7 lucruri enervante pe care ți le poate spune șeful. Tu cât de des le auzi?

  • 24 oct. 2017, 9:14
  • 729

Dacă ai ghinionul să fii subalternul unei persoane a cărui mod de a comunica şi de a organiza echipa lasă de dorit, te vei lovi deseori de momente în care vei fi pus într-o situaţie incomodă ce îţi va afecta concentrarea şi te va face să te întrebi dacă nu cumva este timpul să încerci alt job.

1. Ţi-am oferi o mărire salarială, dar nu se poate

Imaginează-ţi că eşti la o masă cu şeful tău şi el zice " Ţi-am oferi o mărire salarială, dar nu se poate". Ce impact are asupra ta? Te vei ridica şi vei pleca cu satisfacţia că tu valorezi mai mult, doar că şeful tău are mâinile legate şi se află în imposibilitatea de a te răsplăti mai bine? Nu cred.

Să îi spui angajatului tău că i-ai mari salariul dar nu poţi face asta este că şi cum i-ai zice " Nu vreau să te concediez, dar nu am încotro", nu te încălzeşte cu nimic, în final tot concediat rămâi, ca şi în cazul măririi, degeaba îi spui că i-ai mari salariul dacă asta nu se poate întâmpla. Un şef bine pregătit are o comunicare deschisă cu angajaţii şi în cazul în care nu le poate oferi măriri salariale, prezintă motivele concrete în acest sens.

2. Nu e nevoie să reinventăm roată

Expresia asta are toate şansele să îţi "distrugă" entuziasmul şi te va face să te gândeşti de două ori înainte să ai o iniţiativa creativă. Un lider bine instruit ar trebui să elimine această expresie din vocabularul sau şi stimuleze creativitatea angajaţilor.

3. O să verific mai târziu şi îţi voi răspunde după aceea

De câte ori vi s-a întâmplat că atunci când aţi avut o solicitare către şeful vostru, acesta să răspundă "verific şi îţi răspund mai târziu" , dar acest lucru nu s-a întâmplat? Destul de des, nu? Formularea "verific şi îţi răspund mai târziu" este un mod politicos de a-ţi spune "am lucruri mai bune de făcut".

Dacă îi spui unui angajat că va trebui să faci o verificare în ceea ce priveşte solicitarea lui, argumentează-i motivul pentru care trebuie să faci acest lucru şi setează un deadline concret, în aşa fel încât acesta să nu îşi verifice mail-ul din ora în ora în speranţa că "şeful şi-a făcut timp şi pentru el".

4. Toţi trebuie să fiţi trataţi în mod egal

Modelul asta o să funcţioneze poate doar după ce munca angajaţilor de astăzi va fi preluată de roboţi. Până atunci, oamenii au nevoi diferite şi un lider bun trebuie să se muleze pe ele în aşa fel încât să îi facă cât mai productivi. Unii angajaţi au nevoie de o abordare prin care să le fie ridicată încrederea în ei, în timp ce alţii trebuie împinşi de la spate şi verificaţi cât mai des.

5. Eşecul nu este o opţiune

Abordarea această este folosită cel mai des de către un lider care evita dezbaterea privind un proiect pe care îl are în derulare şi ţine cu orice preţ să fie realizate o serie de task-uri ce nu ar intră în atribuţiile echipei. Eşecul trebuie mereu luat în considerare, în felul acesta eşti mult mai conştient de cum trebuie gestionat proiectul şi de strategia pe care trebuie să o abordezi.

6. Am o veste pe care nu vrei să o auzi

Nu cred că există vreo persoană care să se entuziasmeze la primirea unei veşti proaste, doar că un lider trebuie să prezinte o situaţie că aceasta într-o formulă logică şi constructivă. În felul acesta discuţia se va concentra asupra situaţiei şi nu asupra angajatului, iar acestuia îi va fi mult mai uşor să înţeleagă unde este greşeala şi ce trebuie să facă în continuare pentru a o evita.

7. Cred că nu a fost să fie

Abordarea această este una total greşită. Soarta nu are nimic de a face cu leadership-ul defectuos, un manager bun identifică factorii care au dus la eşec şi nu invocă scuze lipsite de sens. Acesta îşi asumă fiecare decizie.