5 moduri neașteptate prin care competiția te poate ajuta să-ți crești propria afacere

  • 21 nov. 2017, 13:08
  • 1 237

Antreprenorii de succes se bucură de un mediu competițional sănătos. Nu se simt amenințați, ci, mai degrabă, văd o oportunitate în asta. 

„Tu ești de obicei cel mai mare competitor al tău. Nu ar trebui să-ți ignori complet competiția, însă cea mai mare luptă se dă, de obicei, între pereții firmei tale. Startup-urile depind de execuția unei strategii bine gândite și implementate zi de zi. În plus, conducerea nu trebuie să-și piardă speranța. Cele mai multe dintre startup-uri nu dau faliment din cauza competiției, ci pentru că își pierd dorința de a mai lupta“, a explicat Dharmesh Shah co-fondatorul HubSpot, companie din SUA specializată în dezvoltarea unor sisteme software pentru domenii precum marketingul sau vânzările. 

Cu alte cuvinte, dacă ești proprietarul unei afaceri, ești practic cel mai mare dușman al tău. Tocmai de aceea, un mediu competițional este un lucru pozitiv, de pe urma căruia poți profita pentru a face pași înainte în afacerea pe care o conduci. Și asta pentru că te obligă să-ți pui în joc atuurile într-un mod inteligent, pentru a rămâne relevant pe piața. Așadar, chiar dacă alte companii îți fură clienții și te atacă cu prețuri competitive, acest lucru te poate ajuta să crești.

Iată care sunt cele 5 strategii deștepte pe care le poți pune în aplicare pentru a lăsa în urmă competiția și care te vor ajuta să îți dezvolți afacerea:

  • Pune preț pe angajații tăi - afacerile nu se pot construi decât pe umerii unor angajați performanți, care însă trebuie răsplătiți pe măsură. În caz contrar, vor migra spre alte companii, unde eforturile lor vor fi apreciate cum se cuvine. Beneficii precum bonuri de masa Sodexo, mai multe zile de concediu, o mașină de serviciu sau abonamente la săli de fitness pot fi foarte eficiente în cadrul unor campanii de loializare a angajaților;

  • „Fură“ de la competiție - urmărește-ți cu atenție principalii competitori și învață din strategiile pe care aceștia le folosesc, de la cele de management, la cele de vânzări. Și nu te limita doar la atât. Încearcă să găsești metode prin care poți aplica aceste strategii, pentru a-ți dezvolta propria afacere;

  • Nu te culca pe o ureche - dacă ești cel mai bun jucător pe domeniul tău de activitate sau, poate, singurul, într-un domeniu care abia prinde contur în România, cel mai mare pericol la care te supui este să încetezi să mai inovezi. Comoditatea în afaceri este foarte periculoasă, însă monitorizarea competiției te poate ajuta să te menții pe locul 1;

  • Lucrează la imaginea brandului tău - fă o misiune din a rămâne o autoritate în domeniul tău de expertiză și asigură-te că publicul căruia i te adresezi știe că ești cel mai bun. În acest fel, clienții te vor alege pe tine în locul altor jucători din piață;

  • Fii la curent tot timpul cu trendurile din industrie - un domeniu foarte concurențial înseamnă automat o cerere mare din partea consumatorilor. Însă înseamnă și o multitudine de companii care se luptă pentru supremație. A sta la curent cu tot ce e nou pe piața, a inova în mod continuu și a-ți promova produsele sunt strategiile care te vor ajuta să rămâi în top.

Tu ce trucuri folosești pentru a lăsa în urmă principalii competitori.