Corina Diaconu, Managing Director la ABC Human Capital, ne-a precizat că scrisoarea de intenție poate fi un instrument important în atragerea atenției unui angajator, atâta vreme cât este construită original.
Componenta aceasta de originalitate este crucială. Trebuie să personalizezi scrisoarea de intenţie pentru fiecare post la care vrei să aplici.
"Scrisorile-tip, copiate, care nu ne spun nimic și au un format standard (indiferent de jobul la care se aplică), nu ajută la nimic și nu sunt citite, ca atare sunt inutile. În loc să faci asta, poți să scrii 2-3 fraze de impact despre tine sau despre potrivirea ta cu job-ul (de ce ești omul potrivit la locul potrivit) și vei avea șanse mari să primești o invitație la un interviu. Altfel, poți trimite simplu CV-ul și poți menționa în email câteva puncte de atracție pentru angajator", ne sfătuieşte Corina Diaconu.
Ideea este că angajatorii nu mai cer o scrisoarea de intenţie în mod expres, mai ales că niciun recrutor nu vrea să citească aproximativ acelaşi text de la mai multe persoane.
În schimb, potrivit Corinei Diaconu, companiile "preferă să primească un CV corect întocmit, cu date clare și actualizate".
Dar, în aceste condiţii, este apreciat efortul candidatului de a trimite totuşi o scrisoare de intenţie, chiar dacă aceasta nu e ceruta în mod expres de angajator?
"Evident, în momentul în care primesc o scrisoare de intenție personalizată, în care candidatul scoate în evidență de ce este potrivit pentru acel job, apreciază și dau curs unei discuții cu persoana respectivă (dacă ea și corespunde cu postul vacant).
Ca atare, scrisoarea de intenție a devenit ușor desuetă tocmai pentru că este lipsită de originalitate și nu-i spune nimic unui potențial angajator (ca să nu mai vorbim despre cazurile ridicole în care primești o scrisoare de intenție care face referire la alt job decât cel la care aplica persoană). Acest lucru denotă lipsă de profesionalism și interes din partea candidatului dar și superficialitate", a mai spus Corina Diaconu.
Am rugat-o să ne dea şi nişte sfaturi pentru redactarea unei scrisori de intenţie, astfel încât să nu cazi în capcane şi să nu foloseşti prea multe clişee.
"Dacă optăm pentru varianta trimiterii unei scrisori de intenție, este de preferat să o personalizăm și să scoatem în evidență de ce suntem potriviți pentru acel job sau de ce ar trebui un anagajator să ne acorde șansa unui interviu. Putem urmări cu atenție job-ul la care am aplicat și putem menționa punctele comune ale cerințelor angajatorului cu cele ale experienței noastre.
Putem menționa și de ce suntem interesați / potriviți pentru acel job și ce ar avea de câștigat compania dacă ar dori să colaboreze cu noi. Putem folosi așadar scrisoarea de intenție ca pe o carte de vizită care nu trebuie să spună mult dar trebuie să conțină esențialul", a punctat Corina Diaconu.
Corina Diaconu, Managing Director la ABC Human Capital, ne-a precizat că scrisoarea de intenție poate fi un instrument important în atragerea atenției unui angajator, atâta vreme cât este construită original.
Componenta aceasta de originalitate este crucială. Trebuie să personalizezi scrisoarea de intenţie pentru fiecare post la care vrei să aplici.
"Scrisorile-tip, copiate, care nu ne spun nimic și au un format standard (indiferent de jobul la care se aplică), nu ajută la nimic și nu sunt citite, ca atare sunt inutile. În loc să faci asta, poți să scrii 2-3 fraze de impact despre tine sau despre potrivirea ta cu job-ul (de ce ești omul potrivit la locul potrivit) și vei avea șanse mari să primești o invitație la un interviu. Altfel, poți trimite simplu CV-ul și poți menționa în email câteva puncte de atracție pentru angajator", ne sfătuieşte Corina Diaconu.
Ideea este că angajatorii nu mai cer o scrisoarea de intenţie în mod expres, mai ales că niciun recrutor nu vrea să citească aproximativ acelaşi text de la mai multe persoane.
În schimb, potrivit Corinei Diaconu, companiile "preferă să primească un CV corect întocmit, cu date clare și actualizate".
Dar, în aceste condiţii, este apreciat efortul candidatului de a trimite totuşi o scrisoare de intenţie, chiar dacă aceasta nu e ceruta în mod expres de angajator?
"Evident, în momentul în care primesc o scrisoare de intenție personalizată, în care candidatul scoate în evidență de ce este potrivit pentru acel job, apreciază și dau curs unei discuții cu persoana respectivă (dacă ea și corespunde cu postul vacant).
Ca atare, scrisoarea de intenție a devenit ușor desuetă tocmai pentru că este lipsită de originalitate și nu-i spune nimic unui potențial angajator (ca să nu mai vorbim despre cazurile ridicole în care primești o scrisoare de intenție care face referire la alt job decât cel la care aplica persoană). Acest lucru denotă lipsă de profesionalism și interes din partea candidatului dar și superficialitate", a mai spus Corina Diaconu.
Am rugat-o să ne dea şi nişte sfaturi pentru redactarea unei scrisori de intenţie, astfel încât să nu cazi în capcane şi să nu foloseşti prea multe clişee.
"Dacă optăm pentru varianta trimiterii unei scrisori de intenție, este de preferat să o personalizăm și să scoatem în evidență de ce suntem potriviți pentru acel job sau de ce ar trebui un anagajator să ne acorde șansa unui interviu. Putem urmări cu atenție job-ul la care am aplicat și putem menționa punctele comune ale cerințelor angajatorului cu cele ale experienței noastre.
Putem menționa și de ce suntem interesați / potriviți pentru acel job și ce ar avea de câștigat compania dacă ar dori să colaboreze cu noi. Putem folosi așadar scrisoarea de intenție ca pe o carte de vizită care nu trebuie să spună mult dar trebuie să conțină esențialul", a punctat Corina Diaconu.