Cum a redefinit știinţa, marketingul și recrutarea prin social media

  • 15 aug. 2018, 17:25
  • 620

Când ne gândim la social media, ne gândim la ceva spre care mergem la sfârșitul zilei pentru a ne relaxa, pentru a vedea ce fac prietenii, pentru a citi câteva articole sau a vedea pur și simplu niște poze frumoase. Cu toate acestea, social media este un instrument puternic pentru atragerea publicului, iar multe companii au realizat acest lucru. Este deja la ordinea zilei angajarea de persoane cunoscute sub numele de „influențatori”, care au acumulat un număr mare de prieteni și persoane care îi urmăresc, pentru a promova diferite produse sau servicii către publicul lor. Adevărul este că datele s-au strecurat în câmpuri care sunt în afara spațiului STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică), făcând astfel câmpurile tradiționale non-STEM mai asemănătoare „STEM”. Același lucru este valabil și pentru marketing și social media. În plus, reţelele de socializare au devenit un instrument popular pentru recrutare.

De altfel, 41% din talentele Generaţiei Z, care este următorul grup care va ieși pe piaţa forței de muncă, spun că le place să vadă anunțuri de la potențialii angajatori, pe social media. Mulți recrutori activi în acest spațiu, folosesc mediile sociale ca mijloc de recrutare a talentelor. Un sondaj a constatat că 92% dintre recrutori folosesc reţelele de socializare pentru căutările lor. Deși diferite platforme oferă anumite facilităţi și atrag conținut diferit, aproape toate site-urile de social media oferă instrumente analitice pentru conținut. Aceste instrumente analitice au făcut ca spațiul să fie extrem de științific. Pe baza diferitelor date despre conținutul postat, angajatorii pot înțelege dacă conținutul lor rezonează cu publicul pe care încearcă ei să îl atingă. Astfel, acest lucru le oferă posibilitatea de a înțelege mai bine acel talent, în avans.

În plus, datele permit implementarea unei strategii mai bune atât pentru angajatorii care folosesc social media pentru a atrage talentele, cât și pentru „influențatorii” care lucrează cu companii pentru a face marketing pe reţelele sociale. Acest lucru se datorează faptului că diversele platforme vin și cu valori ușor diferite în ceea ce privește implicarea audienţei. Desigur, multe platforme percep taxe pentru publicarea anunțurilor, ceea ce înseamnă că angajatorii pot înțelege mai bine rentabilitatea investiției și pot adapta conținutul pentru a rezona mai bine cu o anumită audiență. Deoarece multe platforme permit alegerea unei anumite audiențe, acest lucru le oferă angajatorilor posibilitatea de a-și aduce mesajul către publicul potential, într-un mod controlat. Același lucru este valabil și pentru campaniile de marketing prin folosirea “influențatorilor”, deoarece companiile pot vedea direct modul în care bugetele lor de marketing sunt utilizate. Acest lucru, desigur, nu a fost disponibil în trecut deoarece astfel de date nu au putut fi colectate din cauza absenței progreselor tehnologice existente în prezent.

Astfel, asta înseamnă că domenii care anterior nu beneficiau de date atât de răspândite și în timp real, cum ar fi marketingul sau recrutarea, au devenit acum transformate și revoluționate de acest lucru. Prevalența datelor permite companiilor să utilizeze știința pentru a veni cu campanii mai bine optimizate, definite și orientate și, în cele din urmă, le oferă o perspectivă mai bună asupra audienței lor. Astfel, vedem că lumea noastră devine tot mai mult formată de STEM, ceea ce face ca abilitățile STEM să devină din ce în ce mai importante pentru profesioniștii non-STEM.