Cum să le refuzi solicitările angajaților

  • 6 sept. 2016, 18:00
  • 855

Oamenii de HR ar fi bine să știe cum să le refuze angajaților anumite solicitări, astfel încât să nu strice atmosfera din cadrul organizațiilor.

Angajatorii sunt nevoiți, uneori, să nu aprobe anumite solicitări venite din partea angajaților, cum ar fi posibilitatea de a lucra de acasă sau în sistem part-time ori concediul într-o anumită perioadă. Iar specialiștii în resurse umane sunt cei ce trebuie, în majoritatea cazurilor, să le dea veștile proaste angajaților. Iată câteva metode pe care le pot aplica oamenii de HR când sunt nevoiți să respingă cererile angajaților.

Înțelegere înainte de toate 

Niciodată nu presupune că ai înțeles cererea angajatului sau motivele pentru care a făcut-o înainte să vorbești cu respectivul coleg și să-l rogi să-ți trimită, în scris,  solicitarea în cauză. Astfel, vei avea toate detaliile referitoare la cererea salariatului și vei știi cum să abordezi solicitarea. E foarte probabil ca, într-o primă etapă, tu să fii înțeles greșit ceea ce își dorește angajatul, iar o cerere scrisă îți va elimina toate neclaritățile.

Ține cont de lege 

Legislația în vigoare și prevederile din contractele de muncă te-ar putea ajuta să rezolvi mai ușor anumite cereri venite din partea angajaților. Asigură-te că respecți atât toate prevederile legale, cât și toate politicile și procedurile impuse de organizația din care faci parte.

Un compromis de ajutor 

Înainte de a-i refuza solicitarea unui angajat, gândește-te dacă poți să-i oferi o soluție de compromis care să-l mulțumească. De exemplu, dacă un salariat vrea să termine programul de lucru la ora 17:00, în fiecare zi, dar nu îi poți oferi un astfel de beneficiu de luni până vineri, încearcă să-l lași să plece mai devreme măcar trei zile lucrătoare într-o săptămână. Angajatorii vor simți că îți pasă cu adevărat de ceea ce își doresc dacă nu îi refuzi din start și încerci să găsești soluțiile potrivite pentru confortul lor. De asemenea, o astfel de atitudine din partea ta s-ar putea să întărească încrederea și loialitatea salariaților față de companie.

Refuzurile au nevoie de explicații 

Orice specialist în resurse umane ar trebui să-i explice angajatului motivele pentru care i-a refuzat o anumită cerere. Uneori, motivul refuzului poate fi legat de o prevedere legală, iar alteori ar putea fi vorba de o procedură internă din organizație. Mai mult, dacă un angajat înțelege motivele pentru care i-a fost refuzată o anumită solicitare și observă că ai făcut tot ce ai putut ca să-l ajuți, va putea accepta decizia companiei, chiar dacă, pe moment, s-ar putea să se supere. De asemenea, o explicație bună pentru refuzul unui solicitări îl poate ajuta pe angajat ca data viitoare când va cere ceva să se gândească mai bine la nevoile sale și ale companiei.

Puterea comunicării nu trebuie niciodată să fie subestimată. Dialogul cu colegii de lucru, chiar dacă nu este întotdeauna foarte plăcut, mai ales când apar și refuzurile, reprezintă una dintre cele mai simple metode prin care o companie poate să aibă o forță de muncă înțelegătoare, productivă și fericită.