Nevoi psihologice ale personalului – motivarea non-financiară

  • 3 nov. 2016, 16:41
  • 1 005

Pentru a-i face pe angajați să dea tot ce au mai bun, trebuie să știi cum să îi motivezi. Există o sumedenie de modalități prin care să faci acest lucru, iar cele mai întâlnite, cu atât mai mult pe piața autohtonă, sunt cele de tip financiar: bonusuri, creșteri de salarii, comisioane, mese în oraș etc. Ceea ce vom analiza în acest articol ține de modalitățile de motivare non-financiară a angajaților și acele nevoi psihologice de care trebuie să se țină cont.

Psihologii au identificat existenta a sase nevoi psihologice de baza ale individului. Iata care sunt acestea si cum te poti folosi de ele pentru a conduce un personal motivat si dedicat.

NEVOIA DE SIGURANTA

Aceasta este un rezultat al instinctului de conservare, astfel, indivizii vor actiona tot timpul pentru a-si creste nivelul de siguranta. In ceea ce priveste serviciul, aceasta nevoie se traduce prin dorinta de a avea un loc de munca sigur, de a sti ce rezerva viitorul, de a avea un venit sigur si asa mai departe.

NEVOIA DE DIVERSITATE

Oamenilor nu le place rutina si se plictisesc repede. In contextul muncii, oamenii vor sa intalneasca persoane noi, sa aibe o gama larga de sarcini pe care sa le indeplineasca, sa calatoreasca, sa se confrunte cu situatii noi.

NEVOIA DE CRESTERE

Orice om are o puternica dorinta de dezvoltare, de crestere in performante. Astfel, ei vor sa stie ca functia actual ape care o ocupa nu este permanenta, ca au posiblitatea de progresare, de mariri de salariu, dar si de a cumula mai multe cunostinte si de a invata mai multe lucruri noi.

NEVOIA DE RELATIONARE

Prin definitie, oamenii sunt fiinte sociale, drept pentru care au nevoie de relationare. Trebuie sa aiba conditii propice de socializare in cadrul locului de munca sis a aiba colegi cu care sa discute si altceva decat probleme legate de serviciu.

NEVOIA DE IMPORTANTA

Aici vorbim despre nevoia de a se simti importanti, de a le fi recunoscute meritele, de a avea numele scris intr-un loc public si asa mai departe. In acest context, un alt aspect important este faptul ca oamenii trebuie sa se simta oameni si nu cifre intr-o baza de date.

NEVOIA DE GENEROZITATE

De fapt, aici este vorba despre un paradox. Oamenii vor sa faca bine, pentru a se simti ei insisi bine. Psihologii spun ca manifestarea generozitatii are la baza dorinta de manifestare a puterii si importantei. La locul de munca, acest lucru presupune disponibilitatea pentru cineva la orice moment al zilei, oferirea de sfaturi colegilor sau chiar spiritul de sacrificiu (ore de munca in afara programului).