Printre valorile esentiale care mentin o companie in atentia clientilor, una dintre cele mai importante este inovatia. In gandire, in produse, in felul de a interactiona cu societatea. Iar explicatia este data de viteza cu care evolueaza tehnologia.
Mai ales in IT si digital, nu e suficienta o singura idee buna, inovatoare. Trebuie sa vii constant cu lucruri noi in fata clientilor, fie ca e vorba despre produse sau servicii. Dezvoltarea continua nu este usoara si daca vei refolosi aceleasi idei cu mici modificari, vei obtine rezultate slabe.
Iata cum poti implementa in mod repetat produse, procese sau servicii noi si, mai ales, unde poti sa gasesti ideile care te vor ajuta sa evoluezi impreuna cu afacerea ta.
1. Digitalizeaza-te
Inainte sa cauti in alte parti surse de inspiratie pentru inovatie, primul lucru pe care e recomandat sa-l faci este sa iei toate masurile adiacente pentru a spori performantele si competitivitatea afacerii tale. Externalizeaza procesele si activitatile pe care stii ca nu le poti indeplini perfect.
Cauta solutii pentru automatizarea unor procese si nu respinge din oficiu tehnologiile care iti pot inlesni munca, dar par prea futuriste sau insuficient dezvoltate.
Poti incepe cu lucruri marunte, cum ar fi utilizarea unui asistent personal virtual, cum este x.ai. AI inseamna inteligenta artificiala: asistentul tau virtual invata constant din interactiunea cu tine si foloseste cunostintele, de exemplu, pentru a-ti gestiona programul mult mai eficient.
2. Participa la expo-conferinte
Nu e suficient sa interactionezi cu clientii pentru a descoperi noi cai prin care sa-ti dezvolti compania. Participa la expo-conferinte: rolul lor este acela de a aduna laolalta toate marile nume dintr-un domeniu si de a oferi un cadru optim pentru schimbul de idei si de know-how. Pe langa informatie, poti gasi inspiratie si resurse noi pentru afacerea ta sau, pur si simplu, poti cunoaste noi parteneri de afaceri.
Chiar daca nu activezi in IT sau digital, multe domenii de afaceri au observat oportunitatile aduse de digitalizare. Poti afla cum faci asta si ce solutii IT&Digital ai la indemana, in cadrul expo-conferintei Internet & Mobile World 2018, care va avea loc la inceputul lunii octombrie, in Bucuresti, la Romexpo.
3. Invata de la concurenta
Inca o modalitate buna de a dezvolta o afacere este analiza concurentei. Orice manager care se respecta urmareste evolutia companiilor cu care este in competitie directa si va incerca sa traga invataminte din cele mai mici detalii. Nu te limita doar la companiile din acelasi domeniu: multe solutii de dezvoltare pot fi adaptate si aplicate, desi vin de la companii care nu au nimic in comun cu a ta.
O alta strategie care te poate ajuta sa evoluezi si sa inovezi modul in care faci afaceri este colaborarea cu alte companii. Nu trebuie sa-i percepi pe toti ca fiind in competitie directa cu tine. Cauta parteneri de afaceri care au aceeasi filozofie ca a companiei tale si puneti resursele laolalta. Cata vreme impreuna puteti sa evoluati mai repede si sa oferiti clientilor ceva nou si performant, toata lumea are de castigat.
4. Fii receptiv la nevoile clientilor
Una dintre cele mai simple metode de a inova este fara indoiala sa fii receptiv la nevoile clientilor tai. Intreaba-i ce ai putea face pentru a aduce imbunatatiri produselor sau serviciilor tale. Ei sunt cei care le folosesc, pana la urma, asa ca e un punct bun de plecare. De obicei vor cere aplicatii sau functii noi, un pret mai mic, rapiditate, usurinta in folosire, promptitudine.
Nu te limita doar la a pune intrebari: urmareste si modul in care produsele sau serviciile tale sunt folosite de clienti. Le utilizeaza altfel fata de cum ar trebui? De multe ori vei observa ca nevoia ii impinge pe oameni sa gaseasca solutii alternative sau sa improvizeze de-a dreptul. Alege acele idei care vor aduce beneficii si pentru compania ta si implementeaza-le.
5. Cere feedback de la angajati
Aproape intotdeauna, cei care lucreaza pentru tine sunt si cei care stiu cel mai bine ce imbunatatiri pot fi aduse produselor sau serviciilor tale. Ideile lor nu vor ajunge intotdeauna la tine, pentru ca nu toata lumea e proactiva - sau pur si simplu nu considera ca ar fi ascultati. Tot ce trebuie sa faci e sa le ceri parerea si sa le oferi oportunitati ca sa faca asta.
Daca simti ca exista, totusi, o anumita reticenta, organizeaza periodic sedinte de brainstorming. Lucrul esential pe care trebuie sa-l inteleaga toata lumea este ca nu exista idei proaste. Chiar daca nu poate fi aplicata, o idee poate sa dea nastere, prin asociatie, la solutii reale. La brainstorming pot participa si persoane din exterior (un client sau un furnizor), care ar putea aduce un punct de vedere neasteptat.
Printre valorile esentiale care mentin o companie in atentia clientilor, una dintre cele mai importante este inovatia. In gandire, in produse, in felul de a interactiona cu societatea. Iar explicatia este data de viteza cu care evolueaza tehnologia.
Mai ales in IT si digital, nu e suficienta o singura idee buna, inovatoare. Trebuie sa vii constant cu lucruri noi in fata clientilor, fie ca e vorba despre produse sau servicii. Dezvoltarea continua nu este usoara si daca vei refolosi aceleasi idei cu mici modificari, vei obtine rezultate slabe.
Iata cum poti implementa in mod repetat produse, procese sau servicii noi si, mai ales, unde poti sa gasesti ideile care te vor ajuta sa evoluezi impreuna cu afacerea ta.
1. Digitalizeaza-te
Inainte sa cauti in alte parti surse de inspiratie pentru inovatie, primul lucru pe care e recomandat sa-l faci este sa iei toate masurile adiacente pentru a spori performantele si competitivitatea afacerii tale. Externalizeaza procesele si activitatile pe care stii ca nu le poti indeplini perfect.
Cauta solutii pentru automatizarea unor procese si nu respinge din oficiu tehnologiile care iti pot inlesni munca, dar par prea futuriste sau insuficient dezvoltate.
Poti incepe cu lucruri marunte, cum ar fi utilizarea unui asistent personal virtual, cum este x.ai. AI inseamna inteligenta artificiala: asistentul tau virtual invata constant din interactiunea cu tine si foloseste cunostintele, de exemplu, pentru a-ti gestiona programul mult mai eficient.
2. Participa la expo-conferinte
Nu e suficient sa interactionezi cu clientii pentru a descoperi noi cai prin care sa-ti dezvolti compania. Participa la expo-conferinte: rolul lor este acela de a aduna laolalta toate marile nume dintr-un domeniu si de a oferi un cadru optim pentru schimbul de idei si de know-how. Pe langa informatie, poti gasi inspiratie si resurse noi pentru afacerea ta sau, pur si simplu, poti cunoaste noi parteneri de afaceri.
Chiar daca nu activezi in IT sau digital, multe domenii de afaceri au observat oportunitatile aduse de digitalizare. Poti afla cum faci asta si ce solutii IT&Digital ai la indemana, in cadrul expo-conferintei Internet & Mobile World 2018, care va avea loc la inceputul lunii octombrie, in Bucuresti, la Romexpo.
3. Invata de la concurenta
Inca o modalitate buna de a dezvolta o afacere este analiza concurentei. Orice manager care se respecta urmareste evolutia companiilor cu care este in competitie directa si va incerca sa traga invataminte din cele mai mici detalii. Nu te limita doar la companiile din acelasi domeniu: multe solutii de dezvoltare pot fi adaptate si aplicate, desi vin de la companii care nu au nimic in comun cu a ta.
O alta strategie care te poate ajuta sa evoluezi si sa inovezi modul in care faci afaceri este colaborarea cu alte companii. Nu trebuie sa-i percepi pe toti ca fiind in competitie directa cu tine. Cauta parteneri de afaceri care au aceeasi filozofie ca a companiei tale si puneti resursele laolalta. Cata vreme impreuna puteti sa evoluati mai repede si sa oferiti clientilor ceva nou si performant, toata lumea are de castigat.
4. Fii receptiv la nevoile clientilor
Una dintre cele mai simple metode de a inova este fara indoiala sa fii receptiv la nevoile clientilor tai. Intreaba-i ce ai putea face pentru a aduce imbunatatiri produselor sau serviciilor tale. Ei sunt cei care le folosesc, pana la urma, asa ca e un punct bun de plecare. De obicei vor cere aplicatii sau functii noi, un pret mai mic, rapiditate, usurinta in folosire, promptitudine.
Nu te limita doar la a pune intrebari: urmareste si modul in care produsele sau serviciile tale sunt folosite de clienti. Le utilizeaza altfel fata de cum ar trebui? De multe ori vei observa ca nevoia ii impinge pe oameni sa gaseasca solutii alternative sau sa improvizeze de-a dreptul. Alege acele idei care vor aduce beneficii si pentru compania ta si implementeaza-le.
5. Cere feedback de la angajati
Aproape intotdeauna, cei care lucreaza pentru tine sunt si cei care stiu cel mai bine ce imbunatatiri pot fi aduse produselor sau serviciilor tale. Ideile lor nu vor ajunge intotdeauna la tine, pentru ca nu toata lumea e proactiva - sau pur si simplu nu considera ca ar fi ascultati. Tot ce trebuie sa faci e sa le ceri parerea si sa le oferi oportunitati ca sa faca asta.
Daca simti ca exista, totusi, o anumita reticenta, organizeaza periodic sedinte de brainstorming. Lucrul esential pe care trebuie sa-l inteleaga toata lumea este ca nu exista idei proaste. Chiar daca nu poate fi aplicata, o idee poate sa dea nastere, prin asociatie, la solutii reale. La brainstorming pot participa si persoane din exterior (un client sau un furnizor), care ar putea aduce un punct de vedere neasteptat.