Cum perfectiunea nu exista, abilitatea de a te perfectiona si de a invata din greselile comise in trecut poate fi unul dintre cei mai importanti pasi in incercarea de a deveni un lider mai bun. Analistii americani de la Entrepreneur au facut un scurt ghid cu pasi pe care ar trebuie sa ii urmezi daca visezi la o cariera in business, in care cei din jurul tau sa aiba incredere in tine, sa iti arate respectul lor si sa te considere un lider bun.
6 reguli de urmat ca sa fii un lider mai bun
1. Gandeste mereu pozitiv
Ca lider, mentalitatea ta va fi in permanenta un reper in mediul tau de lucru, tocmai din acest motiv specialistii de la Entrepreneur sugereaza ca actiunile tale sa reflecte ceea ce vrei sa obtii de la echipa din spatele tau. In loc sa sanctionezi comportamentele nocive locului de munca, mai bine prezinta-te ca un exemplu personal de conduita in fata celorlalti.
2. Fii activ pentru a putea lua decizii mai bune
Atunci cand ai un program incarcat, multe responsabilitati si griji, pare greu de crezut ca jumatate de ora sau o ora de sport, de trei ori pe saptamana ar putea fi raspunsul pentru problemele tale. Un raport realizat de Physical Activity Guidelines for Americans, condus de U.S. Department of Health and Human Services explica faptul ca fiecare adult trebuie sa isi propuna sa faca trei antrenamente de intensitate mare pe saptamana. Rezultatele unui studiu realizat in Canada arata ca dupa patru luni de activitate fizica intensa de acest fel, poti sa gandesti mai repede, iti imbunatatesti memoria, iar abilitatea de a lua decizii mai bune creste. In plus, odata cu sportul, vei avea o grija mai mare la alimentatia ta, care, cu ajutorul unor suplimente de culturism, va putea sa-ti ofere toti nutrientii de care corpul tau are nevoie ca sa se dezvolte armonios si sanatos.
3. Invata sa fii modest
Asa cum este foarte important sa iti asumi greselile, in aceeasi masura este necesar sa inveti sa imparti succesul cu toata echipa. Cere-ti scuze atunci cand este cazul si arata-te dispus sa accepti solutii mai bune chiar si din locuri neasteptate. Pe scurt, fii modest in fata echipei tale, iar ceilalti vor sti ca le vei aprecia munca depusa in firma.
4. Comunica eficient
Cand ti-a adresat ultima oara un angajat o ingrijorare sau o problema legata de locul de munca? Daca nu poti sa iti amintesti, inseamna ca este o problema. Fii deschis in fata angajatilor si colegilor tai si arata-le ca le asculti mereu problemele, pastrand confidentialitatea discutiilor. O echipa care comunica poate rezolva mult mai usor anumite probleme.
5. Incurajeaza creativitatea
Una dintre marile greseli pe care le poti face intr-un mediu de lucru este sa lucrezi mereu dupa cateva reguli care nu se vor schimba niciodata. Acest obicei va inhiba creativitatea, va opri aparitia ideilor noi si, nu in ultimul rand, va strica relatia de grup. Ofera-le celorlalti din echipa posibilitatea de a fi creativi, de a cauta si solutii uneori neobisnuite si de a le supune dezbaterii in grup. Unele dintre cele mai de succes idei pot iesi din acest proces.
6. Arata pasiune pentru ceea ce faci
Entuziasmul nu este o resursa nelimitata la care poti apela intr-o firma ori de cate ori vei avea nevoie. Acesta trebuie intretinut, trebuie rasplatit si trebuie tinut in viata chiar de catre tine si modul in care tu iti tratezi slujba si activitatea. Arata pasiune pentru ceea ce faci, iar asta se va vedea si in mediul de lucru. Astfel, vei deveni un model de urmat, iar ceilalti vor avea incredere ca deciziile pe care le iei vor fi mereu in interesul businessului.
Cum perfectiunea nu exista, abilitatea de a te perfectiona si de a invata din greselile comise in trecut poate fi unul dintre cei mai importanti pasi in incercarea de a deveni un lider mai bun. Analistii americani de la Entrepreneur au facut un scurt ghid cu pasi pe care ar trebuie sa ii urmezi daca visezi la o cariera in business, in care cei din jurul tau sa aiba incredere in tine, sa iti arate respectul lor si sa te considere un lider bun.
6 reguli de urmat ca sa fii un lider mai bun
1. Gandeste mereu pozitiv
Ca lider, mentalitatea ta va fi in permanenta un reper in mediul tau de lucru, tocmai din acest motiv specialistii de la Entrepreneur sugereaza ca actiunile tale sa reflecte ceea ce vrei sa obtii de la echipa din spatele tau. In loc sa sanctionezi comportamentele nocive locului de munca, mai bine prezinta-te ca un exemplu personal de conduita in fata celorlalti.
2. Fii activ pentru a putea lua decizii mai bune
Atunci cand ai un program incarcat, multe responsabilitati si griji, pare greu de crezut ca jumatate de ora sau o ora de sport, de trei ori pe saptamana ar putea fi raspunsul pentru problemele tale. Un raport realizat de Physical Activity Guidelines for Americans, condus de U.S. Department of Health and Human Services explica faptul ca fiecare adult trebuie sa isi propuna sa faca trei antrenamente de intensitate mare pe saptamana. Rezultatele unui studiu realizat in Canada arata ca dupa patru luni de activitate fizica intensa de acest fel, poti sa gandesti mai repede, iti imbunatatesti memoria, iar abilitatea de a lua decizii mai bune creste. In plus, odata cu sportul, vei avea o grija mai mare la alimentatia ta, care, cu ajutorul unor suplimente de culturism, va putea sa-ti ofere toti nutrientii de care corpul tau are nevoie ca sa se dezvolte armonios si sanatos.
3. Invata sa fii modest
Asa cum este foarte important sa iti asumi greselile, in aceeasi masura este necesar sa inveti sa imparti succesul cu toata echipa. Cere-ti scuze atunci cand este cazul si arata-te dispus sa accepti solutii mai bune chiar si din locuri neasteptate. Pe scurt, fii modest in fata echipei tale, iar ceilalti vor sti ca le vei aprecia munca depusa in firma.
4. Comunica eficient
Cand ti-a adresat ultima oara un angajat o ingrijorare sau o problema legata de locul de munca? Daca nu poti sa iti amintesti, inseamna ca este o problema. Fii deschis in fata angajatilor si colegilor tai si arata-le ca le asculti mereu problemele, pastrand confidentialitatea discutiilor. O echipa care comunica poate rezolva mult mai usor anumite probleme.
5. Incurajeaza creativitatea
Una dintre marile greseli pe care le poti face intr-un mediu de lucru este sa lucrezi mereu dupa cateva reguli care nu se vor schimba niciodata. Acest obicei va inhiba creativitatea, va opri aparitia ideilor noi si, nu in ultimul rand, va strica relatia de grup. Ofera-le celorlalti din echipa posibilitatea de a fi creativi, de a cauta si solutii uneori neobisnuite si de a le supune dezbaterii in grup. Unele dintre cele mai de succes idei pot iesi din acest proces.
6. Arata pasiune pentru ceea ce faci
Entuziasmul nu este o resursa nelimitata la care poti apela intr-o firma ori de cate ori vei avea nevoie. Acesta trebuie intretinut, trebuie rasplatit si trebuie tinut in viata chiar de catre tine si modul in care tu iti tratezi slujba si activitatea. Arata pasiune pentru ceea ce faci, iar asta se va vedea si in mediul de lucru. Astfel, vei deveni un model de urmat, iar ceilalti vor avea incredere ca deciziile pe care le iei vor fi mereu in interesul businessului.