Cinci greșeli pe care le fac antreprenorii mici

  • 26 oct. 2016, 17:53
  • 730

„Shark Tank„ este un show televizat american, care a schimbat perspectivele multor întreprinderi mici pe parcursul celor 8 ani de activitate, scrie Business Insider.

Robert Herjavec, unul dintre vedetele emisiunii a petrecut aproximativ un an în compania numită ”Revoluția Micului Business”, care alege un oraș american și îl ajută să își transforme economia locală prin sprijinirea întreprinderilor mici existente. 

Potrivit celor de la „Shark Tank”, cele mai mari greșeli pe care le fac oamenii de afaceri care au o întreprindere mică sunt următoarele:

1. PROPRIETARII DE AFACERI MICI AU O PROBLEMĂ CU „GÂNDIREA MARE”

"Cea mai mare provocare pentru o afacere mică într-un oraș mic este la fel ca și cea a unei afaceri mici într-un oraș mare: gândirea mare, capacitatea de a concura cu competitorii pe scară largă", a spus Herjavec.

Pentru a obține asta, Herjavec sugerează antreprenorilor să caute parteneri strategici.

"Oamenii încep o afacere mică în domeniul curățătoriei chimice sau își deschid  un magazin de copturi, sau  în domeniul îngrijirii câinilor, sau oricare ar fi pasiunea  lor", a continuat el. "De aici, ei  trebuie să găsească un ajutor, pentru că dacă nu poți avea un brand într-un oraș mic, nu poți avea un brand pe o scară globală."

2. „O GÂNDIRE MARE” NU ÎNSEAMNĂ „UN CAP MARE”.

"Odată ce o afacere mică este funcțională și antreprenorii au un mini-venit în mâinile lor, cea mai mare provocare este păstrarea capul antreprenorului pe umeri", a declarat expertul Barbara Corcoran. "E despre faimă instantă și succes rapid. Trebuie să îți știi propriile limite. Asta e cea mai mare problemă cu antreprenorii mei."

3. PROPRIETARII DE AFACERI FAC GREȘELI CE ȚIN DE CAMPANIILE DE CROWDFUNDING

„Proprietarii de afaceri mici au văzut oameni care creează  venituri considerabile din crowdfunding, dar ei nu văd poveștile ce stau la baza acetora", a declarat John Daymond.

„Poți face pe cineva să cumpere o dată, dar îl poți face să  cumpere de două, trei, de șapte ori? Ei cred că au nevoie doar de un milion de dolari, dar ăsta e doar începutul problemelor lor."

4. MULTE ÎNTREPRINDERI MICI NU ȘTIU „CIFRELE” LOR

„O altă mare greșeală este incapacitatea și ignoranța de a contabiliza afacerea. Dacă nu știi cifrele afacerii  tale, vei ieși din business. Nimănui nu îi place să contabilizeze. Dar, contabilitatea și finanțele sunt limba de afaceri. Trebuie să înțelegem aceste lucruri.”

5. PROPRIETARII DE AFACERI MICI NU ÎȘI DAU SEAMA CĂ AU NEVOIE DE CEVA BANI DE REZERVĂ

„Cea mai mare provocare este fluxul de numerar", a spus Corcoran. "Odată ce o afacere este în creștere, antreprenorul trebuie să aibă bani și pentru a cumpăra nu doar pentru a vinde. Chiar dacă aceasta îi aduce antreprenorului un oarecare venit, el trebuie să aibă și rezerve considerabile, până a nu fi prea târziu pentru a-și salva afacerea”, au mai completat experții.