7 strategii folosite de Donald Trump, care te pot ajuta în dezvoltarea unui brand

  • 26 dec. 2016, 14:00
  • 832

Unul dintre motivele pentru care a fost ales noul presedinte al SUA in luna noiembrie a fost social media. Donald Trump a folosit in mod eficient acest canal pentru a ocoli mass-media. Vezi in continuare ce pot invata antreprenorii si noile branduri iesite pe piata din strategia de social media folosita de Trump si echipa lui, conform Entrepreneur.

1. Brandurile se pot autoapara

Cum Trump si-a crescut numarul publicului, la fel poate face si un brand. In cazul in care compania apare in presa de scandal sau are parte de o experienta neplacuta cu un client, trebuie sa incerce sa remedieze situatia si sa se ocupe de pagube intr-un mod transparent. Brandurile au sansa de a-si arata calitatile reale prin social media, dar sa se asigure ca atitudinea pe care o reflecta nu este una exagerata sau falsa.

2. Economisirea banilor

Trump a cheltuit mult mai putini bani decat campania lui Hillary Clinton si a sugerat ca acest lucru a fost din cauza platformelor sociale. Un brand poate avea acelasi impact daca se angajeaza sa ofere publicului informatii constant si in timp util pe platformele sociale. Aceasta strategie a fost o parte foarte importanta pentru publicitate si pentru economisirea banilor din campania de marketing a republicanilor.

3. Atentie la indicatorii social media

Activitatile de pe platformele de social media indicau ca Trump va castiga cel mai probabil. Cu ajutorul acestor platforme si un brand poate prezenta cat de performant este acesta. Conform Google Trends, Trump a avut cele mai multe cautari pe Google, Twitter si Facebook. Fata de el a fost aratat un interes de trei ori mai mare decat fata de Hillary. Acesti indicatori sugerau modul in care populatia avea de gand sa voteze, chiar daca sondajele alegerilor spuneau invers. Avand un program adecvat de modelare si analiza, un brand poate oferi aceleasi perspective.

4. Viteza in timp real este importanta

Avand informatii de actualitate se pot observa reactiile oamenilor care urmaresc evenimentele de zi cu zi de pe platformele de social media. Folosind platformele sociale, Trump poate oferi o clarificare sau o reactie imediata la orice critica sau eveniment mondial. Daca un brand reactioaneaza la fel in timp real poate avea o conversatie mai buna cu clientii sai.

5. Construieste incredere si fii autentic

Generatia celor nascuti in anii ’80-’90 nu cumpara un produs doar pentru numele brandului spre deosebire de generatia anilor ’40-’60. Accesul la un brand prin intermediul social media nu ajuta la construirea incredereii legitime, pentru ca mesajele vin direct de la sursa. Trump a fost opusul politicienilor “traditionali” si a avut de castigat din asta.

6. Gandeste diferit de “ecoul” social

Prejudecatile in politica functioneaza in acelasi mod ca si prejudecatile in lumea brandurilor. Cu cat mai mult auzi o opinie, cu atat mai mult o crezi ca pe o “evanghelie”. Acest efect al “ecoului” se realizeaza atunci cand se vorbeste foarte mult despre acest lucru. Atat feedback-ul pozitiv, cat si cel negativ, va provoca un efect de “ecou” in cadrul unui grup social.

7. Lasa-i pe suporteri sa faca lucrurile grele

Suporterii lui Trump au redistribuit postarile lui de pe Twitter de aproape 3,5 milioane de ori, astfel au generat mai mult de 3,4 miliarde de dolari in platformele de media gratuite in numai 12 luni. Cu ajutorul suporterilor si tweet-urilor a dominat conversatia digitala postand, in medie, de 11 ori pe zi. Un brand poate face acelasi lucru prin valorificarea puterii suporterilor si furnizarea link-urilor, clipurilor video sau unui continut atacabil.

Presedintele SUA a demonstrat ca va continua sa foloseasca platformele social media, indiferent de cat de controversata va mai fi strategia lui atata timp cat functioneaza.