Angajații pregătiți devin mai implicați și cresc profiturile companiilor

  • 5 sept. 2016, 15:18
  • 725

Companiile care investesc în dezvoltarea propriilor salariați au echipe implicate și profituri mai mari.

Specialiștii în resurse umane ar trebui convingă să-și companiile din care fac parte să investească periodic în dezvoltarea tuturor angajaților, dacă își doresc oameni mai implicați și rezultate financiare mai bune.

Compania de cercetare Gallup a realizat un studiu recent care a analizat efectele pregătirii angajaților asupra evoluției companiilor angajatoare. Rezultatele cercetării arată că echipele care au beneficiat de programe de pregătire din partea angajatorilor au determinat o creștere cu până la 19% a vânzărilor și un avans al profitului de 14% – 29%, scrie Harvard Business Review. Totodată, companiile preocupate de dezvoltarea salariaților lor au clienți mai fericiți (+3% – 7% la implicarea clienților), echipe mai implicate (+9 – 15% la implicarea angajaților) și o fluctuație de personal mai redusă.

Echipele de resurse umane pot contribui decisiv la sănătatea financiară a companiilor din care fac parte dacă acționează în câteva direcții cheie.

Liderii dau tonul 

Oamenii de HR care vor ca organizațiile lor să obțină rezultate precum cele din studiul Gallup ar fi bine să-și convingă liderii să facă o prioritate din dezvoltarea angajaților. Analiza Gallup a mai arătat că șansele de a obține profit se multiplică dacă liderul unei companii „îi împinge” pe angajați să își crească nivelul abilităților și competențelor prin intermediul programelor de training.

Managerii continuă munca 

Specialiștii în resurse umane nu trebuie să-i facă doar pe șefii cei mari din companii să înțeleagă impactul pozitiv al trainingului asupra businessului, ci și pe toți managerii din interiorul afacerii. Studiul citat a evidențiat că aproape șapte din zece angajați care sunt convinși că managerul direct se concentrează pe dezvoltarea lor profesională sunt mai implicați la job.

Entuziasm în toată compania 

Departamentele de HR ar fi indicat să se implice în comunicarea faptului că organizația se concentrează pe dezvoltarea abilităților angajaților în interiorul întregii companii, astfel încât tot personalul să știe în ce punct se află și care sunt obiectivele de training. De asemenea, succesele individuale înregistrate de angajați în planul lor de dezvoltare profesională ar trebui comunicate îndelung în companie, ca factor motivator pentru toată echipa.

Evaluări de performanță axate pe dezvoltare 

Experții în resurse umane din companii ar fi util să construiască niște sisteme pentru evaluarea performanțelor angajaților care să pună accentul pe talentele oamenilor și să planifice programele de dezvoltare în concordanță cu punctele forte ale salariaților. De asemenea, echipele de HR ar trebui să-i ajute pe managerii din organizații să le transmită clar angajaților ce așteptări au de la ei din punct de vedere al performanțelor. În plus, managerii din companii ar fi bine să știe și cum să-i ajute pe salariați să își stabilească niște ținte realizabile.

Trainingul, ca parte din cultura organizației 

O companie care se poziționează ca „investitor” pe termen lung în dezvoltarea personalului său are foarte multe beneficii. Promovarea unei astfel de culturi organizaționale atrage candidații dornici să lucreze într-un mediu care promovează creșterea abilităților profesionale. Totodată, o companie care pune dezvoltarea angajaților săi în centrul tuturor activităților va putea fi diferențiată ușor în raport cu competitorii direcți de către potențialii clienți. Iar HR-ul este esențial în dezvoltarea unei culturi organizaționale centrată pe abilități și competențe.