Fiecare companie vrea să aibă din ce în ce mai mulţi clienţi fideli. Însă ce trebuie să faci că să îţi creşti baza de cumpărători şi cum îi faci să rămână alături de tine, să îţi folosească în continuare produsele şi serviciile?
La aceste întrebări răspunde într-o postare pe LinkedIn Surekha James, specialist în comunicare la Idyllic Software, care ajută companiile la început de drum să îşi construiască un brand puternic.
Iată cele 7 secrete pe care trebuie să le cunoască fiecare antreprenor:
1. Fii un om de cuvânt: Ca în orice relaţie, şi în cea profesională e greu să câştigi din prima încrederea partenerului. În afaceri, precum în viaţă, e important să faci ceea ce promiţi că vei face. Chiar dacă te vei da peste cap la început, această strategie funcţionează şi va da roade pe termen lung, susţine Surekha James.
2. Fii politicos: Nu vei putea colabora cu toţi cei care vin la tine cu o propunere, însă este important ca şi pe aceştia să îi tratezi cu amabilitate. Aşa că refuză-i politicos şi nu uita să îţi păstrezi o fereastră deschisă pentru o viitoare colaborare pe alte proiecte.
3. Nu face promisiuni pe care nu le poţi ţine: Acest sfat are legătură cu primul. Însă trebuie punctat că un om care promite ceva ce nu poate duce până la capăt nu va reuşi să satisfacă cerinţele clienţilor şi va da impresia de neseriozitate şi de lipsă de profesionalism. Pentru a nu cădea în această capcană, Surekha James îndeamnă antreprenorii să se gândească bine atunci când acceptă o colaborare, să seteze deadline-uri realiste şi să analizeze dacă are uneltele potrivite pentru sarcina la care se înhamă.
4. Ascultă: Trebuie să fii atent la început la cerinţele clientului, la modificările care apar pe parcurs, dar şi la obiecţiile de la final (dacă există). Nu e o pierdere de vreme să faci asta, căci dacă asculţi cu atenţie ce spune clientul, atunci îţi vei da seama ce poţi să faci că să-ţi îmbunătăţeşti produsul.
5. Găseşte un punct comun: Cine se aseamănă se adună – dacă reuşeşti să empatizezi cu clientul, chiar şi pe o singură tema, eşti cu un pas mai aproape în a-l transforma într-un client fidel. Vorbiţi despre ţeluri, idei, convingeri şi realizări... sigur veţi găsi măcar o temă în care să fţi de acord.
6. Exprimă-ţi convingerile: Cea mai bună mişcare pentru a-ţi fideliza clienţii este să îi faci să le pese de tine. Atunci când au aceleaşi valori că tine, ei capătă încredere şi te apreciază ca brand. Vei câştigă respectul lor.
7. Răsplăteşte loialitatea: Nu în ultimul rând, da-le clienţilor loiali motive concrete să-ţi rămână alături. Trebuie să ştii să îi faci să vină la tine de fiecare dată când au nevoie. Poţi să încerci să îi răsplăteşti prin carduri cadou, reduceri, preţuri preferenţiale, oferte personalizate, discount-uri etc.
Ţine minte! Încrederea şi loialitatea se câştigă greu, iar o mişcare greşită poate dărâma tot ce ai construit, încheie Surekha James.
Fiecare companie vrea să aibă din ce în ce mai mulţi clienţi fideli. Însă ce trebuie să faci că să îţi creşti baza de cumpărători şi cum îi faci să rămână alături de tine, să îţi folosească în continuare produsele şi serviciile?
La aceste întrebări răspunde într-o postare pe LinkedIn Surekha James, specialist în comunicare la Idyllic Software, care ajută companiile la început de drum să îşi construiască un brand puternic.
Iată cele 7 secrete pe care trebuie să le cunoască fiecare antreprenor:
1. Fii un om de cuvânt: Ca în orice relaţie, şi în cea profesională e greu să câştigi din prima încrederea partenerului. În afaceri, precum în viaţă, e important să faci ceea ce promiţi că vei face. Chiar dacă te vei da peste cap la început, această strategie funcţionează şi va da roade pe termen lung, susţine Surekha James.
2. Fii politicos: Nu vei putea colabora cu toţi cei care vin la tine cu o propunere, însă este important ca şi pe aceştia să îi tratezi cu amabilitate. Aşa că refuză-i politicos şi nu uita să îţi păstrezi o fereastră deschisă pentru o viitoare colaborare pe alte proiecte.
3. Nu face promisiuni pe care nu le poţi ţine: Acest sfat are legătură cu primul. Însă trebuie punctat că un om care promite ceva ce nu poate duce până la capăt nu va reuşi să satisfacă cerinţele clienţilor şi va da impresia de neseriozitate şi de lipsă de profesionalism. Pentru a nu cădea în această capcană, Surekha James îndeamnă antreprenorii să se gândească bine atunci când acceptă o colaborare, să seteze deadline-uri realiste şi să analizeze dacă are uneltele potrivite pentru sarcina la care se înhamă.
4. Ascultă: Trebuie să fii atent la început la cerinţele clientului, la modificările care apar pe parcurs, dar şi la obiecţiile de la final (dacă există). Nu e o pierdere de vreme să faci asta, căci dacă asculţi cu atenţie ce spune clientul, atunci îţi vei da seama ce poţi să faci că să-ţi îmbunătăţeşti produsul.
5. Găseşte un punct comun: Cine se aseamănă se adună – dacă reuşeşti să empatizezi cu clientul, chiar şi pe o singură tema, eşti cu un pas mai aproape în a-l transforma într-un client fidel. Vorbiţi despre ţeluri, idei, convingeri şi realizări... sigur veţi găsi măcar o temă în care să fţi de acord.
6. Exprimă-ţi convingerile: Cea mai bună mişcare pentru a-ţi fideliza clienţii este să îi faci să le pese de tine. Atunci când au aceleaşi valori că tine, ei capătă încredere şi te apreciază ca brand. Vei câştigă respectul lor.
7. Răsplăteşte loialitatea: Nu în ultimul rând, da-le clienţilor loiali motive concrete să-ţi rămână alături. Trebuie să ştii să îi faci să vină la tine de fiecare dată când au nevoie. Poţi să încerci să îi răsplăteşti prin carduri cadou, reduceri, preţuri preferenţiale, oferte personalizate, discount-uri etc.
Ţine minte! Încrederea şi loialitatea se câştigă greu, iar o mişcare greşită poate dărâma tot ce ai construit, încheie Surekha James.