te ocupa de fiecare detaliu și de a spera că angajații te plac, dar te și respectă. În plus, fiecare echipă este diferită ca mărime, responsabilitate și nivel al abilităților, deci dacă vreți să deveniți manageri mai buni, probabil că nu există o abordare care să funcționeze în orice situație.

Deși nu există o metodă perfectă de a conduce o echipă, există totuși câteva strategii care, cu siguranță, nu vor maximiza potențialul angajaților.

În timp ce încercați să deveniți un lider mai bun, asigurați-vă că evitați aceste strategii extreme de management:

1. Șeful extrem de prietenos

Atunci când vă asumați responsabilitatea pentru un grup de oameni, vă doriți, în general, să vă placă. Vreți ca ei să se simtă confortabil atunci când vă adresează întrebări, să le placă să petreceți opt ore pe zi împreună și, să fim sinceri, să creadă că sunteți cel mai tare șef pe care l-au avut vreodată. Într-adevăr, este bine să fiți apropiați de angajați, dar testul apare atunci când se ivesc situații complicate – când sunteți nevoiți să oferiți feedback, vești proaste sau să certați pe cineva. Veți fi capabili să le dați veștile proaste sau să-i criticați, în ciuda relației de prietenie cu ei?

Dacă nu, acest stil de management va eșua rapid. Sigur, angajații poate că o să vă placă mult, dar dacă nu puteți să le oferiți îndrumare și autoritate atunci când este nevoie, eficiența voastră de lideri va avea mult de suferit.

2. Șeful cu veștile proaste

Bineînțeles că și opusul este la fel de rău. Pentru a fi siguri că sunt respectați, unii manageri se vor comporta ca niște tirani, asigurându-se că angajații lor știu cu exactitate ce greșesc – de fiecare dată când greșesc. Acești manageri insistă pe lucrurile negative și se bazează întotdeauna pe critică în loc de laudă.

Deși feedback-ul constructiv este deseori necesar, studiile arată că pentru a atinge cel mai înalt nivel de performanță este bine să-i oferiți echipei șase comentarii pozitive pentru fiecare comentariu negativ. În plus, recunoașterea meritelor s-a dovedit a fi un factor cheie în motivarea angajaților.

Deci, dacă vă folosiți de fiecare oportunitate pentru a contrazice sugestiile angajaților sau pentru a dovedi ce au greșit, performanța angajaților și percepția lor despre voi, ca lideri, vor avea de suferit.

3. Șeful ignorant

Există acei manageri care, în urma unor fuziuni sau din diverse motive, nu înțeleg pur și simplu ce anume face echipa lor. Problema cea mai mare apare atunci când managerii respectivi nici măcar nu arată cel mai mic interes pentru a afla. Această lipsă vizibilă de efort va face echipa să-și piardă respectul față de manager într-un timp foarte scurt și să se îndoiască de fiecare decizie pe care acesta o ia. Până la urmă, dacă nu are nicio idee legată de ce ar trebui să facă echipa, atunci de unde să știe ce e cel mai bine pentru ea?

Angajații nu ar trebui să se aștepte ca managerul lor să știe fiecare detaliu minor despre funcțiile fiecărui angajat, dar este normal să se aștepte ca voi să investiți destul timp și energie pentru a putea să le oferiți un leadership eficient și pe care să se poată baza.

4. Șeful absent

Să faci parte din conducere te menține în permanență ocupat. Calendarul este mereu încărcat cu întâlniri și vă grăbiți mereu dintr-un loc în altul. Dar dacă vă folosiți de scuza programului încărcat și nu vă păstrați deloc timp pentru a conduce echipa (de exemplu: „O să rog pe altcineva să se uite peste raportul tău, am o zi foarte încărcată”), angajații vor observa că nu sunt o prioritate.

Ca manageri, trebuie să fiți disponibili pentru angajații voștri și să le oferiți oportunitatea de a pune întrebări, de a prezenta idei și de a beneficia de leadership-ul vostru. Sigur că aveți multe alte responsabilități, dar ca manager, cea mai importantă sarcină a voastră este să conduceți angajații.

5. Șeful detașat

Aceasta ar fi una dintre cele mai tentante strategii de management. Puteți avea o echipă care să se descurce singură foarte bine. Angajații pot ști care sunt sarcinile lor și să le îndeplinească cu succes de fiecare dată, fără nicio intervenție din partea voastră. Așa că voi puteți să vă concentrați atenția pe alte sarcini manageriale, în timp ce ei își îndeplinesc responsabilitățile. Sună bine, nu?

Dar, fără feedback sau coaching, angajații voștri vor pierde orice oportunitate de dezvoltare – ei nu-și vor identifica de unii singuri modalitățile în care se pot îmbunătăți, meritele lor nu vor fi recunoscute și nu vor avea șansa de a se lansa în noi provocări.

Fiecare angajat bun merită atenție. Indiferent cât de bine se descurcă echipa voastră singură, leadership-ul vostru este important pentru a maximiza potențialul angajaților.

Poate că nu este o formulă magică pentru a face totul corect, dar există cu siguranță modalități concrete de a face lucrurile greșit. În timp ce identificați cum să conduceți cât mai bine echipa voastră, feriți-vă de aceste strategii de management extreme și veți fi pe calea bună spre a deveni un manager eficient, plăcut și respectat.